استان ها

وجود ۱۵۲ معدن تعطیل در استان سمنان

ایران تودی / سمنان معاون استاندار سمنان از وجود 152 معدن بسته در استان سمنان خبر داد و اظهار داشت که براساس ارزیابی های انجام شده 76٪ که مربوط به 384 واحد معدن در استان سمنان است.

علیرضا شریفی نژاد در جلسه کنفرانس ویدئویی شورای معدن استان سمنان اظهار داشت: طبق آمار ، 152 واحد معدنی در استان سمنان تعطیل شده اند و ما باید به طور اصولی برای بهره برداری مجدد از این واحدها تلاش کنیم.
وی خاطرنشان کرد: طبق ارزیابی های انجام شده 89 واحد معدنی در استان سمنان در حال نصب است که باید با برنامه ریزی مفهومی سعی کنیم هرچه سریعتر این واحدها را فعال کنیم.
شریفی نژاد اظهار داشت: ایجاد شهری متخصص در معدن در استان سمنان ادامه دارد و ایده اجرای طرح مثبت و ارزشمند است.
معاون هماهنگی اقتصادی استاندار سمنان افزود: مسئولان استانی که در زمینه معدن کار می کنند باید به وزارت صنعت ، معدن و تجارت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هشدار دهند تا قوانینی را که به ضرر تولید است بررسی کنند.

علی تشنه دل رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از لزوم تسریع در نصب واحدهای معدنی برای حل مشکلات زیرساختی خبر داد و اظهار داشت: هیچ یک از طرح های پشتیبانی معادن استان های سمنان باید با قوانین بالادستی مغایرت داشته باشد.

وی افزود: تأمین آب و برق مورد نیاز توسعه معادن در شهرستان سمنان به عنوان یک اصل انکار ناپذیر در اجرای پروژه های اشتغال زا باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی با تشنگی گفت که بررسی اصلاح قوانین مختل در تولید باید به روش ویژه ای دنبال شود: “باید گزارشی در مورد مشکلات زیرساختی در منطقه معدن استان به مسئولان استانی ارائه شود.”

پیام تمام شد