علمی و پزشکی

کمک ۶.۳ میلیون دلاری ژاپن به ایران از طریق WHO جهت تقویت توان کشور برای مقابله با کرونا

به گزارش شفاف، این کمک مالی امروز سه شنبه در مراسمی به میزبانی دکتر سید جعفر حسین نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران و کاردار سفارت ژاپن جناب آقای هیروتاکا اهدا شد. متئو معاون مدیرکل روابط بین الملل جمهوری اسلامی ایران با حضور جلال نائلی به امضای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسید.

این پروژه 6.3 میلیون دلاری از شش دستگاه ام آر آی برای گسترش قابلیت‌های کووید-19 کشور استفاده خواهد کرد. این دستگاه‌ها در بیمارستان‌های دولتی استان‌های تهران (۲ دستگاه)، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری نصب می‌شوند و کلیه مراحل آماده‌سازی، تحویل و آموزش آن‌ها بر عهده نماینده سازمان بهداشت جهانی خواهد بود. .

دکتر جعفر حسین با تشکر از دولت ژاپن و سفارت برای این کمک های مالی که موجب توسعه نظام سلامت کشور در مبارزه با کووید-19 می شود، گفت: کمک خواهد کرد. تجهیزات MRI که سازمان بهداشت جهانی با این کمک مالی دریافت می کند نه تنها برای پاسخ به کووید-19 خدمت می کند، بلکه در طولانی مدت برای سایر بیماری ها نیز استفاده می شود.

ماتسئو، کاردار سفارت ژاپن در ایران گفت: ویروس کرونا به سرعت در سراسر جهان گسترش یافته و نه تنها جان انسان ها، بلکه اقتصاد جهانی را نیز به خطر انداخته است. دولت ژاپن برای نجات جان افراد از شروع بیماری و به حداقل رساندن تأثیرات اجتماعی و اقتصادی این بیماری اقدام فوری انجام داده است.»

وی گفت: معتقدم این شش دستگاه MRI با تشخیص و درمان عفونت کرونا در نقاط مختلف کشور به پیشگیری از شیوع آن کمک می کند.

ماتسئو تاکید کرد که تقویت بخش سلامت یکی از اولویت های اصلی سفارتش است. وی خاطرنشان کرد: دانش و فناوری ژاپن در این زمینه می تواند نقش اساسی در تقویت روابط ایران و ژاپن داشته باشد.

پس از پایان این مراسم، دکتر نائلی معاون روابط بین الملل وزارت بهداشت از کمک های مالی دولت ژاپن و همچنین حمایت های قبلی از وزارت بهداشت ایران تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که همکاری های فعلی و آتی ما را توسعه دهد. روابط به کسانی که بیشترین نیاز را دارند کمک کنند. آنها کمک می کنند، آنها کمک می کنند.

کاردار سفارت ژاپن در ایران همچنین از تلاش های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت امور خارجه و سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با کووید 19 تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که جهان به زودی این مشکل را حل کند. . این مشکل ناشی از همه گیری است. ن.

از زمان ظهور کووید-19 در اوایل سال 2020 (اواخر سال 2009)، دولت ژاپن با آژانس های مختلف سازمان ملل از جمله سازمان بهداشت جهانی، برنامه توسعه سازمان ملل متحد و سازمان بین المللی مهاجرت همکاری کرده است تا از ایران در مبارزه با این بیماری حمایت کند. اپیدمی، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، برنامه جهانی غذا و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر. تا به امروز، کمک های مالی ژاپنی شامل CT، سونوگرافی، آنالایزرهای گاز خون شریانی، ونتیلاتورهای ثابت و قابل حمل، و همچنین تجهیزات آنژیوگرافی با هواپیما و یک سیستم رادیوگرافی دیجیتال قابل حمل بوده است. دولت ژاپن همچنین در جولای 2021 حدود سه میلیون دوز واکسن ژاپنی آسترازنکا را از طریق مکانیسم کوواکس به ایران تحویل داد.