استان ها

هنر موجب رونق فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌ها می‌شود

به گزارش خبرگزاری قزوین آنلاین؛ سید عبدالله مرتضوی معاون بهداشت، تعزیرات و تربیت سازمان زندان ها در اختتامیه نوزدهمین جشنواره تئاتر زندان که با حضور دادستان قزوین، مدیرکل زندان ها و رئیس سازمان زندان ها برگزار شد، گفت: زندان. ستاد دیه و جمعی از مسئولان استانی: فعالیت های فرهنگی نقش مهمی در روند اصلاح و تربیت زندانیان دارد و لازم است شرایطی فراهم شود تا مددجویان در مفاهیم فرهنگی تأمل کنند.

معاون بهداشت، تعزیرات و آموزش سازمان تعزیرات افزود: فعالیت‌های فرهنگی به‌ویژه استفاده از هنرهای نمایشی باید در بخش قابل توجهی از بعد اجتماعی ندامتگاه اعمال شود که متأسفانه به یک هدف تبدیل شده است. حملات حقوق بشر، چه در جامعه داخلی و چه در صحنه بین المللی.

وی تصریح کرد: اشعار حماسی که در اوایل انقلاب سروده شد مردم را با شور و شوق فراوانی همراه کرد، در دوره ای که حتی 30 سال بعد با پخش آن از تلویزیون مردم را شاد می کند و نشان می دهد که ما چنین حماسه هایی داشته ایم. که ابزار هنر توانست روحیه جهادی را شکل دهد که امیدوارم همه ما به زودی در شعر «قاسم نبودی رجوع به قدس آزاده» بخوانیم.

این مقام مسئول به گستره اقدامات سازمان تعزیرات اشاره کرد و گفت: با احتساب 80 فعالیت انجام شده در سازمان زندان ها میزان جرایم از 50 درصد به کمتر از 3 درصد کاهش یافته است.

مرتضوی ادامه داد: مشمولان با کمک اداره بهداشت در بدو ورود تحت اصلاحات جسمی، روحی و روانی قرار گرفتند و آموزش های فرهنگی، تربیتی و دینی و اخلاقی به آنها آموزش داده شد و سپس وارد حرفه آموزی و اشتغال شدند.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان تعزیرات کشور همچنین از هنرمندان، نویسندگان و کارگردانان خواست برای ساخت سریال ها و فیلم های چند قسمتی و همچنین آموزش های اجتماعی از موضوعات پاک درون زندان استفاده کنند. مدیریت زندان را که متأسفانه آماج حملات حقوق بشری هم به جامعه داخلی و هم در عرصه بین المللی است معرفی کنید.

نوزدهمین جشنواره تئاتر زندان با حضور 25 اثر از 14 استان کشور در حوزه های تئاتر، تئاتر خیابانی، قطعه خوانی، تئاتر عروسکی، نقالی و اکران خوانی و بخش غیر رقابتی شورا از 19 تا 22 اردیبهشت ماه در قزوین برگزار شد. تئاتر، تعزیه و تعزیه خوانی با هم. آنها به رقابت پرداختند و توسط داوران برجسته شهرام زرگر، نسیم ادبی و محمدرضا رحیمی قضاوت شدند.

در اختتامیه جشنواره سراسری تئاتر زندانیان نوزدهمین جشنواره سراسری، از کادر هنری، داوران و حامیان مالی برگزیده جشنواره از سوی مسئولین تقدیر شد.

48