عمومی

نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی استان بوشهر نیازمند تجهیز هستند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام عباس خشنود شامگاه دوشنبه در نشست همگانی فرهنگی ژنو با بیان اینکه کارهای بسیار خوبی در کشور برای ترویج و اشاعه فرهنگ نماز انجام شده است اما جای تلاش بیشتر است. ” این کار بر اساس دستورالعمل های میدانی انجام می شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان بوشهر افزود: با وجود نظام مقدس اسلامی هیچ بهانه ای برای عدم اقدام در جهت گسترش فرهنگ نماز وجود ندارد و هر فرصتی برای گسترش فرهنگ نماز وجود دارد.

در روایات ائمه به اهمیت نماز در اسلام اشاره شده است.ع) فرمود: مهارت ما نماز و احترام به امامان معصوم است.ع) اقامه نماز به عنوان کارشناسان دینی باید سرمشق و عبرت همه ما در توجه به مسائل دینی به ویژه نماز باشد.

وی افزود: برای نماز نباید منتظر دستور بود، به نماز اهتمام ویژه داشت و در ترویج فرهنگ نماز و گسترش امر الهی دست بلند کرد.

وی با تاکید بر اینکه این اجلاس باید قبل از 22 بهمن امسال برگزار شود اما به دلیل بیماری عروق کرونا ویروس قلب برگزار نمی شود، خاطرنشان کرد: اجلاس نماز امسال به گفته استاندار 24 اسفندماه در مرکز استان برگزار می شود. سفارش. “

    معابد و مساجد در استان بوشهر باید مجهز شوند

رئیس ستاد اقامه نماز استان بوشهر افزود: در سال 98 فراخوانی مبنی بر برگزاری اجلاس نماز با حضور اقشار و اقشار مختلف داده شد و این استان از نظر شرکت کنندگان اول شد و از آنان تجلیل خواهد شد. جلسه 15 مارس.

وی گفت: بر اساس مشاهدات و مشاهدات معابد و مساجد واقع در بین راه های استان، اکثر آنها از جمله فرش و آنلاین و موکت وضعیت مناسبی ندارند و نیاز به تجهیزات دارند.

وی گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و حضور مسافران و گردشگران، امکانات معابد و مساجد در مسیر جاده استان به ویژه شهر توریستی ژنو به اندازه کافی و مجهز باشد.

حجت الاسلام خوشنود با اشاره به اینکه دستورات اقامه نماز به تمام شهرستان ها ابلاغ شده است، گفت: باید مشکلات حل شود و در هنگام اقامه نماز برای مسافران مشکلی ایجاد نشود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان بوشهر حضور امام جماعت در ادارات و مساجد را ضروری دانست و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی موظف است تصمیم بگیرد که امام در ادارات باشد و دفتر و مسجد نباشد. بدون امام جماعت اما با حضور روحانیون شهرستان و مجلس نماز این مهم را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه امسال وضعیت اقامه نماز در ادارات توسط کمیسیونی که طبق دستورالعمل و توافق با ستاد اقامه نماز کشور تعیین می شود، ارزیابی می شود، خاطرنشان کرد: قبول و در صورت عدم توجه در طول سال با دستور توبیخ یا توبیخ شوند. اداره و هشدار دادن.