فرهنگ و هنر

نهایی شدن سند ارتقاء فرهنگ وقف

وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی در جلسه 741 شورای ملی فرهنگ عمومی اعلام کرد که پیش نویس سند اهدای عضو تهیه شده است و گفت: “در حال حاضر ، سندی برای اهدای عضو توسط دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی تهیه شده است. و … در این سند دیده می شود ، در این سند ، بنیاد و سازمان خیریه سرپرست این کارگروه ملی خواهند بود تا بتواند پلی بین سازمان ها در مناطق مختلف باشد.

به گزارش ایران تودی ، سید عباس صالحی با بیان درباره اهمیت ترویج فرهنگ هدایا ، گفت: اگر به تاریخ تمدن اسلامی نگاه کنیم ، نیاز به کمک های اجتماعی در زمینه های مختلف بودیم که با این جلسه نقش بسیار مهمی در جامعه ایفا کرد.

وزیر فرهنگ و رهبران اسلامی تأکید کرد: در حال حاضر دبیرخانه شورای عمومی فرهنگ کشور سندی را در مورد اهداف ، راهبردها ، اقدامات ، تقسیم مسئولیتهای سازمانی ، ساختار و غیره تهیه کرده است. بدنه اصلی در اسناد شورا انتخاب خواهد شد تا مسئولیت کار باشد .در این سند بنیاد و موسسات خیریه به سرپرستی حجت الاسلام خاموشی رئیس این کارگروه ملی رئیس خواهند بود تا شکاف بین سازمان ها را ببندند.

صالحی یادآور شد: سند موجود پیش نویس است که نظرات و پیشنهادات خود را به آژانس ها ارائه می دهد تا فقط نسخه نهایی اسناد قابل تهیه و تصویب در شورا باشد.

وی افزود: “بنیاد یک موضوع مهم اجتماعی است که باید از دو منظر مورد بررسی قرار گیرد: آگاهی اجتماعی و مسئولیت پذیری. در دوره کرونا مردم در هر دو بخش رفتارهای خوبی داشتند. بنابراین ، خوب است که مهارت های اجتماعی ما با روشنگری و مسئولیت همراه باشد.” ما باید در این مسیر راه صحیحی پیدا کنیم و ارتباطی بین آگاهی و عمل ایجاد کنیم ، زیرا وقتی هوشیاری بهبود می یابد ، مسئولیت افزایش می یابد.

در این جلسه ، منصور کبگانیان ، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر ستاد کل علوم و فناوری گفت: بیشتر کارها در زمینه هدایا به صورت خودجوش است و ما باید برای استراحت های جدید بویژه در فرهنگ سازی شرایط ایجاد کنیم. بنیادها با بودجه کمک های جدید آشنا نیستند و البته زیرساخت های لازم نیز فراهم نیست. البته از این منظر تا حدی قوانین و مقررات در زمینه زیرساخت ها شکل گرفته است.

پرویز کرمی ، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: “هدف ما استفاده از بودجه برای افراد تحصیل کرده در جهت صحیح است. بنابراین ، ما برای ایجاد این کار اقدام به ایجاد موسساتی کردیم.” دستیابی به پشتیبانی مالی و تأثیر فناوری در قالب سازمانهای موجود.

مشاور وزیر و دبیر کارمندان خیریه وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری حسین حسین عسگریان ابیانه گفت: “وزارت علوم به دنبال وحدت پایه های ایجاد شده در دهه گذشته بود. اخذ شده.

وی ادامه داد: در زمینه نگهداری مکان هایی مانند خوابگاه ها مشکلات زیادی وجود دارد و ما باید در نگهداری این ساختمان ها به ما کمک کنیم.

عسگریان ابیانه: “در بخش تحقیقات نیاز به کمکهای مالی زیادی وجود دارد. در همین راستا اهداکنندگان نیز اقداماتی را انجام داده اند و به عنوان مثال ما شاهد ایجاد 11 هزار شغل در اطراف خوابگاه ها بوده ایم. علاوه بر این ، اهدا کنندگان در خوابگاه ها کار می کنند تا مهارت های بیشتری از دانشجویان کسب کنند.” یاد بگیرید که چگونه پس از فارغ التحصیلی درآمد کسب کنید.

منیزه یونسی ، رئیس وزارت بهداشت و دفاتر اهدا کنندگان سلامت آموزش پزشکی ، با بیان این که سلامت در زمان اهدای اهدا محدود به ساختن ائمه پزشکی است ، گفت: در حال حاضر ما در حال تلاش برای رفع نیازهای اولیه بهداشتی اهدا کنندگان هستیم. البته قبل از سال 1998 وزارت بهداشت و بنیاد و امور خیریه تفاهم نامه امضا كردند كه بسیاری از مشكلات بهداشتی را برطرف نكرد ، اما در پیش نویس تفاهم نامه جدید سعی داریم از بخش خصوصی و مراكز دانشجویی حمایت كنیم.

حجت الاسلام خاموشی ، رئیس سازمان خیریه و امور خیریه توضیح داد که صندوق هدیه امکانات زیربنایی زیادی دارد: ، بسیاری از ساختمانها اهدا می شوند که به جای درآمد مادی می توانند به بخش های مختلفی به عنوان خدمات ارائه دهند تا افراد به روش دیگری سود ببرند.به عنوان مثال می توان زمین یا ساختمانهایی را برای تحقیق و کار علمی به شرکتهای دانش بنیان داد.

وی اضافه کرد: “علاوه بر بخش خدمات و تولید سازمان هدایا و خیریه ، درآمدهای هدیه نیز وجود دارد. این کمکهای مالی به اشغال شده و غیرمجاز تقسیم می شود. ما در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده ایم و کارهای خوبی انجام شده است.”

رئیس سازمان تخفیف و امور خیریه با اشاره به جایزه علمی اعطا شده توسط بنیاد البرز گفت: “در حال حاضر 6 هزار و 700 هدیه ای که می خواهیم سازمان دهی کنیم در آموزش و پرورش موجود است. همچنین تعطیلات لازم برای تعطیلات دانشگاه وجود دارد.” اوضاع در حال بهبود است ، ما 260 بیمارستان و مراکز درمانی در زمینه درمان داریم ، هدف ما این است که کیفیت آنها را ارتقاء دهیم ، می بینیم در سیستم دانشجویی ، بسیاری از افراد تحصیل کرده و آگاه به دنبال آینده روشنی در این زمینه هستند.

انتهای پیام