عمومی

همه چیز در مورد طرح جهش ملی مسکن در لرستان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

وحید کرم الهی گفت گفتن وی با اشاره به اجرای طرح ملی جهش مسکن در لرستان به خبرنگار آنلاین گفت: یکی از نیازهای مهم جامعه امروز ما مسکن است که در حال حاضر بخش قابل توجهی از درآمد خانوارها صرف مسکن، اجاره و مسکن می شود.

طرح سهمیه بندی تولید 88 هزار آپارتمان در لرستان

وی گفت: مشکلاتی برای مردم به دلیل شرایط خاص اقتصادی ایجاد شده است که برای کاهش این مشکلات مجلس شورای اسلامی امسال جهش تولید مسکن را تصویب و 24 شهریورماه جاری به دولت ابلاغ کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه نهضت ملی مسکن به همت وزارت راه و شهرسازی برای اجرای قانون جهش مسکن آغاز شد، گفت: لرستان نیز یکی از استان های کشور است. با در نظر گرفتن نیازهای خاص آه تو او این کار را شروع کرد.

کرم الهی با اشاره به سهمیه بندی برای استان ادامه داد: طبق تحقیقات انجام شده از سوی اداره اقتصاد مسکن، حق برآورد زمین ها و اقشار مورد نیاز و متقاضیان را داریم. چهار سال، 88000 واحد مسکونی.

بهبود 51 هزار متقاضی

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: از ابتدای آنلاین ماه سال 1400 سامانه سامان به عنوان طرح حمایتی جامع مسکن برای شهرهای لرستان بازگشایی شده است. کودشت و الشتر آنچه در 9 اکتبر اتفاق افتاد بازگشایی نشد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ثبت نام از متقاضیان در تمامی شهرستان های استان دارای اراضی ملی آغاز شده و تا 24 بهمن ماه حدود 95 هزار نفر در شهرستان های استان ثبت نام کرده اند.

کرم الهی ادامه داد: به موازات ثبت نام، شرایط متقاضیان رصد و شفاف سازی می شود و تاکنون حدود 51 هزار نفر از ثبت نام کنندگان تایید صلاحیت شده اند، اما این به معنای تکمیل شفاف سازی نیست، کسانی که تاکنون شفاف سازی شده اند و پیامک کنند. پیام هایی برای آنها ارسال می شود تا به ادارات راه و شهرسازی مراجعه کنند.

اعطای زمین به 40 درصد متقاضیان

وی تاکید کرد: حداقل پنج سال وضعیت زندگی در این شهرستان توسط همکاران ما در اداره کل راه و شهرسازی بررسی فیزیکی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: گروه های کاری تامین زمین خصوصی و منابع طبیعی، اداره کل ثبت اسناد و املاک، شورای مسکن و غیره. ما جلسات متعددی با آنها داشته ایم و تا به امروز حدود 330 هکتار زمین وجود دارد که معادل 40 درصد زمین مورد نیاز برای ثبت است. هکتار شناسایی و ارائه کرده ایم.

کریم الهی گفت: این 330 هکتار از محل منابع طبیعی، اراضی مازاد دستگاه های اجرایی، اراضی غیر زیر کشت در اختیار برخی دستگاه ها در سال های گذشته از محل واگذاری و تبدیل اراضی ملی در محدوده شهرستان قرار گرفت. ساخته شده و در مراحل مختلف پروژه ها ادامه دارد، قراردادهای طراحی جداگانه توسط مشاوران شهرسازی امضا می شود، تحقیقات ژئوتکنیکی و برنامه ریزی شهری در حال انجام است.

پرداخت تسهیلات صاحب و بازسازی شهر

وی افزود: برای جبران کسری اراضی با جایگزینی اراضی دولتی واقع در محدوده شهری، اراضی مازاد و غیرمتمرکز سایر نهادها و اراضی دولتی مناطق شهری اقداماتی در حال انجام است و درصد زمین برای متقاضیان قابل قبول به تعداد قابل قبولی می رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه مالکی در شهرستان های استان برای استفاده از فرصت های خود برای اجرای طرح رونق مسکن اطلاع رسانی شده است، گفت: این افراد می توانند از این فرصت ها استفاده کنند، پروانه ها و پروانه های ساختمانی.

کرم الهی با بیان اینکه متقاضیان با فرصت های دولت در این حوزه در بافت های فرسوده نیز ثبت نام کردند، ادامه داد: امسال سهمیه پرداختی تسهیلات در حوزه مقاوم سازی شهری هزار و 600 واحد است. نیمی از این تعداد و حدود 800 واحد مربوط به 9.5 درصد تسهیلات و نیمی دیگر برای پشتیبانی خدمات مهندسی و …

مشکل کمبود زمین در شهرهای مختلف

وی گفت: نهضت ملی مسکن بر اساس نیازهای واقعی و اساسی است که در جامعه ما وجود دارد و از سوی دیگر فعالیت در حوزه مسکن و حوزه مسکن فعالیت های کارآفرینی، تولیدی، اقتصادی و عملیاتی محسوب می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه موانع اجرای این پروژه در استان عمدتاً در دو حوزه اصلی تامین زمین و مشکلات اقتصادی جامعه هدف و متقاضیان مسکن است، اضافه کرد: این طرح در استان لرستان نیز در حال انجام است. باقی مانده شهرها با کمبود شدید زمین مواجه هستند که این روند را کند می کند و بحث تامین زمین پیچیده و دشوار است.

کرم الهی گفت: آماده سازی زمین باید از محل متقاضیان یا از محل تسهیلات بانک انجام می شد که خود متقاضیان باید آن را به صورت اقساطی پرداخت می کردند که پرداخت آن برای متقاضیان کمی سخت بود.

وی گفت: امیدواریم با حمایت های وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، شهرداری ها، سازمان نظام مهندسی و … روند اجرای طرح ساخت و ساز و مسکن ملی تسهیل شود. سرعت دادن. “