حوادث

١٢٩ ساختمان پرخطر تهران نیازمند اقدام عاجل/ تایید نهایی ایمنی پلاسکو پس از استقرار کسبه

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به وضعیت امنیتی 23 هزار ساختمان در سطح شهر گفت: متاسفانه قوانین موجود اجازه امنیت در شهر را نمی دهد و از مجلس درخواست داریم این قوانین را اصلاح کند.

به گزارش ایران تودی، مهدی داوری امروز در نشست خبری گفت: با وجود اینکه بیماری عروق کرونا ویروس قلب در سال های اخیر عوارض خود را داشته است، هیچ گونه اختلالی در خدمات رسانی آتش نشانان ایجاد نشده است. همه ما به یاد داریم که ضدعفونی کردن خیابان ها امری جدی بود و سازمان آتش نشانی تهران نیز نقش خلاقانه ای داشت.

وی ادامه داد: بیش از 60 درصد پرسنل مبتلا و سه نفر از همکاران ما مبتلا شدند.

نیروهای آتش نشانی شامل 70 ماشین آتش نشانی بودند

وی گفت: در کنار نوسازی تاسیسات، برنامه های عمرانی سازمان نیز اجرا شده است. امسال برنامه اضافه كردن 3 خودروي آتش نشاني به آتش نشاني داشتيم كه همچنان فعال است. در شهری مثل تهران که با بافت های قدیمی و معابر کم عرض مواجه است، این خودروها می توانند از این معابر عبور کنند.

«در طول دو سال گذشته پنج ایستگاه به آتش نشانی اضافه شده است. ما به زودی دو ایستگاه را در دستور کار خود خواهیم داشت و انتظار داریم یکی از آنها تا اردیبهشت ماه در گیتاریا شروع به کار کند. همچنین برای سه ایستگاه دیگر نیز برنامه داریم که طبق تحقیقات انجام شده، تعداد ایستگاه ها افزایش می یابد تا زمان پاسخگویی کاهش یابد.

96. ساختمان پرخطر تهران / 129 ساختمان نیازمند اقدامات اضطراری

داوری خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم سازمان آتش نشانی ایمنی ساختمان های شهر است. هرچند گاهی به دلیل وظایف خاص خود به دلیل تاج محدودیت داریم اما امسال 3000 ساختمان مورد بازرسی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران همچنین گفت: در این راستا باید سازمان ها را به هم نزدیک کنیم و برای رفع مشکلات تلاش کنیم. ضمن اینکه قوانین موجود اجازه امنیت در شهر را نمی دهد و از مجلس می خواهیم این قوانین را اصلاح کند.

وی گفت: آموزش شهروندی در دستور کار سازمان آتش نشانی قرار دارد. به حدود 651 هزار شهروند آموزش های امنیتی داده ایم که 40 هزار نفر در فضای مجازی و 250 هزار نفر به صورت حضوری آموزش دیده اند.

وی همچنین گفت: 4 نفر پس از گذراندن دوره آموزشی درجه C به جمع آتش نشانان داوطلب پیوستند. امیدواریم با تضعیف این ویروس، این فعالیت ها را با جدیت و سرعت بیشتری ادامه دهیم.

سوریه در روز چهارشنبه تاکنون 2 تصادف و 4 مجروح

وی با اشاره به اینکه امسال تاکنون دو مورد از این قبیل در تهران رخ داده است، گفت: دو انفجار در تهران رخ داده و چهار نفر مجروح شده اند. امیدواریم با احتیاط و احتیاط هیچ حادثه ای رخ ندهد.

مهدی داوری درباره نقش سازمان آتش نشانی در حفاری های نامنظم و خطرناک در سطح شهر و میزان تاثیرگذاری آن گفت: گرچه حوزه پایداری سازه مربوط به حوزه تخصصی سازمان نیست، اما به دلیل خاص بودن آن است. تابع. به طور مرتب این سنگرها را حفر می کنیم.» ما نظارت و گزارش های لازم را منتشر می کنیم، اما پیگیری دقیق تر مستلزم حضور متخصصان سازه است.

تایید نهایی حراست پلاسکو پس از استقرار بازرگان

وی همچنین درباره ایمن سازی موقت ساختمان پلاسکو اظهار کرد: در واقع نگاه جدی به پلاسکو در جامعه تاثیرگذار است. به اصطلاح “موقت” در مورد قوانین نیست، زیرا تعداد مشاغل بسیار زیاد است و ما مطمئن هستیم که پس از مدتی بازدید خواهیم کرد، زیرا عوامل امنیتی می توانند تغییرات زیادی داشته باشند. گاهی اوقات از دست دادن یکی از سازه های ساختمان فراتر از استاندارد ایمنی است.

وی در خصوص سلامت آتش نشانان گفت: نمی توان انکار کرد که کار آتش نشانان سخت است و آتش نشانان در معرض آسیب های مختلف هستند. از استرس عملیات گرفته تا وجود دود و آوار که می تواند برای این افراد مشکل ایجاد کند. برای نظارت بر سلامت آتش نشانان در ایام کرونا قرارداد امضا کردیم و امسال نیز در حال کار بر روی قرارداد هستیم. این بدان معناست که هر آتش نشانی باید دارای پرونده سلامت باشد. نظارت بر سلامت روان نیز یکی از موضوعاتی بود که در سال 1941 در دستور کار قرار گرفت.

قاضی در خصوص زمان حضور آتش نشانان در محل گفت: در واقع دو قسمت اصلی وجود دارد که یکی از آنها تماس شهروندان با آتش نشانی است که بر اساس استانداردهای جهانی به صورت دقیقه ای تعریف شده است. آتش نشانان در عرض دو دقیقه و چهار تا شش دقیقه ایستگاه را ترک می کنند تا به محل حادثه برسند. به طور کلی استاندارد در دنیا بین 6 تا 2 دقیقه است و ما حدود 6 دقیقه به آتش نشانی تهران امداد رسانی می کنیم. اضافه شدن ایستگاه های جدید به شهر نیز برای کاهش زمان تصادف است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران به فعالیت ایستگاه روزانه که از سوله های مدیریت بحران استفاده می کند اشاره کرد. وی افزود: ایستگاه های روزانه شهر تهران ماموریت دارند با چابکی لازم در هنگام تردد به حوادث پاسخ دهند.

وی در مورد نردبان آتش نشانی نیز گفت: با وجود اینکه پله ها تجهیزات بسیار مهمی هستند اما کمبودی را احساس نمی کنیم. هر چه این پله ها بالاتر باشند قدرت مانور آنها کمتر می شود، بنابراین به وجود پله اتکا نکنید، باید به ایمنی ساختمان ها توجه ویژه ای شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه با نگاه سطحی به آتش نشانی فهمیده است که در وضعیت بدی نیستیم، گفت: ادعا نمی کنیم که در جای درستی هستیم اما نیستیم. در شرایط بد و ما تلاش می کنیم تا این شرایط را برآورده کنیم.«آتش نشانی تهران یکی از توانمندترین آتش نشانی های کشور است.

وی در خصوص طراحی اتاق امن گفت: ایمنی نباید به برج ها و اماکن صنعتی محدود شود، رعایت ایمنی در آشپزخانه، ایمنی هنگام گرم کردن خانه، ایمنی هنگام استفاده از وسایل برقی و … بسیار مهم است. پلاک های ایمن دقت را در محیط زندگی افزایش می دهد، طرح تابلوی ایمن بر اساس خودارزیابی شهروندان برای ایمنی محل سکونتشان است.

وی با بیان اینکه متاسفانه حادثه قانع کننده شده است، گفت: درخواست ما این بود که شهروندان به نقش امنیت توجه بیشتری داشته باشند.

وی در خصوص لایحه سازمان آتش نشانی برای اصلاح قانون گفت: شورای شهر تهران با توجه به اهمیت امنیت در تهران، این سازمان را مجبور می کند لایحه ای را تهیه کند تا از طریق شورای عالی استان ها به مجلس ارسال شود.

رئیس سازمان آتش نشانی افزود: سال هاست لایحه مدیریت یکپارچه شهرها و روستاهای کشور بی نتیجه مانده و هنوز به مرحله نهایی نرسیده است.

رئیس سازمان آتش نشانی در خصوص حضور آتش نشانان زن در سازمان گفت: پس از طی مراحل برنامه ریزی شده، آتش نشانان زن نیز وارد عملیات خواهند شد.

وی همچنین درباره فوت آتش نشانان کشته شده در حادثه پلاسکو بیان کرد: با تایید رهبر معظم انقلاب موضوع فوت آتش نشانان پلاسکو تایید شد.

انتهای پیام/