استان ها

چرا بازرگانان به واردات کولر روی خوش نشان نمی‌دهند؟

ایران تودی / خوزستان معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان گفت: گرچه کولرها کالاهایی هستند که همه می توانند وارد کنند اما به دلیل مشکلات ارزی ، بسیاری از تجار کولر وارد نمی کنند.

عبدالرحمن ناصریان در گفت وگو با ایران تودی ، با اشاره به وضعیت بازار تهویه مطبوع در خوزستان اظهار داشت: دستگاه های تهویه مطبوع توسط بخش خصوصی وارد می شود و سازمان صنعت ، معدن و تجارت فقط بر قیمت ، عرضه و تقاضا نظارت می کند. با این وجود ، ما سعی کرده ایم با استفاده از امکانات موجود در منطقه ، کولرهای گازی را به منظور تأمین نیازهای بازار با توجه به شرایط آب و هوایی استان ، به هرزستان وارد کنیم.

وی با اشاره به اینکه خوزستانی ها بیشتر سال مجبور به استفاده از کولر هستند و باید این محصول به بازار استان ارسال شود ، افزود: کولرهای گازی از منطقه آزاد اروند وارد می شود و مشکلی برای واردات محصول وجود ندارد.

معاون وزیر اقتصاد و تجارت سازمان صمت خوزستان گفت: تقاضا برای تهویه مطبوع در پنج استان نسبت به سایر کشورها متفاوت است. در همین حال ، خوزستان شرایط ویژه ای برای استفاده از کولر دارد. یخچال و فریزر خوزستان کالای اساسی است و در این اصطلاح نان شب خوزستانی ها است.

وی در مورد مشکلات انتخاب کولر گازی به عنوان وارد کننده ، به تجار گفت: “کولر گازی جزو کالاهای اساسی اعلام شده توسط دولت در تعریف نیست و این موضوع در قانون تجارت ذکر نشده است.” اگرچه کولر گازی کالاهایی است که همه می توانند وارد کنند ، اما بسیاری از تجار به دلیل مشکلات ارزی کولر گازی وارد نمی کنند.

پیام تمام شد