حوادث

هشدار ایمنی درباره خانه های ۲۵ متری

معاون سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اعلام هشدار درباره ایمنی خانه های 25 متری گفت: حدود 90 درصد آتش سوزی در ساختمان های کم ارتفاع و کوچک رخ داده است.

محمود قدیری – معاون خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری تهران – در مصاحبه با ایران تودی وی در مورد شرایط ایمنی آتش سوزی بخش های 25 متری که قبلاً پیشنهاد شده بود ، گفت: مقررات ملی ساختمان 18.6 متر مربع فضای هر نفر را در ساختمانهای مسکونی فراهم می کند. بنابراین ، در این حالت ، بخش های 25 متری فضای تقریباً یک و نیم نفر را فراهم می کند. این یک عمل بین المللی است که دستمزد زندگی سرانه در خانه های مسکونی 18.6 متر مربع است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر ، مساحت کل این خانه ها احتمالاً 25 متر است. آشپزخانه ، حمام و غیره در همان 25 متر قرار می گیرند.

وی در یک خانه 25 متری دستگاه ها در فاصله بسیار کمی از یکدیگر قرار گرفته اند و تراکم آن زیاد است ، گفت: این تراکم فاصله بین منابعی از قبیل بخاری آب و گرما و بار شعله است. علاوه بر این ، در صورت بروز آتش سوزی در این خانه ها ، گاز اکسید به سرعت در افراد آسیب خواهد دید. حدود 90٪ آتش سوزی ها در ساختمانهای کم و کوچک به دلیل نزدیکی منابع گرما به مواد قابل احتراق رخ می دهد.

معاون امور آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه استفاده از بخاری های دیواری در خانه های کوچکتر از 60 متر مجاز نیست ، اظهار داشت: استفاده از بخاری های آب در فضای کوچک باعث مصرف سریع اکسیژن می شود.

قدیری گفت: اگر ساختمان دارای پله های قابل اطمینان باشد ، می توان کمک کرد اما اگر یک ساختمان تعداد زیادی بخش در طبقات داشته باشد ، جمعیت افزایش می یابد و فرار از پله ها در صورت آتش سوزی دشوار خواهد بود. نقض شده

معاون سازمان آتش نشانی تهران گفت: “من شخصاً فکر می کنم این خانه های 25 متری از نظر امنیتی برای کشور ما شایسته نیستند.”

انتهای پیام