علمی و پزشکی

نوروز ۱۴۰۰ را آرام نمی‌بینیم/ با کرونای انگلیسی به هیچ وجه نمی‌توان شوخی کرد

به گزارش شفاف ، سعید نمکی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در مورد سفرهای نوروزی و پیش فروش بلیط های گردشگری گفت: “امسال برای قضاوت در مورد نوروز عجله داریم ، به یک حیله گری ، پرخاشگری و بیماری بالا است و همکاری مردم را مدیریت می کند ، اما ما واقعاً نمی دانیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

نمکی ادامه داد: مردم طی یک سال گذشته فشار و خستگی زیادی را تحمل کرده اند ، اما امسال نوروز زمانی نیست که از این ویروس بد فاصله بگیریم یا فکر کنیم این ویروس از ما دور است ؛ این ویروس Novruz 1400 با ما و امسال احتمالاً تأثیرات بیشتری خواهیم داشت.

وزیر بهداشت از آغاز پیش فروش بلیط تورهای نوروز خبر داد: فروشندگان عزیز بلیط و خریداران بلیط ؛ بدانید که آنها تصمیمات احمقانه ای گرفتند و کارهای غیرمنطقی انجام دادند ، ما که سیستم مراقبت های بهداشتی را هدایت می کنیم و می توانیم افق های کمی بیشتری را ببینیم ، اگر پروتکل را نشکنیم و آن را دنبال نکنیم ، امسال نوروز را آرام نخواهیم دید. شاید اسفان را به خوبی مدیریت کرده و بهاری آرام داشته باشیم ، اما اکنون این پیش بینی را نداریم.

نمکی گفت این بیماری به خوزستان سرایت نکرده و سایر استان ها را تحت تأثیر قرار داده است و به ویژه به دلیل رفتار ویروس کرونا جهش یافته است. ما امیدواریم که مردم در این شرایط کمترین مشکل را داشته باشند و بدانند که اوضاع طبیعی نیست ، امسال نوروز برای ایران خبری نیست و ما می توانیم در سراسر جهان سفر ، پیاده روی و گرد هم آمدن داشته باشیم.

وزیر بهداشت در مورد تبلیغ و فروش بلیط تورهای خارجی گفت: در مورد تورهای خارجی باید بگویم که مردم باید بدانند که این بیماری اکنون در اروپا بسیار شدید است و هند به شدت کشورهای اروپایی و منطقه نیست کسانی که می دانند ویروس جدید اصلاً شوخی نیست و توصیه من به مردم این است که در خانه بمانند ، صبور باشند و از پدیده های غیرشهری لذت ببرند.

نمکی با بیان اینکه ما سفر و پیش فروش بلیط های نوروز را در وزارت بهداشت تأیید نکرده ایم ، گفت: “اگر وزیر خطی از من ، وزیر پیدا کند ، مدتی قبل آن را اعلام خواهیم کرد.” گفتیم که نمی توانیم برای چند هفته تصمیم بگیرید