فرهنگ و هنر

و دوباره تلویزیون! – ایران تودی

مقامات AFC این موضوع را مطرح می کنند که حق پخش برای گذاشتن سنگ بزرگتر در تلاش ایران برای میزبانی جام جهانی ، چه فدراسیون مبتدیان را بگیرد و چه بهانه ای را جستجو کند.

این روزنامه به نقل از ایران تودی گزارش می دهد شرقی وی نوشت: “فوتبال ایران در آستانه غلبه بر چالش مهمی است که این روزها تلویزیون خواه ناخواه در آن نقش مهمی ایفا می کند. به گفته مقامات فدراسیون فوتبال ایران ، کنفدراسیون فوتبال آسیا به صدا هشدار داده است آزادی می گوید ایران تا زمان پرداخت بدهی حق پخش تلویزیونی شانسی برای میزبانی دیگر تیم ها در قطر در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 نخواهد داشت. این هشدار از سوی مقامات فدراسیون فوتبال ایران در شرایطی صادر شد که باشگاه های ایرانی قبلاً اجازه میزبانی نداشتند و بازی های آنها به کشور ثالث منتقل شد. وی در نامه ای اعلام کرد که به طور رسمی سیگنالی ارسال نخواهد کرد. تلویزیون ایران. ما در مورد ایران صحبت می کنیم و هیچ اشاره ای به بدهی های تلویزیون ایران به کنفدراسیون فوتبال آسیا نشد.

آیا شایعه صحت دارد؟

در این میان ، س bigال بزرگ این است که آیا این ادعا در اصل درست است؟ در واقع آیا AFC واقعا به فدراسیون فوتبال ایران گفته است که اگر بدهی های تلویزیونی خود را پرداخت نکند ، ایران را میزبانی نمی کند؟ مقامات فدراسیون فوتبال ادعا می کنند این واقعیت دارد و در این مورد ایمیل دریافت می کنند. با این حال ، به نظر می رسد حتی اگر این واقعیت داشته باشد ، میزبانی یک کشور هیچ ارتباط مستقیمی با حقوق پخش ندارد.

“به دلیل حقوق پخش ، مهم نیست که کشوری میزبان آن است یا خیر ، زیرا AFC بخش بازاریابی است و آنها مستقیماً با مقامات صدا و سیمای ایران در ارتباط هستند. در این مورد ، فوتبال فدراسیون دخالت نمی کند و جریمه می پردازد. “البته AFC ممکن است از این تاکتیک برای رسیدن به هدف خود استفاده کرده باشد زیرا می داند که تلویزیون دولتی در ایران است.

“واقعیت این است که تلویزیون مقصر است ، زیرا اقدامات پخش کننده در پخش غیرقانونی بسیاری از بازی ها سازمانی است. اگرچه شرکت های سابق مانند لاگاردر و WSG بارها به صداوسیما در مورد توزیع غیرقانونی بازی ها هشدار داده اند ، صداوسیما جدی ترین اختلاف نظر بین آنها بر سر بازی تیم ملی ایران با گوام چند سال پیش بود و هشدار دادند که آنها اجازه پخش این مسابقه از طریق تلویزیون بدون حق پخش آن را نمی دهند. در آن زمان این رقم آنقدر بالا که هیچ کس باور نکرد ، اما همه می دانستند که این رقم سرسخت تر است و یک چهره واقعی نیست. “این روزها همینطور است و اعداد واقعی نیستند.”

در حال حاضر ، مقامات AFC این موضوع را مطرح کرده اند که اگر فدراسیون مبتدیان را به دست آورد یا بهانه جویی کرد ، سنگ بزرگتری را بر روی میزبانی ایران در جام جهانی بگذارند.

بدهی وجود دارد ، اما هیچ مانعی وجود ندارد

با وجود این که ادعای میزبانی مطالبه بدهی تلویزیون ایران ناچیز است ، یکی از پخش کننده ها به طور غیر مستقیم این موضوع را تأیید می کند. وی گفت: “من فقط می توانم یک چیز را به شما بگویم: صداوسیما به AFC بدهکار است ، بله ، این درست است ، اما من همچنین می خواهم بگویم که این بدهی مانع پیشرفت نمی شود.” ناشناس بودن “ما بدهی داریم ، اما این بدهی مانع بزرگی برای صاحبخانه شدن نخواهد بود.”

از گفتن میزان دقیق بدهی اجتناب می کند و جمله قبلی را تکرار می کند. با این حال ، او اشاره می کند که AFC موضوع حقوق پخش را به موضوع مهمی مانند میزبانی پیوند می دهد و موضوع فدراسیون را مطرح می کند که در اصل هیچ نقشی ندارد: “وقتی وارد مذاکره می شوید ، از هر برگ برنده ای در طبیعی است که AFC از این موضوع برای برآوردن الزامات استفاده کند. “

اکنون با این گفتگوها می توانیم نقش تلویزیون را در داستان میزبانی ایران به وضوح نشان دهیم و مطمئن باشیم که بدهی های قبلی ناشی از عدم اعطای حق پخش توسط تلویزیون ایران بر سرنوشت میزبانی یک شهروند ایرانی تأثیر گذاشته است. به تیمی که به جام جهانی می رود. البته این حادثه تنها تأثیر منفی تلویزیون بر فوتبال ایران نبوده و نیست ، زیرا سالهاست فوتبال ایران صداوسیما را به دلیل نداشتن حق پخش بازیهای لیگ به چالش می کشد. با توجه به قدرت رادیو ، به نظر می رسد این مشکل به یک مشکل فرسایشی تبدیل شده است و هیچ امیدی وجود ندارد که فوتبال به معنای واقعی کلمه حق پخش را دریافت کند.

AFC به دنبال بهانه است؟

درست است که AFC اخیراً از بدهی تلویزیون بهانه ای برای عدم میزبانی ایران استفاده کرده است ، اما به نظر می رسد حتی اگر بدهی تلویزیون را بپردازد ، بهانه های قبلی باقی می ماند ؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) پیش از این دیدار ایران و عربستان را به دلیل بالا رفتن برخی از افراد از دیوار سفارت عربستان در تهران به کشور ثالث واگذار کرده بود و سپس میزبان سرنگونی هواپیمای اوکراینی بود. تیم های ایرانی مدعی هستند که هیچ امنیتی وجود ندارد. بعداً موضوع کنترل ویروس کرونا مطرح شد و اعلام شد که ایران وضعیت خوبی ندارد و فرصتی برای میزبانی نخواهد داشت. پس از آن موضوع VAR مطرح شد و حالا ماجرای حق پخش بازی و بدهی تلویزیون مطرح شده است. البته مقامات فدراسیون فوتبال ایران می گویند اگر مسائل باقی مانده حل شود و ایران بدهی های تلویزیونی خود را بپردازد ، هیچ مشکلی برای میزبانی ایران وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام