عمومی

نخبگان برای رفع چالش‌های اصفهان به میدان بیایند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سید رضا مرتضوی شامگاه پنجشنبه در نشست صمیمانه با جمعی از نخبگان استان اصفهان اظهار داشت: از نخبگان می خواهم در قالب کارگروه های مختلف تولید و صنعت، آب و آب به کمک ما بیایند. ” مسائل زیست محیطی، اجتماعی و زیرساختی. ”به سایت بیاورید.

وی افزود: دولت از یک سو باید از نخبگان حمایت کند که اولویت ماست و از سوی دیگر انتظار می رود نخبگان با نگاهی خردمندانه به رفع دغدغه های استان کمک کنند.

استاندار اصفهان گفت: همیشه این دغدغه را داشتیم که چرا در بسیاری از مسائل و چالش ها از فرصت های نخبگان و دانشگاهیان استفاده نمی شود و کمتر به موضوع راهکار طلبی از نخبگان توجه می شود.

مرتضوی با بیان اینکه عدم واگذاری حوزه به نخبگان منجر به سوء استفاده از این ظرفیت علمی در کشور شده است، گفت: قربانی اصلی دولت است که در این سرمایه گذاری ها هزینه کرده است اما از توان علمی خود استفاده نمی کند.

وی با اشاره به لزوم تشکیل کارگروه ویژه با مشارکت نخبگان گفت: با تشکیل این کارگروه می توان مسائل کشور را روی میز نخبگان استانی گذاشت. احصا و تحقیق کرده و راه حلی برایشان پیدا کرده اند که بی شک وابستگی نخبگان به کشور و جامعه را بیشتر می کند و احساس مفیدتر شدن برای جامعه می کنند. اند و هی دیدن نتیجه کار انسان در رفاه و آسایش مردم، حل مشکلات جامعه شیرین نیست.

استاندار اصفهان تصریح کرد: تجربه نشان می دهد زمانی که نخبگان ظاهر شدند کارهای خوبی انجام شد و مشکلات کشور حل شد و این امر برای جامعه نخبگان سود اقتصادی نیز به همراه داشت.

مرتضوی ابراز امیدواری کرد با تشکیل کارگروه های نخبگانی در حوزه محیط زیست، تجارت و مسکن راهکارهای عملی و رفع مشکلات استان در این حوزه ها ارائه شود.

مراقب باشید درگیر اخبار منفی نشوید

استاندار اصفهان در ادامه گفت: به گفته مدیران و کارشناسان رسانه، اخبار منفی در ایران 52 برابر بیشتر از سایر نقاط جهان دیده می شود و خبرهای خوب، خبرهای بد هستند. این خبر بد با ما همراه است مغز این نمایش توجه ما را به این واقعیت جلب می کند که موضوعات مطرح شده در جوامعی که انتظار می رود هم افزایی و اجماع در مورد موضوعات مطرح شود به سمتی هدایت می شود که انرژی جلسه را تحلیل می برد.

مرتضوی گفت: مواظب باشید اخباری که در بین ما منتشر می شود را دنبال نکنید. 76 درصد اخبار منتشر شده در استان ما در استوری آب اصفهان و در آبان و آذر سال گذشته است آه تو خارجی ها در مورد آب اصفهان اظهار نظر می کردند و فقط 24 درصد محتوا در اصفهان و ایران تولید می شد.

او گفت: «وقتی با این همه اخبار منفی بمباران می شوم، جامعه شناسان برای تأثیرگذاری بر تفکر ما به کمک نیاز دارند. نمدارد; اگر کسی مشکوک به عملیات اطلاعاتی و امنیتی گسترده علیه کشورمان باشد، شاهد حملات سایبری هستیم.

استاندار اصفهان گفت: اطلاعات و آمار مسائل آب و رانش زمین و نسبت مهاجرت نخبگان شدت موضوع مطرح شده در این جلسه مشخص نیست: در بحث آب در اصفهان کارهای موثری انجام شده که عملی هم هست. ما می خواهیم مشکل آب را حل کنیم، اما کسانی هم هستند که نانشان در مشکل آب نیست، بلکه در حاشیه نشینی است.

وی گفت: اجازه ساخت صنایع جدید در اصفهان داده نمی شود، اما نمی توان جلوی صنایع موجود و طرح های توسعه آنها را گرفت. اینها دارایی های استان هستند که در دو طرح توسعه فولاد در زمینه ارزش افزوده کار می کنند، روی تولید لایه مناسب تری کار می کنند و فولاد مبارکه کمترین رکورد مصرف آب را دارد و این قابل تقدیر است. .

مرتضوی با بیان اینکه کشور و استان تجربه بسیار خوبی در صادرات تک محصولی دارند، گفت: پاکستان چند ماه دومی از اصفهان درخواست افزایش داد تناج تولیدات فولاد کراچی در روزهای اخیر برای همکاری با کشور و وزیر بهداشت پاکستان برای خرید تک محصولی در حوزه سلامت به اصفهان آمده است.

وی بیان کرد: نخبگان عرصه تولید علم و فناوری اجازه ندهند کسی با شعار این گوهر را از آنها بگیرد و بذر ناامیدی را در بین نخبگان ما بکارد.

استاندار اصفهان گفت: نظرات و پیشنهادات نخبگان استانی در موضوعات مختلف در جلسات آینده قابل تبدیل به پیشنهاد و مصوبه است و از این قشر حمایت خواهیم کرد.

حسین ربانی رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان گفت: هدف از این نشست صمیمی برنامه ریزی و استفاده از فرصت های نخبگان در اداره استان است.

وی ادامه داد: طرح خوبی با کمک نخبگان ریزی و راه حل های مشکل احصا به شرطی که آینده خوبی برای کشور و استان داشته باشیم.

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان گفت: در نظر داریم تعدادی کارگروه تخصصی متشکل از نخبگان یک طرف و مدیران اجرایی و کارشناسان حوزه های تخصصی ایجاد کنیم. احصا و در نظر داریم مشکلات استان را بررسی و حل کنیم

به گزارش خبرنگار آنلاین، استاندار اصفهان عصر پنجشنبه در نشستی صمیمانه با نخبگان برگزار کرد که در این دیدار تعدادی از اساتید دانشگاه های اصفهان به بیان دغدغه های خود پرداختند.

این گروه در جلسه امروز نگران فروپاشی آب و زمین، مشکلات اقتصادی و اجتماعی، مهاجرت نخبگان و نبود شغل مناسب در دانشگاه ها هستند.