علمی و پزشکی

پاندمی کرونا ۲۸ میلیون سال از عمرِ مردم جهان را ربود

به گزارش شفاف، کارشناسانی که در این مطالعه مقایسه کردند، سال‌های اضافی زندگی از دست رفته در سال ۲۰۲۰ در این کشورها پنج برابر سال‌های از دست رفته زندگی در سال ۲۰۱۵ به دلیل آنفولانزای فصلی است.

دکتر نذرالاسلام، استاد دانشگاه آکسفورد و همکارانش تغییراتی را در امید به زندگی و امید به زندگی (YLL) گزارش کردند که در سال 2020 به دلیل اپیدمی Quid 19 در 37 کشور یا منطقه با درآمد متوسط ​​و بالا در سراسر جهان پیش بینی می شود. اطلاعات قابل اعتماد و مرگ و میر به طور کامل تخمین زده شده است.

طبق مطالعات قبلی در تمام 37 کشور، امید به زندگی هنگام تولد در مردان و زنان بین سال‌های 2005 تا 2019 افزایش یافته است.

با این حال، در سال 2020، امید به زندگی مردان و زنان در 31 کشور مورد بررسی کاهش یافته است. البته استثنائاتی نیز وجود داشت، از جمله افزایش امید به زندگی در نیوزلند، تایوان و نروژ و عدم تغییر در امید به زندگی در دانمارک، ایسلند و کره جنوبی.

بر اساس این تحلیل آماری، بیشترین کاهش امید به زندگی (امید به زندگی) در کشورهای مورد مطالعه در روسیه (-2.33 برای مردان، 2.14 برای زنان) و 1.61 برای زنان در ایالات متحده (-27.2 برای مردان) بوده است. در زنان بلغارستان (96/1- و 37/1-)، لیتوانی (83/1- و 21/1-)، شیلی (64/1- در مردان) و اسپانیا (11/1) در زنان رخ داد.

به استثنای روسیه، بلغارستان، لیتوانی و ایالات متحده که در آن افراد بیش از 2000 نفر جان خود را از دست داده اند، امید به زندگی در بدو تولد نسبتاً پایین است.این مورد برای هر 100000 نفر است.

سال‌های از دست رفته زندگی به معنای کاهش سال‌هایی است که به دلایل مختلف در طول یک بیماری همه‌گیر جان خود را از دست داده‌اند و شاید بدون بیماری همه‌گیر و مشکلات و محدودیت‌های مرتبط، این افراد همچنان در میان ما باشند. .