فرهنگ و هنر

پیگیری اعزام زائران ایرانی به عراق در محرم و صفر

رئیس سازمان حج و حج گفت: مسافران حجاج ایرانی با رضایت مشروط وزارت بهداشت و مذاکره با طرف عراقی در ماه های محرم و صفر به سفرهای هوایی محدود به عراق ادامه می دهند.

به گزارش ایران تودی ، علیرضا رشیدیان در نامه های هفتگی خود به سازمان حج و حج اعلام کرد معاون وزیر بهداشت موافقت کرده است تا زائران عتبات عالیات را به صورت هوایی اعزام کند ، افزود: وی در مورد مفاد کلی با وزیر گردشگری عراق گفت وگو کرد تفاهم نامه ، اما به دلیل اعتصاب 10 روزه ، تصمیم بر آن شد که گفتگوهای اعزام زائران به عراق ادامه یابد.

وی ادامه داد: متأسفانه وقتی اعزام زائران رسماً بسته می شود ، عده ای با ویزای غیر زائر به طور غیرقانونی سفر می كنند كه این امر هزینه های زیادی را برای زائران به همراه داشته است.

رئیس سازمان حج و حج: “اگر با انجام اقدامات بهداشتی امکان اعزام زائران به عتبات عالیات فراهم شود ، هزینه های زائران نیز کاهش می یابد.”

رشیدیان در یک برنامه تلویزیونی در مورد حاج تمتع و عمره مفرده گفت: “در حال حاضر حدود 1.1 میلیون نفر در انتظار حج و 5.8 میلیون نفر در انتظار عمره هستند.” بنابراین ، ثبت نام جدید برای حج و عمره در حال حاضر در حال انجام است. .

عربستان سعودی برای عمره پیام مثبتی ارسال کرده است

رشیدیان با اشاره به مذاکرات با عربستان سعودی و شرایطی که ایران برای بازگشت به عمره ایجاد کرده است ، اظهار داشت: امیدواریم طرف سعودی بعد از حج حج عمره را آغاز کند.

عبدالفتاح نواب ، نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و حج ، با انتقاد از سفر حج محدود عربستان سعودی صحبت از از سرگیری اعزام حجاج ایرانی برای انجام عمره کرد. “با توجه به اینکه کشور میزبان زائران ایرانی را برای عمره میزبانی می کند ، انتظار می رود این دیدار از سر گرفته شود ، اما این به تصمیم مقامات کشور بستگی دارد. در هر صورت ، سازمان حج و حج آماده برگزاری آن است.”

انتهای پیام