استان ها

کلاهبرداری با پیامک پرداخت هزینه درج آگهی

کلاهبرداری با پیامک پرداخت هزینه تبلیغات

رئیس پلیس فتای اصفهان نسبت به ترفند جدید مجرمان سایبری هشدار داد: ارسال پیامک جعلی برای پرداخت هزینه تبلیغات و هدایت کاربران به درگاه فیشینگ.

به گزارش خبرگزاری ایران تودی از اصفهان سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: اخیراً مجرمان سایبری پس از خزش تبلیغات کاربران در سایت های واسطه مانند دیوار، شیپور و باما، پیام جعلی مبنی بر اینکه برای انتشار آگهی پرداخت می کنند و در صورت عدم انتشار آگهی را حذف می کنند، ارسال کردند. پرداخت کرد و آنها را به پورتال جعلی پرداخت کرد. دستورالعمل ها و برداشت از حساب.

یک افسر پلیس گفت: شهروندان به هیچ وجه نباید مراجع بی نام و نامعتبر ارائه کنند و از ارائه درگاه کارت پرداخت مشکوک به ارائه اطلاعات کارت اعتباری خودداری کنند.

وی افزود: مجرمان سایبری به راحتی می توانند شهروندان را به دسترسی به درگاه های جعلی با آدرس های مختلف تشویق کنند، بنابراین کاربران با سایت هایی مواجه می شوند که امکان پرداخت آنلاین وجود دارد در حالی که بیشتر این لینک ها منجر به سایت های فیشینگ می شود. اطلاعات کارت اعتباری خود را دریافت خواهید کرد.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: عده ای فرصت طلب با ترفندهای خاصی سعی در خالی کردن جیب مردم دارند تا عده ای کلاهبردار اطلاعات کارت اعتباری افراد را به سرقت ببرند و در ازای مبلغ ناچیزی از حساب آنها کسر کنند.

وی افزود: شهروندان می توانند از طریق سایت پلیس فتا که به صورت 24 ساعته باز است، چنین حوادثی را گزارش و پیگیری کنند.

انتهای پیام/