استان ها

نمایشگاه «آنلاین محبوب» چگونه گذشت؟/ اجرای ۶۰۰ ساعت وبینار برای خانواده‌ها

رضا عباسپور در حاشیه اختتامیه نمایشگاه آنلاین محبوب (نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی) که به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می شود، در گفتگو با خبرنگار آنلاین خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از مشهد، کمیته تعامل خانواده درباره تشکیل آن. دانشگاه آن را در این واحد دانشگاهی اعلام کرد و اظهار داشت: مایه مباهات واحد مشهد است که اولین دانشگاه کشور بود که وارد این امر شد. در فرآیند و تخصصی شدن خانواده های کارکنان و دانشجویان از این رو کمیته تعامل دانشگاه و خانواده تشکیل شد که تصمیمات مربوط به خانواده را اتخاذ می کند و در حوزه های مختلف دانشگاه اجرا می شود.

وی بیان کرد: جلسات ویژه ای که در این چهار روز در نمایشگاه آنلاین محبوب برگزار شد بر اساس سخنان مقام معظم رهبری بود که فرمودند «امروز تنگه احدی نظام خانواده است» و این سخن بسیار حکیمانه است. یعنی خانواده بسیار مهم و ارزشمند است و اگر این تنگه را از دست بدهیم در واقع جنگ را باخته ایم و نظام خانواده را از دست داده ایم. خانواده یکی از قطب های تاثیرگذار فرهنگ جامعه است و اگر در آینده فرزندانی مولد برای این جامعه داشته باشیم باید این امر تقویت شود. بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی مشهد وارد بحث خانواده شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در اولین نمایشگاه خانواده به تشریح فعالیت های این واحد دانشگاهی پرداخت و افزود: در این نمایشگاه دستاوردهای خود را در حوزه خانواده ارائه کردیم. ما اولین واحد دانشگاهی بودیم که 600 ساعت آموزش مجازی، حضوری و وبینار برای خانواده ها ارائه کردیم و این بسیار ارزشمند است. برای خانواده‌های کارگران اردویی انجام دادیم و از خانواده‌های موفق کارگران قدردانی کردیم. در سال 1401 یکی از بخشنامه های اصلی خانواده کارمندان بود. به همین دلیل در آنلاین یا شهریور برنامه مفصلی خواهیم داشت.

عباسپور ادامه داد: در چهار روز برگزاری نمایشگاه 12 نشست تخصصی با کمک اساتید برجسته استان و مشهد برگزار کردیم. کسب و کار در خانواده ها، قرآن خانواده محور، قدرت ملی و خانواده، فرصت های ورزشی و تاثیرات آن در خانواده، موضوع سبک زندگی دینی، شاخص های زندگی موفق، سلامت و ورزش خانواده، فضای مجازی و آسیب های خانواده، مرد خانواده کرامت، شاخص های خانواده ولایی و قدیری، خانواده در حقوق بین الملل و مدیریت منابع درآمدی در خانواده از نشست های تخصصی برگزار شده در این نمایشگاه بود.

نمایشگاه «مهر معشوق» چگونه موفقیت آمیز بود؟/ برگزاری 600 ساعت وبینار برای خانواده ها

وی با ابراز خرسندی از استقبال مردمی از جلسات گفت: استقبال از این جلسات تخصصی نشان داد که در حوزه خانواده موفق هستیم. هدف اصلی تعمیق آگاهی و فرهنگ خانواده ها و آموزش رفتار به خانواده ها است تا خود و فرزندانشان از مشکلات دور بمانند. یکی از مهم ترین بخش های نمایشگاه غرفه حقوق کودک بود که می توانستیم خانواده ها را در مورد جمعیت و فرزندآوری که یکی از مسائل اساسی کشور محسوب می شود و همچنین در مورد افزایش تعامل با کودکان آگاه کنیم. در غرفه مشاوره مجرب ترین مشاوران و روانشناسان خدمات رایگان به افراد ارائه کردند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تصریح کرد: تنها شرکت کننده در نمایشگاه بین المللی مشهد بودیم که جلسات ویژه ای برگزار کردیم و مخاطبان دانشجویان، خانواده ها، کودکان و حتی عموم مردم بودند و نبودیم. مخاطب خاصی دارد

به گزارش خبرنگار آنا، نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با عنوان آنلاین محبوب از 21 تا 24 تیرماه 1401 به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برپا شد. که با استقبال خوب مردم مواجه شد. آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران از جمله شخصیت هایی بود که از این نمایشگاه بازدید کرد. در پایان این نمایشگاه از دو خانواده موفق کارکنان و دانش آموزان، معلمان و کارگران فعال نمایشگاه تقدیر شد.

انتهای پیام/4121/4062/