عمومی

چرا داریوش مصطفوی پای ثابت تاوان دادن های فوتبال ایران است؟

حق با داریوش مصطفوی است. حسن روحانی و دولتش مثل احمدی نژاد و دولتش، مثل خاتمی و دولتش، برای مرحوم هاشمی و دولتش، برای استقلال و پرسپولیس در بودجه دولت بدعت گذاشته اند و امروز مقصر نابودی این تیم های آسیایی هستند. .

دولت فعلی و مدیران منتخب آن که هنوز نقشه راه این دو تیم را ندارند، مانند نمایندگان فعلی که در بودجه نام استقلال و پرسپولیس را آورده اند، مقصرند که پنج نکته باشگاه داری حرفه ای را رعایت نکرده اند. امروز از آسیا حذف خواهد شد.

اما آنچه داریوش مصطفوی صادقانه به مردم نگفت این بود که چرا دو ماه پیش مردم را اخراج کرد و رضایت مشروط داد؟ او به خوبی می دانست که این تیم ها اسناد مالی باز دارند و نمی توانند رضایت افرادی مانند خواکین و کالدرون را بگیرند یا بپردازند.

چرا با علم به واقعی نبودن اسناد باقی مانده به مردم دروغ گفت؟ چرا ایران امضای فدراسیون فوتبال را باطل کرد و چرا پرونده ایران را به کمیته انضباطی فرستاد تا سند جعلی تهیه کند تا جریمه شویم؟

از این بزرگوار باید پرسید: آیا شما نبودید که در دهه هشتاد با هدایت پرسپولیس فاجعه بدهی های پرداخت نشده را رقم زدید و این تیم را به چالش کشیدید؟

مگه شما اون مسئولی نیستید که بعد از جام جهانی 2006 گفت فیفا نمیتونه اشتباه کنه و جلوی فوتبال ملی ما رو گرفت؟ اینکه میلیون ها دلار غرامت به وکسر سرمربی کروات بابت پاداش های جام جهانی پرداخت کردیم در رابطه شما با برانکو اشتباه بزرگی نبود؟

باعث افتخار است که بگویم فرش را به هو لنگ و کارت زرد را به کریم باقری و یکی دیگر از دوستان ایرانی در راه جام جهانی 98 دادم. آن زمان رسانه ها چندان گسترده نبود و خیلی از ما نمی دانستیم که فیفا در پلی آف کارت زرد می دهد.

امروز سال هاست که راز دروغ رشوه خواری شما فاش شده است، اما تنها افتخار شما همچنان این است که به این رشوه ها افتخار کنید!

بگذریم که در دهه هفتاد مدیران ورزش ایران فقط یک حقیقت را درک می کردند. یکی مثل تو باید اخراج بشه و تیم نفس آخرش رو بکشه و راهی جام جهانی بشه. یادتان هست بعد از مالزی حق نداشتید به تیم ملی نزدیک شوید؟

آقای مصطفوی مدیران دولتی مقصر هستند چون نگاه ابزاری و ایمنی به این ورزش دارند اما بزرگترین تقصیرشان این است که سال ها فریب امثال شما را خورده اند. هر جا که فوتبال ایران جبران کند، نامه شما مانند ستاره ای در آسمان می درخشد!