عمومی

کارآفرینان وسرمایه گذاران بازوی مشورتی سازمان منطقه آزادکیش هستند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محسن قریب دیدار با دکتر لواسانی را شروع خوبی برای هماهنگی های آتی در جذب سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار و کسب و کار عنوان کرد. وی با بیان اینکه حدود 15 سال از تاسیس انجمن کارآفرینان و سرمایه گذاران به عنوان شعبه مشورتی این سازمان می گذرد، گفت: راهکاری برای حل مشکلات و فرآیندهای دشوار جزیره و همچنین رونق کارآفرینی است.

قریب افزود: تمامی اعضای این اتحادیه از پیشکسوتان و سازندگان کیشین هستند که هر کدام پس از بیش از 30 سال فعالیت در این منطقه آزاد با انجام فعالیت های سرمایه گذاری و کارآفرینی و ادامه فعالیت بخشی از کیشین را توسعه داده اند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ها برای ارتقای آقایان و ایجاد بستری برای ورود سرمایه گذاران و رسیدگی به مسائل پیش رو انجام شده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از پرونده های دیگر که شامل مدیران و معاونان می شود.

دبیرکل کانون سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش در گزارشی از دشواری های سرمایه گذاران و کارآفرینان گفت: بر اساس گزارش روزنامه همشهری، هزار و 586 مانع بر سر راه تولید و تجارت ایرانی وجود دارد که مهم ترین آنها اقتصاد ایران است. توسعه. 230 امضای طلایی در کشور برای صدور مجوز وجود دارد و متاسفانه این مشکل در کیش هم وجود دارد.

محسن قریب در تشریح اهمیت فعالیت ها در دوران پسابرجام گفت: اتحادیه تلاش مضاعف خود را برای انجام اقدامات حیاتی برای کسب درآمد و ارز در کیش افزایش داده و شاهد روزهای طلایی برای کسب و کار خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: بر اساس سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه، توجه ویژه ای به افزایش 5 برابری گردشگران به کل کشور شده است.

قریب همچنین با اشاره به اینکه قبل از شیوع کرونا حدود 2 میلیون گردشگر از کیشا بازدید می کردند، افزود: ویژگی اصلی ما در منطقه آزاد کیش گردشگری است و باید تلاش کنیم تا این پتانسیل 5 برابر شود که با ساخت یک ساختمان محقق می شود. ترمینال در فرودگاه جزیره.” بسیاری از موارد موثر امکان پذیر خواهد بود.

دبیرکل کانون سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش با تاکید بر صیانت از قوانین مناطق آزاد، افزود: هرچه مدیرعامل سازمان قوی تر باشد، سایه کار بر کیش گسترده تر می شود و همه بنگاه ها با قدرت مضاعف وارد عمل می شوند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به رویداد جام جهانی قطر پس از 90 سال در خاورمیانه گفت: این رویداد سال آینده در چنین روزهایی برگزار می شود. جزیره کیش در 400 کیلومتری امارات، عربستان و کویت، نزدیک ترین جزیره به قطر است و می تواند نقش مهمی در هر دو بخش این رویداد داشته باشد.

وی گفت: با توجه به اینکه قطر ظرفیت پذیرش تنها 20 درصد از تماشاگران این رویداد در سال 2020 را دارد و پیش بینی ورود یک میلیون مسافر به کشور، 80 درصد باقیمانده باید توسط کشورهای همسایه پذیرایی شود، بنابراین کیش در پایین ترین سطح خود قرار دارد. با توجه به هزینه برای مسافران خارجی، قطر 2020 یک انتخاب عالی برای پذیرایی از گردشگران خواهد بود.

محسن قریب گفت: زمینه سازی و آمادگی برای میزبانی، مجوزها و امکانات دریایی و هوایی و ایجاد یک کمپ ورزشی ایده آل برای اردوی تیم ملی از جمله این موارد است. ” .

توسعه هدف مشترک بخش خصوصی و دولتی

این کتابفروش گفت: توسعه هدف مشترک بخش خصوصی و دولتی است و هیچ تفاوتی بین این دو بخش وجود ندارد و باید به عنوان دو بال توسعه، موفقیت رهبری سازمان، همزمان و با هماهنگی عمل کنیم. سندیکای صنعتگران زمستانی دانستن شکست هایمان بر همه ما تأثیر می گذارد.

این کتابفروش افزود: کیش در صنعت مشکلات زیادی دارد و سرمایه گذار باید بداند کیش چه مزیت هایی در این زمینه دارد و باید حرفی برای ارائه چنین الزاماتی به سرمایه گذار داشته باشیم و پس از پردازش به سرزمین اصلی می رود، پس از مدتی ما را به ارمغان می آورد. صادرات را به جای واردات تجربه کرد، اما به دلیل عدم حمایت این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: در سال 72 قانون مدیریت مناطق آزاد تصویب شد و کیش از قبل در مناطق آزاد پیشتاز بود اما بعد از 28 سال میزان این قوانین را ارزیابی نکردیم و به نظر ما عملیاتی است. یک قانون مترقی و چرا این قانون که می تواند تضمین کننده تحقق هدف باشد کار نمی کند، چه کسانی در این امر مؤثر هستند و چه کسانی به آن توجهی نمی کنند، بخش دولتی و خصوصی چه نقشی در این کار داشتند؟

دبیر اتحادیه صنعت گران کیش گفت: هماهنگی خوبی بین قوای سه گانه کشور وجود دارد و در صورت موافقت دولت جدید با مناطق آزاد و اعلام نیاز به منطقه آزاد، این بلاتکلیفی برطرف می شود.

وی با اشاره به فرسودگی مناطق آزاد گفت: نام منطقه آزاد چیست، منطقه آزاد که هیچ گونه تعامل اقتصادی با واردات و دنیا و هیچ همگرایی در عرصه بین المللی ندارد و بنابراین چگونه می توان به فکر تولید بود؟ و صنعتی که مواد اولیه دارد و می تواند درآمد صادراتی داشته باشد.

کارآفرینان و سرمایه گذاران بازوی مشاور سازمان منطقه آزاد کیش است

این کتابفروش گفت: خود تحریم ها بارها ما را نسبت به تحریم های خارجی تحت تاثیر قرار داده است، زیرا منافع آن توسط هیچ دولت خارجی و استکبار جهانی از بین نرفته است و خود ما باعث این اتفاقات شده ایم و اگر تحریم ها نبود صنعت ما و بخش تولیدی تحت تأثیر قرار گرفت و توانست به ستاد کشوری دور بزند و کاهش دهد و کالاهای زیادی در این مناطق تولید و به سایر نقاط کشور صادر شد.

وی افزود: در حال حاضر بازار و صنعت ما هم منفعل است و هم نمی تواند به عنوان ارگان های به هم پیوسته ای که می توانند به یکدیگر خدمت کنند عمل کنند. راه حل اصلاحات در مناطق آزاد را با در نظر گرفتن الزامات آن در نظر بگیریم.

این فروشنده کتاب با اعلام وجود یک شرکت سهامی عام توسط انجمن سرمایه گذاری گفت: کل جمعیت کیش اعم از کارگران بخش دولتی و خصوصی، سازمان ها و شرکت های تابعه با همه ارکان در توسعه کیش نقش داشتند، اما همه از توسعه بهره بردند. بهره بردن از نقش خود در منافع است.

دبیر اتحادیه صنف صاحبان صنایع کیش گفت: هدف دیگر این است که تمامی مناطق هشت گانه فعلی و پانزده منطقه بعدی را در یک زنجیره به هم پیوند دهیم تا بتوانند به یکدیگر خدمت کرده و نقش مکمل در توسعه داشته باشند.

به گفته این کتابفروش، جذب سرمایه های اندک و هدایت آن به سمت پروژه های ملی و بزرگ از طریق شرکت ها و صندوق های دولتی با استفاده از ابزارهای مالی در آینده صورت می گیرد. دو هدف بسیار مهم دیگر این انجمن اشتغال جوانان و صادرات خدمات مهندسی به خارج از کشور و کسب درآمد است که پتانسیل بالایی برای جوانان و درآمدزایی دارد.

کیش با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت کیش را زنان تشکیل می دهند، بر نقش پایلوت صنایع دستی و هنر تاکید کرد و گفت: توانمندسازی بانوان در بسیاری از صنایع قابل استفاده است که یکی از اهداف مهم این شرکت است. شرکت سهامی عام مردم کیش.

دبیر اتحادیه صنف صنعت گران کیش گفت: 650 واحد صنعتی و تولیدی در کیش در زمینه های غذایی، پوشاک، آرایشی و بهداشتی، دارویی، دارویی و روغن و خدمات آن وجود دارد و مشکل و مانعی به ویژه مالیات بر ارزش افزوده وجود ندارد. با ظرفیت کامل کار نمی کند

به گفته این کتابفروش، هر دو شرکت مانند ساز بافت و کیش مدی فارم عملکرد صادراتی خوبی داشتند.