حوادث

١٤ هزار نفر تحت تاثیر زلزله سی‌سخت قرار گرفته‌اند/لزوم ایجاد خانه‌های هلال در روستاها

ایران تودی / فارس دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه حدود 3000 نفر تحت تأثیر زلزله شدید قرار گرفتند ، گفت: این تخریب عمدتا به دلیل ریزش دیوارها بوده و خوشبختانه پایین بودن میزان بام و بیشتر روستاها دارای حیاط و باغ بوده اند. . خانه ها ویران شد.

محمدحسن گوسیان مقدم در چارچوب سفر به ایران ، روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از روستاهای فارس از افتتاح سه خانه هلال خبر داد.

وی همچنین به کار هلال خانه ها اشاره کرد: به عنوان مثال ، در روز سه شنبه ، 5 فوریه ، یک زلزله شدید به سه روستا آسیب رساند و ارزیابان هلال احمر از شب گذشته تا 7 صبح امروز در این روستا کار می کردند. خانه های هلال در روستاها فعال هستند ، وضعیت روستا را می توان با یک تماس تلفنی تعیین کرد و در صورت مسئولیت آنها درصد خسارت را تعیین می کنند ، در صورت عدم پاسخگویی نشان دهنده شرایط بد است و تیم اعزام می شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر شب گذشته با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در حال انجام عملیات سنگین در کهگیلویه و بویراحمد است ، افزود: “خانه های هلال در صورت تصادف قادر به ارسال سریع نیروهای امدادی خواهند بود.”

گوسیان مقدم با بیان اینکه تاکنون هیچ آمار تلفات جانی نداریم اظهار داشت: ما در روستاهای اصفهان ضرر کرده ایم ، در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد حدود 3 مورد تلفات وجود دارد که خوشبختانه اقدامات درمانی و کمک های اولیه انجام شده است.

وی همچنین با بیان اینکه جمعیت هلال احمر آماده است گفت: از شب گذشته سه استان کشور آماده شده اند ؛ شب گذشته چادرهای امدادی و مسافرتی از استان ها به سی سخت ارسال شده و دو اردوگاه در شهرستان برپا شده است. باران امروز چادرهای زیادی از خوزستان ارسال می شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه توزیع چادرها با تصویب ستاد بحران و توزیع آن در مواقعی که فرصت مسکن وجود ندارد انجام شد ، اظهار داشت: امروز مرکز مدیریت بحران چادرهایی برای کنترل پناهگاه ها برپا کرد.

حسین درویشی ، مدیر جمعیت هلال احمر فارس گفت که وی استاندار استان کهگیلویه در فارس بود.

به گزارش ایران تودی ، دبیرکل جمعیت هلال احمر برای افتتاح چندین پروژه امدادی ، بازدید از پروژه های تجاری جمعیت هلال احمر و افتتاح انبار کمک در مناطق داراب ، آنلاین و کازرون روز سه شنبه 26 بهمن وارد استان فارس شد. .

انتهای پیام