علمی و پزشکی

همه سرماخوردگی ها اومیکرون است

شروین شکوهی با اشاره به رشد روزافزون بیماران میکرونی گفت: در حال حاضر هر بیماری که به دلیل سرماخوردگی بستری می شود، ابتدا به بیماری ایسکمیک قلبی مبتلا می شود و باید در منزل دوره قرنطینه را طی کند.

وی با بیان اینکه مبتلایان به سرماخوردگی نیازی به آزمایش تاج ندارند، افزود: همه سرماخوردگی ها باید قرنطینه شوند.

شکوهی با اشاره به اینکه ست های اومیکرون هیچ تفاوتی با دلتا ندارند، افزود: تست کرونا برای بیماران مبتلا به امیکرون هیچ تفاوتی با سایر سویه های کرونری ندارد و با همان تست کرونا قابل تشخیص است، بنابراین اینکه گفته شود omicron نیاز دارد نادرست است. آزمون. تست ویژه.”

لقمان حکیم، رئیس بخش بیماری‌های عفونی این مرکز گفت: افزایش تعداد بیماران روزانه در ایالات متحده و اروپا نشان می‌دهد که شیوع اومیکرون بسیار بالا است، بنابراین لازم است محدودیت‌های حفاظتی مجدد اعمال شود. بیمارستان اگر وضعیت عادی تلقی شود روزانه با افزایش تعداد بیماران مواجه خواهیم بود.

وی گفت: نباید به Omicron اهمیت داد و این ساده سازی ها منجر به افزایش تعداد بیماران در روز از 3000 به 9000 نفر شده است.

شاهد بهشتی، استاد دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه این واکسن تاثیر بسزایی در کاهش مرگ و میر دارد، خاطرنشان کرد: این به وجود نمی آید، بحث منطقی نیست و تاثیر افزایش تعداد بیماران را در درازمدت می بینیم.

شکوهی گفت: تافته Omicron جدا بافته نمی شود و باید مانند تاج های قبلی با آن برخورد کرد و کمتر کشنده است.

دوره قرنطینه برای بیماران مبتلا به امیکرون

وی در مورد تعداد روزهای قرنطینه Omicron نیز گفت: در آمریکا به دلیل ابتلای بیش از یک میلیون نفر در روز، روزهای قرنطینه به مدت 5 روز با علائم خفیف و 10 روز با عفونت اعلام شده است. آنها می توانند این کار را انجام دهند، اما ما در ایران روزهای کافی برای قرنطینه نداریم، بنابراین مردم باید تا بهبودی کامل در خانه بمانند تا از شیوع بیماری جلوگیری کنند و زنجیره انتقال را قطع کنند.

این فوق تخصص بیماری های عفونی گفت: ممکن است درصد کمی از مبتلایان به ویروس سرماخوردگی امیکرون نداشته باشند، اما توصیه می کنیم همه افراد قرنطینه شوند و با کوچکترین علامت سرماخوردگی خود را آزمایش کنند تا زنجیره قطع شود. با اشاره به اینکه نباید به زندگی مردم آسیب وارد شود.

وی ادامه داد: تعداد مبتلایان به بیماری های قلبی عروقی بارها اعلام شده است چرا که این آمار فقط برای افراد دارای نتیجه مثبت از نظر شایستگی است و با توجه به خطای 50 درصدی آزمایش ها می توان گفت که آمار بسیار زیاد است. بالاتر.”

شکوهی تاکید کرد: در یکی دو هفته آینده با انفجار تعداد بستری ها مواجه خواهیم شد و از اواخر بهمن ماه روزها و ماه های بدی خواهیم داشت.

لقمان گفت: آمار تلفات در منطقه کمتر از دلتا است، اما تعداد بیماران دلتا چندین برابر خواهد شد، بنابراین تعداد بیماران و بستری شدن در بیمارستان افزایش چشمگیری خواهد داشت.

لزوم بازگرداندن محدودیت ها

شکوهی در خصوص کودکان نیز گفت: کودکان و دانش آموزان بزرگ ترین منبع عفونت در خانواده هستند، بنابراین اینکه می گویند دانش آموزان حضوری به مدرسه بروند اشتباه است. همه ما می دانیم که آموزش حضوری بهتر از مجازی است، اما در این شرایط باید بین بدتر و بدتر یکی را انتخاب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به والدین توصیه می شود کودکان خود را به دلیل حساسیت بیشتری نسبت به سایرین واکسینه کنند.

هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: اگر در آمریکا و اروپا واکسینه نشود! آنها هم واکسینه شده اند اما تعداد مبتلایان به اومیکرون در این کشورها بسیار زیاد است و این آینده ماست که باید با اقدامات لازم، پیشگیری و مهار به این آینده برسیم تا نظام سلامت آسیب نبیند. ما نمی توانیم تعداد بیماران را متوقف کنیم، اما می توان شیب را کاهش داد.

شکوهی در خصوص پیک ششم گفت: در پیک 4 و 5 قبل از اینکه به پیک برسیم همه اینها را گفتیم و مذاکرات علمی لازم برای پیک ششم انجام شد و امیدوارم مسئولان تصمیم درستی بگیرند. محدودیت ها سریعتر است، زیرا در غیر این صورت با ساده سازی مواجه خواهیم شد، ماه های بدی خواهیم داشت.