استان ها

پیش بینی بارش ۵۰ میلیمتری در برخی نقاط استان مرکزی

ایران تودی/مرکزی رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان مرکزی گفت: هفته آینده در برخی نقاط استان 50 میلی متر باران پیش بینی می شود.

غلامرضا مرادی در جلسه 26 آبان ستاد عملیات پیشگیری، هماهنگی و مقابله با بحران استان مرکزی اظهار داشت: بیش از دو سال از بارندگی بسیار زشت می گذرد. میزان بارندگی سال گذشته 218 میلی متر بوده که نسبت به بارش های بلند مدت 23 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به توزیع نامناسب بارندگی ها و خشکسالی ها گفت: در آبان و آذر باید 37 میلی متر بارندگی پیش بینی شود اما تا امروز تنها 25 درصد بارندگی ها رسیده و 74 درصد بارش ها کمتر از حد معمول است.

مرادی با اشاره به اینکه بارندگی های پاییزی کمتر از حد معمول خواهد بود و از اواخر آذرماه به شرایط عادی می رسیم، گفت: به جز خمین، سایر شهرها بارندگی معمولی نداشته اند و به نظر می رسد ابتدای پیش بینی هواشناسی باشد. بارندگی ها کمی زودتر، از اواخر آذرماه تحقق خواهد یافت.

وی گفت: در پایان هفته اولین سامانه بارشی خوب از غرب و استان ایلام وارد کشور می شود و پیش بینی می شود بخشی از شازند و اراک بیش از 40 میلی متر بارندگی داشته باشد و سایر مناطق نیز 25 میلی متر بارندگی داشته باشند. میلی متر باران

رئیس اداره پیش بینی هوای استان مرکزی گفت: در بخش مرکزی زاگرس در هفته آینده بیش از حد معمول بارش خواهیم داشت و میزان معمول بارش در استان پیش بینی می شود. در هفته آینده میزان بارش ها نسبت به هفته قبل افزایش می یابد.

به گزارش ایران تودی، در این جلسه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: برای نگهداری و تعمیر ماشین آلات، تاسیسات و تهیه شن و نمک برنامه ریزی ویژه زمستانی انجام شده است.

مهرداد جهانی افزود: 120 وسیله نقلیه جاده ای و 308 راننده آماده و 35 راهدارخانه نصب و انبارهای شن و ماسه و نمک نیز در زالیان پرندک ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه سالانه 6 دستگاه خودروی جاده ای تعمیر اساسی می شود، افزود: قطعاً از امکانات استان برای بازگشایی راه ها استفاده می شود، 8 هزار و 400 پل و ساختمان در استان وجود دارد که هم اکنون در حال بررسی هستیم.

جهانی با اشاره به لزوم لایروبی رودخانه گفت: متاسفانه در فصل زمستان از زنجیر چرخ استفاده نمی کنند و گاهی در گردنه ها شاهد رانندگان بدون وسایل زمستانی هستیم.

انتهای پیام