استان ها

پیشبرد اهداف فرهنگی با تمرکز و جدیت در حوزه «هنر»

گروه استانی خبرگزاری آنا; یکی از رویکردهای مهم معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، اهمیت فعالیت فرهنگی دانشجویی از طریق ارتقا، تعمیق و گسترش مراکز است که با اصلاح و ابلاغیه مراکز در شهریورماه در دستور کار قرار گرفت. . 1378 معاونت فرهنگی واحدهای دانشگاهی نیز در سراسر کشور فعال است مراکز فرهنگی آنها از جامعه حمایت می کنند، در صورت امکان ابزار و تجهیزات لازم را در اختیار آنها قرار می دهند.


بیشتر بخوانید:

از یک مبارزه 24 ساعته تاج گرفته تا تجویز 3000 دوز واکسن در روز

حمایت از مراکز فرهنگی جامع و اصیل

بزرگترین جشنواره نقالی و اجرای صحنه ای در انتظار هنرجویان است


کانون‌های دانشجویی یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین شکل‌های فعالیت دانشجویی هستند که برای ایجاد بستر مناسب برای مشارکت دانشجویان در تحقق برنامه‌های دینی، انقلابی، فرهنگی و هنری دانشگاه طراحی شده‌اند. ، البته می تواند منجر به فعالیت با کیفیت بهتر و پاسخگویی بیشتر به سلیقه های مختلف شود.

در حال حاضر 1410 مرکز فرهنگی اجتماعی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور فعال هستند و دارای مجوز، آیین نامه، دبیر و اعضای تعیین شده هستند.

خبرنگار خبرگزاری آنا در سلسله گزارش ها و مصاحبه های سراسری با دبیران کانون های فرهنگی اجتماعی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به تشریح عملکرد، فعالیت ها و مأموریت این مراکز پرداخت. فایل خبریمراکز دانشجو محوروی در این شماره به بررسی گفت و گو با مرتضی نیروبخش، دبیر کانون دانشجویان تئاتر می پردازد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و ما در این دانشگاه در حال تحصیل در رشته کامپیوتر هستیم.

مرتضی نیروبخش در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا، در تشریح وضعیت تشکل های دانشجویی دانشگاه ها گفت: مهم ترین قسمت هر دانشگاهی به وضوح به فرهنگ آن دانشگاه مربوط می شود. هنرهای نمایشی در این مقوله تاثیر بسیار مثبتی دارد و اگر در حوزه هنر دانشگاهی فعالیت هدفمندی صورت گیرد قطعا تاثیر بسیار خوبی در فرهنگ دانشگاه خواهد داشت.

پیشبرد اهداف فرهنگی با تمرکز و جدیت الف

وی افزود: کانون های فرهنگی اجتماعی با اجرای برنامه های جذاب و هدفمند کمک زیادی می کنند. جذب دانشجو در برنامه های فرهنگی دانشگاه قرار می گیرند و البته از نظر علمی و توسعه ای نیز نقش مهمی دارند.

دبیر فرهنگسرای تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد و یکی از مهندسین فارغ التحصیل از این دانشگاه، حمایت از این مراکز را خوب ارزیابی کرد و گفت: حمایت ها نسبتا قابل قبولی بود؛ هنر و هنرمندان. به طور کلی مجموعه فرهنگی دانشگاه یکی از حامیان این مرکز است.

نیروبخش درباره چگونگی تقویت مراکز در جهت پیشبرد اهداف علمی و فرهنگی دانشگاه و جامعه بیان کرد: با ارائه امکانات و مهمتر از آن بودجه مناسب برای برگزاری کلاس ها و وبینارهای کاربردی با اساتید برجسته، عضوگیری و در نهایت اجرای برنامه های فرهنگی مطلوب، اهداف علمی و فرهنگی دانشگاه را پیش می بریم. مسئولان فرهنگی در این زمینه همکاری خوبی داشتند. البته معتقدم تمرکز و جدیت بیشتر در عرصه هنر کمک زیادی به پیشبرد اهداف فرهنگی می کند.


بیشتر بخوانید:

تبلور فعالیت دانش آموزی با کرونا در یک بحث 2 ساله

از یک مبارزه 24 ساعته تاج گرفته تا تجویز 3000 دوز واکسن در روز


وی گفت: واحد مشهد مرکز تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی در آذرماه 1395 تاسیس شد و با 12 عضو شورا و هیئت موسس و 50 علاقمند آغاز به کار کرد. این مرکز برای هنرهای نمایشی، آموزش، سخنرانی و جشنواره ملی این تئاتر فعالیت می کند که شامل برگزاری ده ها دوره آموزشی (کارگردانی، بازیگری و نویسندگی) با اساتید برجسته تئاتر در مشهد، کتابخوانی دانشگاهی، دو پروژه تئاتر و آمادگی برای اجرا و طرح ارائه جشنواره سراسری تئاتر است. اجرای پروژه های یک تکه و دو مرحله ای نمونه هایی از فعالیت های مرکز در منطقه تاج است.

به گزارش آنا، سلسله گزارش ها و گفتگوهای خبرگزاری آنا از فعالیت ها، عملکرد و چالش های کانون های فرهنگی دانشجویی واحدهای دانشگاهی «مراکز دانشجو محورهمچنین در اختیار کانون های فرهنگی ـ دانشجویی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی قرار می گیرد. با توجه به مشکلاتی که دبیران کانون ها در حین فعالیت دانشجویی با مشکل مواجه می شوند که معمولا اتفاق می افتد، دانشجویان و فعالان فرهنگی می توانند با شماره تلفن 47351424 (خانم رازقی) نسبت به رفع مشکلات مسکن دانشجویی اقدام کنند.

انتهای پیام/4121/4062/