اقتصادی

چگونه با بیمه کردن کالاهای پستی خسارت دریافت کنید؟

صاحبان باربرها می توانند در صورت بروز هرگونه مشکل از بیمه نامه برای پوشش خسارات احتمالی استفاده کنند.

به گزارش ایران تودی، با افزایش خریدهای اینترنتی، نقش خدمات پستی در زندگی مردم پررنگ‌تر و مهم‌تر شده است، از سوی دیگر با گسترش اپیدمی کرونا در ایران، بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند به جستجوی کالا و کالا بپردازند. . هنگامی که ابزار مورد نیاز خود و فروشگاه مورد نظر خود را به صورت آنلاین پیدا کردند، به صورت آنلاین سفارش می دهند و نسبت به قبل تمایل کمتری به بازدید از فروشگاه ها و خرید حضوری دارند. اما در کنار تمامی موارد ذکر شده از جمله اعتماد به فروشگاه انتخابی، تایید اصالت کالا و کالا، نحوه حمل و نقل کالا نیز بسیار حائز اهمیت است.

در حالی که شرکت ملی پست اغلب مسئولیت حمل و نقل کالا را بر عهده داشت، در حال حاضر خدمات پستی از قبض نامه و کاغذ به بسته و کالا تغییر یافته و شرکت های خصوصی نیز وارد عرصه حمل و نقل بار شده اند. با این شرکت رقابت می کند، در این میان شرکت ملی پست همچنان گسترده ترین سیستم حمل و نقل را دارد و حتی اگر مناطقی در کشور وجود داشته باشد که شرکت های خصوصی کالا را تحویل ندهند، این شرکت به دلیل ملی بودن، کالا را به این شرکت تحویل می دهد. دورافتاده ترین نقاط کشور شما آن را به عهده خود می گیرید و آن را وظیفه خود می دانید.

اما با افزایش حجم مرسولات این سوال مطرح می شود که مردم چگونه می توانند پیگیری کنند چرا که مواردی مانند تاخیر در ارسال، آسیب دیدن کالا، سرقت و حتی مفقود شدن موجب انتقاد و حتی اعتراض به خدمات این شرکت شده است. . شکایات به National Postal Company.do

به گفته محمود لیایی، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست، این شرکت دارای سیستم رهگیری است که مردم می توانند مرسولات خود را پیگیری کنند، طبق آمار سال گذشته بیش از 98 درصد مرسولات شرکت پست با موفقیت ارسال شده است. توزیع شده، به عبارت دیگر، کمتر از دو درصد توزیع شکست خورد. این توزیع ناموفق بسته ها نیز ممکن است به دلیل مفقود شدن یا آسیب دیدن و عدم تحویل اتفاق بیفتد که یک موضوع عادی است. در بین 250 میلیون محموله دریافتی این شرکت، حدود دو میلیون محموله ناموفق بوده است که عدد زیادی نیست و این عدد چه در ایران و چه در هر کشور پیشرفته دیگری رایج است و 100 درصد محموله ها هرگز به دست نمی آید. خریدار

بنابراین شرکت ملی پست برای جبران خسارت صاحب بسته در صورت نرسیدن بسته به دست گیرنده، عددی را به عنوان بیمه در نظر می گیرد. برای مطالبه غرامت، شخص می تواند در هنگام تحویل باجه، ارزش محموله را اعلام کند و آن محموله بیمه شود و در صورت مفقود شدن یا خسارت، مبلغ ذکر شده مبنا قرار می گیرد و غرامت این سیستم نیز تعلق می گیرد.

اما در صورت آسیب دیدن یا مفقود شدن نامه، چه کسی مسئول خسارت است؟ در صورتی که بسته پشت پست تحویل داده شود، پرداخت غرامت آن به عهده پست می باشد. این شرکت نرم افزاری را تحت عنوان جامع و یکسان در سراسر کشور برای فروش آنلاین یا بدون نسخه می پذیرد. اگر فرستنده مشمول برنامه پذیرش جامع باشد، وزن و بیمه و همه چیز مشخص است، اما اگر در این چرخه قرار نگیرد، پست هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

نکته این است که اگر مرسوله ای که از طریق اینترنت و اینستاگرام دریافت می شود آسیب ببیند یا مفقود شود، در صورتی که مرسوله از طریق پست ارسال شده باشد و فرستنده مرسوله را بیمه کرده باشد، خسارت وارده به عهده پست است. بنابراین، فروشنده محموله باید مطمئن باشد که اداره پست فقط انتقال را انجام می دهد.

بیمه نامه پستی چیست و چقدر هزینه دارد؟

تحت عنوان بیمه اجباری، بیمه ای وجود دارد که کالاهای تا سقف 800 هزار تومان را به قیمت 800 تومان پوشش می دهد، اما بیمه مذکور با توجه به ارزش مندرجات مرسوله تا سقف 20 میلیون تومان در نظر گرفته می شود. فعال سازی بیمه مذکور بستگی به شرکت طرف قرارداد دارد، به عنوان مثال افرادی که از صفحه اینستاگرام خرید می کنند باید موظف به بیمه محصول باشند تا در صورت آسیب دیدن کالا، خسارت از طریق شرکت پست پرداخت شود. طبق اعلام شرکت ملی پست، به ازای هر میلیون تومان بیمه باید دو هزار تومان پرداخت شود، یعنی سقف بیمه تا سقف 20 میلیون تومان 40 هزار تومان حق بیمه دارد.

انتهای پیام