بین الملل

نوری مالکی قربانی توافق صدر و العامری خواهد شد

گفته می شود هادی العامری شرط مقتدی صدر برای برکناری نوری المالکی از دولت بعدی عراق را پذیرفته است.

به گزارش ایران تودی، به نقل از میدل ایست نیوز، خبرها نشان می دهد که هادی الامیر با وضعیت مقتدی صدر، رهبر جناح صدر آشتی کرده و به زودی به ائتلاف وی می پیوندد و خود را برای تشکیل دولت بعدی آماده می کند. رئیس با اکثریت ائتلاف های جناحی. ، حزب دمکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی و ائتلاف تقدم به رهبری محمد الحلبوسی.

سخت ترین شرط مقتدی صدر برای ائتلاف اخراج نوری المالکی از هر ائتلافی در دولت بعدی بود و اکنون پس از چندین دور رایزنی، مشخص شده است که هادی العامری مقتدی را پذیرفته است. وضعیت صدر شرطی که به معنای قربانی کردن یک متحد در هماهنگی است.

بنگین ریکانی از اعضای ارشد حزب دمکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی نیز در توئیتر درباره ائتلاف حاکم آینده در صحنه سیاسی عراق نوشت: ائتلاف حاکم صدر، بارزانی، الحلبوسی و العامری خواهد بود.

این بدان معناست که دولت بعدی در ائتلاف دولت قانون که پس از ریاست جمهوری بیشترین کرسی پارلمان را در میان جناح های شیعه دارد، جایی نخواهد داشت.

وی قرار است امروز با هماهنگی جمع شود تا تصمیم نهایی را در این خصوص اتخاذ کند و پس از آن هادی العامری به اربیل سفر کند و طی چند روز آینده رسما اعلام شود که ائتلاف و متحدانش به مقتدی خواهند پیوست. الصدر، بارزانی و حلبوسی در همین حین شرایط صدر را تمرین کردند و نوری مالکی را ترک کردند.

به این ترتیب مقتدی صدر بر صندلی او نشسته و از ائتلاف نوری مالکی می خواهد که هیچ سهمی در دولت بعدی نداشته باشد.

انتهای پیام/