حوادث

پایان عملیات آواربرداری ریزش ساختمان در رباط کریم/تعداد کشته‌ها به ۹ تن رسید

مدیرعامل رباط کریم جمعیت هلال احمر استان تهران با بیان اینکه تعداد جانباختگان انفجار و ریزش ساختمان در استان به 9 نفر و مجروحان 9 نفر رسید، گفت: 30 نفر صبح امروز فوت کردند.

شاهین فتحی در گفت وگو با ایران تودی، وی در این خصوص گفت: ساعت 20:10 شب گذشته ریزش یک ساختمان سه طبقه در محله شیرین رباط کریم به جمعیت هلال احمر اطلاع داده شد.

1:37 – فتحی گفت: پس از گزارش این حادثه بلافاصله سه تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر رباط کریم و گروهی از سگ های نجات به محل حادثه اعزام شدند.

فتحی گفت: در ارزیابی اولیه مشخص شد بر اثر این حادثه عده ای زیر آوار مانده اند.

وی افزود: با توجه به اینکه گفته می شود جشن در این ساختمان برگزار شده است، تعداد دقیق افراد زیر آوار مشخص نیست. بر این اساس، آواربرداری باید به طور کامل انجام شود تا اطمینان حاصل شود که فرد دیگری زیر آوار نیست یا فردی که زیر آوار گیر کرده است نجات یابد.

فتحی در خصوص تعداد کشته شدگان این حادثه گفت: بر اساس گزارش ها تاکنون پنج نفر کشته شده اند و احتمال افزایش مجروحان وجود دارد.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران، عملیات نجات سایر افرادی که ممکن است زیر آوار باشند همچنان ادامه دارد و ماموران هلال احمر به ویژه گروهی از سگ های تجسس در حال انجام عملیات جستجو و نجات هستند.

وی افزود: 26 نیروی هلال احمر در این عملیات شرکت داشتند.

2:35 _ فتحی بعداً با بیان اینکه تعداد قربانیان این حادثه افزایش یافته است، گفت: تعداد قربانیان به 6 نفر رسیده و جستجو ادامه دارد. .

3:00 _ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران نیز دقایقی پیش درباره علت این حادثه گفت: کارشناسان حاضر در محل معتقدند که این حادثه ناشی از نشت گاز یا انفجار بوده است.

وی درباره احتمال افزایش تلفات این حادثه گفت: باید تا آخرین لحظه به فرصت‌ها تکیه کنیم و مطمئن شویم کسی زیر آوار نمانده، جست‌وجو برای نیروهای هلال احمر و سایر دستگاه‌های امدادی است. ادامه هید.”

زمان: 19:30 فتحی گفت: پس از این عملیات، اجساد سه قربانی دیگر توسط امدادگران از زیر آوار خارج شد که در این حادثه 9 نفر کشته و 9 نفر مجروح شدند. جسد آخرین نفر حدود ساعت 7:30 صبح امروز از زیر آوار خارج شد. پس از آن عملیات تخریب و امداد در رباط کریم به پایان رسید.

این خبر به روز شد.

انتهای پیام/