حوادث

«پرستار» هست اما کم است

یک پرستار هست، اما کافی نیست. با توجه به آمار ارائه شده می توان گفت کمبود جدی پرستار در کشور وجود دارد که این امر باعث شده تا پرستاران در چند شیفت کاری و بعضاً به صورت اجباری مشغول به کار شوند.

به گزارش ایران تودی، طبق استانداردهای جهانی یکی از معیارهای صحیح در بخش پرستاری داشتن 2.5 پرستار در هر تخت است. اما در دو سال اخیر مهاجرت پرستاران، ابتلا به ویروس کرونا و شهادت آنها، بازنشستگی پرستاران، افزایش تخت‌های بیمارستانی و… دلایل مختلف باعث کاهش چشمگیر تعداد پرستارانی شده است که به رختخواب می افتند. .

علیرضا سعادتجو، عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری، با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی پرستاران را مجبور به چند شیفت کاری و بعضاً شیفت اجباری می کند، گفت: روحی از نظر دوری از خانواده نیز دچار مشکلات و آسیب هایی است. .

وی همچنین خاطرنشان کرد: مسئولان باید به معیشت و مطالبات پرستاران توجه ویژه داشته باشند، توجه به پرستاران انگیزه این قشر را افزایش می دهد و زمانی که کشور با بحرانی مانند کرونا مواجه شود این اقوام وارد کشور می شوند. میدان بدون خستگی و خستگی; اما در صورت عدم توجه به نیازهای پرستاران صدمات جبران ناپذیری به مردم و جامعه وارد می شود.

فرسودگی 70 درصد بیمارستان های کشور

در دهه 1980 ارزیابی لرزه ای بیمارستان های کشور آغاز شد و نتایج این ارزیابی نشان داد که تقریباً 70 درصد از ساختمان ها یا بیمارستان های درمانی کشور قدیمی هستند.

مهندس امیر ساکی مدیرکل منابع فیزیکی وزارت بهداشت این شاخص را با توجه به قدمت بیمارستان های تهران بیش از 80 درصد دانست و با اشاره به نتایج ارزیابی فوق گفت: 90 درصد بیمارستان هایی که در وضعیت نامناسبی قرار دارند نمی توانند مجدداً تجهیز شوند، به عبارت دیگر بازسازی آنها توجیه ندارد و بنابراین باید این بیمارستان ها تغییر کنند.

به گفته وی، با توجه به اینکه سیاست نهضت بیمارستان سازی در کشور از سال های گذشته به ویژه در 15 سال گذشته با ساخت بیش از 40 هزار تخت بیمارستانی آغاز شد، برخی از این بیمارستان ها جایگزین بیمارستان های فرسوده قبلی شده اند. و درصد فرسودگی در حوزه بیمارستان بهبود یافته و به حدود 40 درصد رسیده است اما با وجود این، وزارت بهداشت برنامه جایگزینی 50 هزار تخت غیرقابل استفاده فعلی را در برنامه میان مدت قرار داده است. بیش از 150 هزار میلیارد تومان نیاز است تا دولت توسط سازمان برنامه اجرا شود و بودجه و همچنین شورای اسلامی به شدت مورد حمایت قرار گیرد.

شروع کار با توانبخشی تلفنی برای افراد در طیف اوتیسم + جزئیات

توانبخشی تلفنی افراد طیف اوتیسم آغاز شده است و اولویت با خانواده هایی است که دارای فرزند تا هفت سال در طیف اوتیسم هستند که امکان دسترسی به مراکز توانبخشی معتبر را ندارند یا نیاز به حمایت مالی دارند.

برخی از این افراد ممکن است به اینترنت، مراکز معتبر توانبخشی، متخصصان مربوطه و … دسترسی نداشته باشند یا نیاز به اطلاعات بیشتر داشته باشند، ممکن است بین ساعت 8 صبح تا 17 بعدازظهر با شماره 02148085000 تماس بگیرند.

در میان زنان، تعداد سیگاری ها 11 درصد افزایش یافته است.

بر اساس نتایج بررسی ملی عوامل خطر بیماری های غیرواگیر در سال 1400 (STEPS)، تقریباً 14 درصد افراد بالای 18 سال در جامعه ایران از دخانیات استفاده می کنند که حدود 26 درصد از مردان و 4.5 درصد از مردان را تشکیل می دهند. . تعداد زنان افزایش یافته و این مصرف از سال 2015 افزایش یافته است. حدود 2.5 درصد در مردان و 11 درصد در زنان بالای 18 سال.

به گفته رئیس مرکز محیط زیست و کار وزارت بهداشت، دکتر جعفر کندقی، سالانه حدود 60 هزار نفر در کشور بر اثر استعمال دخانیات جان خود را از دست می دهند و بر اساس آمار استعمال دخانیات در مردان و زنان حدود 6 هزار نفر است. از آنها مردم هستند. کسانی که در اثر دود می میرند. کسانی که از مصرف دیگران می میرند.

چرخه بد اقتصادی در «کف خیابان».

از سال 2008 طرح های مختلفی برای ساماندهی کودکان کار و خیابان اجرا شده است. از گلخانه ها و سرپناه ها تا ایجاد مراکز حمایتی و آموزشی برای کودکان و خانواده ها. اما نتایج اجرای این طرح ها نشان می دهد که چندان موفق نبوده و به نظر می رسد به علل پدیده «اقتصاد خیابانی»، کار «بی رویه، بی رویه» و کودکان خیابانی توجهی ندارند. شهروندان و ساختار ضعیف» و «خلافات قانونی، سیاست‌های ناکارآمد و اجرای ناقص». » مسائل ریشه ای وجود دارد که منجر به تداوم این آسیب اجتماعی و شکست پروژه ها می شود.

گزارش ایران تودی در این باره را می توانید اینجا بخوانید.

تعداد “طلاق ها” در حال افزایش است

نایب رئیس در امور زنان و خانواده ضمن بیان اینکه آمار طلاق روز به روز در حال افزایش است، گفت: برای کاهش طلاق باید رویه های مربوطه تغییر کرد.

وی با ابراز تأسف از اینکه زنان در حمل و نقل مواد مخدر مورد خشونت قرار می گیرند، تعداد زنان زندانی را 3 درصد اعلام کرد و این رقم را اندک دانست، اما تاکید کرد که نباید به همین تعداد باشد.

وی همچنین خواستار بررسی 60 درصد مسائل مربوط به خانواده از جمله اجرای عدالت، حقوق زنان شد و گفت: باید قوانین مربوط به آنها تعریف و در اختیار ما قرار گیرد.

جزئیات تأسیس مدارس غیردولتی بدون «شهریه».

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از طرح الگوی ایجاد مدارس دولتی با اعطای مدارس دولتی و غیردولتی به گروه های دولتی و جهادی، نیکوکاران و بنیادها خبر داد.

احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش این مدارس را رایگان دانست و گفت: گروه های رفراندوم و تحصیلکردگان احتمالا از گروه خیرین هستند. جهادگران و بزرگان دین باید این نوع مدارس را افتتاح کنند و در مناطق مولد و حاشیه شهرها تأسیس و فعالیت کنند.

100 هزار کلاس خطرناک داریم

به گفته خان محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، در حال حاضر 100 هزار کلاس درس ناایمن در کشور وجود دارد که به مرور این تعداد در حال افزایش است.

مدیرکل بنیاد برکت همچنین از تبدیل 1000 مدرسه رابط به ساختمان خبر داد و گفت: با 1000 مدرسه قرارداد بسته شده و ساخته خواهد شد.

آمار تصادفات در عراق 3.5 برابر ایران و تعداد فوتی ها نصف ایران است.

سردار سید کمال هادیان فر، رئیس پلیس راهور فراجا: در عراق اصلاً گواهینامه رانندگی وجود ندارد و هرکس رانندگی بلد باشد از خودرو استفاده می کند، بنابراین آمار تصادفات در عراق سه و نیم برابر است. ایران اما تعداد عراقی هایی که در تصادفات جان خود را از دست داده اند نصف ایرانیان است و این موضوع فقط به خاطر خودروهای امنیتی آنهاست.

تداوم بارش ها و کاهش دما در کشور

تا روز جمعه کاهش دما در اکثر مناطق کشور، آسمان تهران فردا (21 دی) ابری، در ساعاتی برف، گاهی وزش باد و کمینه دما صفر و یک درجه خواهد بود. . حداکثر دما 4 درجه سانتیگراد

صادق ضیائیان رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران کشور در خصوص بارندگی های امروز گفت: امروز در استان های گیلان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، در غرب اصفهان، در شمال فارس، در شمال. . در بخش‌هایی از غرب یزد استان کرمان در بخش‌هایی از کهگیلویه و بویار احمد برف می‌بارد و بارش شدید باران در استان‌هایی مانند بوشهر، جنوب فارس، جنوب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی موجب آبگرفتگی و آبگرفتگی جاده‌ها می‌شود. دور از انتظار نیست

آمار 7000 زن سرپرست خانوار در تهران

مریم اردبیلی، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران امروز با بیان اینکه تعداد زنان سرپرست خانوار در شهر تهران 7 هزار نفر است، گفت: 3 هزار و 300 زن سرپرست خانوار در شهر تهران تحت پوشش بهزیستی هستند و 25 هزار زن به همراه اعضای خانواده تحت پوشش بهزیستی هستند. رفاه. کمیته امداد 6000 تا 7000 زن سرپرست خانوار و 15000 زن سرپرست خانوار در شهرداری تهران ثبت نام کرده اند.

بر اساس آمار به روز شده، 7000 نفر از این افراد سرپرست خانواده و 5000 نفر نیز فرزندان این زنان زیر 18 سال هستند.

شهرداری تهران در آستانه روز زن این موضوع را اعلام کرد برای بانوان تهرانی متروی مجموعه های ورزشی شهرداری یک روز رایگان است و همانطور که مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: به احترام بانوان روزی مترو رایگان می شود، این موضوع در اختیار شهرداری تهران است، هرچند شورا نیز با این موضوع موافق است، اما این بار استفاده از مترو و اماکن روزی رایگان می شود زمین های عباس آباد و امکانات ورزشی و تفریحی مانند مجموعه های ورزشی نامعلوم است چون روز تولد روز جمعه است و روز حساب می شود. ساعت هفته آینده اعلام خواهد شد

پنج خبر پربازدید سرویس اجتماعی ایران تودی:


جزئیات تأسیس مدارس غیردولتی بدون «شهریه».


در تهران برف می بارد/ کاهش دما 8 تا 10 درجه است


چرخه بد اقتصادی در «کف خیابان».


فرسودگی 70 درصد بیمارستان های کشور


زمان و وسایل آزمون جامع معلمان، ماده 28



انتهای پیام