عمومی

پیروزی یزدانی، عموزاد، امامی، زارع و آکگل

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری ،
مسابقات قهرمانی کشتی جهان 2021 از 10 تا 18 اکتبر در اسلو نروژ برگزار می شود. امروز شنبه ساعت 12 به وقت ایران رحمان عموزاد خلیلی ، یونس امامی ، حسن یزدانی و امیرحسین زارع در وزن های 61 ، 74 ، 86 و 125 با هم رقابت می کنند.

در وزن 61 کیلوگرم رحمان عموزاد در اولین مسابقه گومزتگادزی خالدوف از مجارستان را با نتیجه 5 بر صفر شکست داد. دارنده مدال طلای جهان در دور دوم به مصاف توشیهیرو هاسگاوا از ژاپن می رود.

در وزن 74 کیلوگرم یونس امامی در دور اول بایامادورج انخبیار از مغولستان را 12 بر 2 شکست داد. وی در دور بعدی با نورکجا کیپانوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان روبرو می شود.

کشتی گیر آزاد 125 کیلوگرم کشورمان امیرحسین زارع با شکست حریف خود از بلاروس در مسابقات جهانی و مبارزه اول به مرحله یک چهارم نهایی رسید.

دارنده مدال برنز المپیک و دارنده طلای جهان در وزن 125 کیلوگرم امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم راهی مرحله یک چهارم نهایی شد و پس از وقفه در دور دوم ، دزانیس خرامیانکوف از بلاروس را در دور دوم با نتیجه 6 بر صفر شکست داد. در این مرحله ، او با نیکلاس گویازدوفسکی دارنده مدال برنز جهان از ایالات متحده روبرو می شود. کشاورز سابقه شکست دادن رقیب آمریکایی خود را دارد.

طاها آگل که در گروه زارع قرار دارد ، پس از پیروزی در اولین مبارزه خود در دور بعد ، با خازیروف روسیه روبرو می شود.

حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم در مبارزه بین سباستین جزیرزانسکی (لهستان) و آزمت دولتکوف (قزاقستان) در دور دوم پس از استراحت در دور اول پیروز شد. یزدانی 3 دقیقه اول را با 12 – 2 نتیجه برد. دیوید تیلور آمریکایی و جدی ترین حریف یزدانی نیز در آن سوی جدول قرار دارد و در صورت صعود به فینال به مصاف یکدیگر می روند.

پژمان درستکار ، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: از آنجا که زمان کوتاهی داریم ، تمام تلاش خود را کردیم تا تیم ملی را برای بهترین شکل موفقیت در این دوره از مسابقات آماده کنیم. ما همه کارهای لازم را انجام دادیم. ، قوی و با انگیزه ما یک تیم داریم و همه ما برای دستیابی به بهترین نتیجه متحد هستیم.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که همه کشتی گیران به جز تمرینات بدنی از نظر روحی و روانی در سطح بالایی قرار دارند و البته به تشک کمک نمی کنند و تا آخرین لحظه برای پیروزی با حریفان مبارزه می کنند.

دورستکار می گوید: “ما روی نقاط قوت و ضعف کشتی گیران و حریفان آنها کار کردیم و دستور خوبی به آنها دادیم که اگر دستورالعمل های فنی روی فرش را به درستی رعایت کنند ، امیدوارم نتایج رضایت بخشی را به دست آورند.” تا یک مادر دیگر ، 4 وزنه بردار اول روی تشک خواهند بود و من از مردم کشورمان می خواهم که برای موفقیت ناسیونالیست ها برای رسیدن به نتایج خوب دعا کنند.