علمی و پزشکی

چه عادت‌هایی باعث بزرگ شدن شکم می‌شود؟

اخبار خورشیدی:

چربی شکم خطرناک ترین نوع چربی است زیرا باعث افزایش بیماری های قلبی ، دیابت و برخی از مشکلات جدی سلامتی انسان می شود. برخی عادت های بد در زندگی انسان باعث رشد شکم می شود و ادامه این شرایط می تواند احتمال بروز این مشکل در بدن را افزایش دهد.

1. نخوابیدن کافی

به گفته محققان ، افرادی که حدود پنج ساعت یا کمتر از روز در روز استراحت می کنند ، دو برابر بیشتر احتمال افزایش چربی شکم را دارند.

2- غذا خوردن در جمع های بزرگ خانوادگی

وقتی با دیگران یا گروه های بزرگ خانوادگی هستیم ، به طور متوسط ​​44٪ می خوریم ، اما تحقیقات منتشر شده در مجله Nutrition نشان می دهد که یک وعده غذایی 33٪ بزرگتر از یک وعده غذایی است.

3- غذا را در کاسه های بزرگ بخورید

مطالعات نشان می دهد که 6/98 درصد افراد چاق وعده های غذایی زیادی می خورند ، به عنوان مثال: غذای بیشتر ، کالری بیشتر و چربی های بیشتر شکم.

4. به آرامی بجوید

آگاهانه خوردن یک رژیم نیست ، بلکه یک روش موفقیت آمیز برای کاهش وزن است ، بنابراین به آرامی بجوید تا بافت ، عطر و پیچیدگی طعم ها را حس کنید و پس از جویدن غذا را کاملا ببلعید ، اما سعی کنید بعد از تمام این مراحل یک جرعه آب بنوشید.

5- هنگام حواس پرتی غذا نخورید

وقتی پشت میز یا جلوی تلویزیون غذا می خورید و توجه شما به چیز دیگری معطوف است ، نمی دانید غذا می خورید یا غذا خوب است ، متأسفانه منجر به پرخوری می شود ، بنابراین سعی کنید راحت و کاملاً عاقلانه غذا بخورید. .

6. فست فود نخورید

20 دقیقه طول می کشد تا معده به مغز برای اشباع دستور دهد ، بنابراین افرادی که فست فود می خورند در هر وعده 66 کالری بیشتر مصرف می کنند و حذف این رقم معادل کاهش 9 کیلوگرم در سال است.

7. آب کافی بنوشید

مصرف آب کافی برای کلیه عملکردهای بدن مهم است و هرچه آب بیشتری بنوشید احتمال از دست دادن چربی شکم بیشتر می شود همچنین مطالعات نشان می دهد افرادی که قبل از هر وعده غذایی دو لیوان آب می نوشند 30٪ وزن کمتری دارند.

8. زیاد بخوابید

اگرچه بی خوابی با افزایش وزن ارتباط دارد ، محققان Wake Forest دریافته اند که افرادی که بیش از هشت ساعت در شب می خوابند چربی های شکمی آنها نیز بیشتر است.

9- غذا خوردن دیر بعد از ناهار

مطالعات نشان می دهد که شام ​​می تواند به کاهش وزن افراد کمک کند ، بنابراین افراد باید سعی کنند با سوزاندن سریع غذا ، غذای بیشتری بسوزانند.