ورزشی

نقش واقعه غدیر خم در سرنوشت مسیر اسلام

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از بیرجند، حجت الاسلام محمد حاجی زاده در نشست اندیشکده «مهدویت در آینه خدا» که در واحد قدیر واحد بیرجند برگزار شد، گفت: دانشگاه. واقعه خم نقش تعیین کننده ای در تعیین مسیر آینده اسلام داشت. زیرا ادامه راه پیامبر بود و رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) در روز عید قربان حضرت علی (علیه السلام) را به نائب و نائب خود برگزید و در واقع مهمترین را به جا آورد. رسالت نبوی او و لذا این واقعه بزرگ بسیار مهم است.

عید سعید قربان با همت جمهوری اسلامی ایران به اهمیت واقعی خود رسیده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عید سعید قربان برترین و عالی ترین عید به لحظه واقعی خود نزدیک شده و دانشگاه آزاد اسلامی پرداخته است. توجه ویژه و توجه ویژه به ترویج و تعمیق آموزه های دانشگاه آزاد اسلامی در چند سال گذشته، دارای یک باور معنوی و دینی مشترک است.

سید حسن هاشمی بر پیگیری مسئولان دانشگاه در خصوص مسائل معنوی، دینی، اخلاقی و تربیتی تاکید کرد و همچنین بر ابلاغ سند تحول و تعالی دانشگاه بر اساس بیانیه بسیار مهم گام دوم انقلاب تاکید کرد. در بیانیه آموزش اجتماعی آمده است: دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری و در پنجمین دهه فعالیت خود دومین رویداد ملی با عنوان «عصر امید» را با حضور 3 هزار شرکت فناوری خلاق برگزار کرد. ، زیرساخت های تحقیقاتی و ایده ها و استارت آپ ها. به فضل الهی و تلاش خالصانه اساتید، کارکنان و مسئولین و تلاش و درخشش دانشجویان و فارغ التحصیلان، دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند به یکی از مؤسسات جامع و قابل اعتماد در سطح ملی و بین المللی تبدیل شده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان جنوبی با 35 رشته دکتری تخصصی و بیش از 200 رشته در مقاطع کارشناسی ارشد، کارشناسی ارشد و کارشناسی به گزینه مناسبی برای متقاضیان تحصیلات عالی تبدیل شده است. این دانشگاه از آنجایی که با برنامه های فرهنگی، آگاهانه و عمیق خود نقش و سهم موثری در روند تسریع پیشرفت علمی کشور ایفا می کند، در تبیین و ترویج دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی می کوشد. به آموزه های مکتب وحی و بیان گام دوم انقلاب توجه ویژه ای دارد.

عید قربان نقطه عطفی در تاریخ تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه اسلامی است

کارشناس شبکه جهانی ولی عصر (عج) نیز گفت: در روز عید قربان ولایت فقیه امیرالمومنین علی (ع) از سوی پیامبر اسلام به مسلمانان ابلاغ شد. حاتمی مرتبت محمد مصطفی (ص).

علی شریفی به تبیین احادیث و روایات وارد شده در منابع معتبر شیعه و سنی در این باره پرداخت و به آیه تکمیل و ابلاغ در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: عید قدر نقطه عطفی در تاریخ جامعه و ملت است. توسعه سیاسی جامعه اسلامی است و ادامه سیره نبوی به شمار می رود. اساساً خود اکمال دین حجت خداست و تکلیف امت اسلامی در حوزه هدایت و اداره در واقعه قدیر مشخص شد.

وی به سوالات شرکت کنندگان در جلسه پاسخ داد و تاکید کرد: باید مراقب بود که دشمنان و مخالفان با ایجاد شبهات واهی موجب سقوط ایمان نشوند.

انتهای پیام/4121/4062/