بین الملل

کنفرانس خبری لاوروف با همتای بحرینی خود در منامه

او گفت: «اگر دولت اوکراین مین‌ها را از آب‌های مناطق اوکراین پاکسازی کند، ما عبور رایگان کشتی‌های اوکراینی حامل غلات را تضمین می‌کنیم».

به گزارش ایران تودی، به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری با همتای بحرینی خود گفت: ما درباره وضعیت اوکراین صحبت کردیم. به درخواست دوستان عواقب اتفاقات اخیر از جمله وضعیت غذا را به آنها اطلاع دادیم. ما حدود یک ماه پیش اقدامات روسیه را برای اطمینان از عبور آزاد حامل های غلات اوکراینی به آنها اطلاع دادیم. دولت اوکراین باید آب های اوکراین را از مین پاک کند.

لاوروف افزود: اگر مشکل مین زدایی که هفته هاست توجه شرکای غربی ما را به خود جلب کرده حل شود، نیروی دریایی روسیه به این کشتی ها اجازه می دهد از دریاهای آزاد به مدیترانه و از آنجا به مقصد برسند.

وی گفت: «این ابتکارات امنیت غذایی اکنون باید بر این واقعیت استوار باشد که طرف روسی مدتهاست همه چیزهایی را که به ما وابسته است تضمین کرده است».

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که با وجود کاهش تجارت، مسکو و منامه چشم انداز خوبی برای پروژه های مشترک در صنعت، حمل و نقل، دارویی و پزشکی و همچنین همکاری سرمایه گذاری دارند.

لاوروف گفت: ما توافق کرده‌ایم از فرصت‌های کمیته دولتی همکاری‌های تجاری، اقتصادی، علمی و فنی بین روسیه و بحرین استفاده مؤثرتری کنیم و هیئت قصد دارد امسال نشست دیگری در منامه برگزار کند.

ارقام تجاری بین روسیه و بحرین در حال رشد است.

لاوروف گفت: ما خوشحالیم که ساختارهای ما، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و هلدینگ فعال همکاری های سرمایه گذاری را تقویت کرده اند. دوستان بحرینی ما مشارکت خود را در سرمایه گذاری های مشترک افزایش داده اند. این گام بسیار مهمی است و من مطمئن هستم که نتایج خوبی خواهد داشت.

انتهای پیام/