حوادث

نجات ۱۲۰ نفر از سیلاب/امدادرسانی در ۴۰ شهرستان ادامه دارد

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه 120 نفر از سیلاب نجات یافتند و به مناطق امن منتقل شدند، از ادامه امدادرسانی در 40 شهرستان خبر داد.

به گزارش ایران تودی، در رابطه با سوانح هوایی که از 5 تا 9 دی ماه در کشور رخ داد، دکتر پیرحسین کولیوند گفت: سه استان درگیر بارندگی شده اند و از این رو هلال احمر آمادگی کامل برای امدادرسانی به مناطق آسیب دیده از بلایای هوایی را دارد. برای شروع.

وی افزود: بیشترین خسارت این سامانه بارشی در جنوب کشور مشاهده می شود و در این راستا چادر، فرش، 17 هزار و 515 تخته پتو، 5 کیلوگرم نایلون، 700 مشعل، 4 هزار و 777 بسته غذایی، 3 هزار و 563 کیلوگرم برنج. 7 هزار و 224 قوطی کنسرو، 132 کیلوگرم خرما، 2 نان و 21 هزار و 148 بطری آب معدنی بین سیل زدگان توزیع شد.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: امدادرسانی در 4 شهر استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس و بوشهر در حال انجام است و از همه فرصت ها برای کمک به مردم استفاده می شود.

کولیوند ادامه داد: در 4 ساعت گذشته 4 فروند بالگرد در 4 شیفت کاری در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس به مدت 25 ساعت 5 تن محموله امدادی را به مناطق سیل زده و 3 مجروح به مراکز اعزام کردند. درمان را منتقل کردند. 163 امدادگر نیز با بالگرد به مناطق صعب العبور اعزام شدند.

وی افزود: در روزهای اخیر سوانح هوایی تنها در جنوب کشور و در استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، قزوین، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری رخ داده است. . در زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی و رضوی، لرستان، مازندران، هرمزگان و یزد کمک‌های لازم صورت گرفت.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در مجموع نیروهای هلال احمر در 5 شهرستان امدادرسانی کردند و به 4144 نفر اسکان اضطراری دادند. در همین راستا چهار کمپ در چابهار، کنارک و میناب برای اسکان شهروندان در این کمپ ها ایجاد شده است.

کولیوند با اشاره به مهم ترین ماموریت های هلال احمر در مناطق سیل زده در روزهای اخیر گفت: در روزهای اخیر سه غیرنظامی از سیل نجات یافتند که متاسفانه پنج نفر جان خود را از دست دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: 5 نفر توسط نیروهای هلال احمر استان های شمالی به صورت سرپایی خدمات درمانی ارائه کردند و 5 نفر نیز در مراکز درمانی مستقر شدند. همچنین 4 خودرو از سیل و کولاک نجات یافتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ کولیوند تاکید کرد: برای برداشت آب از منازل مسکونی کار جدی در حال انجام است و تاکنون 6 خانه به طور کامل برداشته شده است. در مجموع بیش از 4700 نیروی نظامی در امدادرسانی به سیل شرکت داشتند و از 741 خودرو استفاده شد.

انتهای پیام/