حوادث

ناامنی افغانستان نتیجه حضور کشورهای استعمارگر است/هیچ دغدغه‌ای در خصوص امنیت مرزهایمان نداریم

ایران تودی / سیستان و بلوچستان جانشین فرمانده پلیس با اشاره به اوضاع افغانستان گفت: قدرت های استعماری تحت هدایت آمریکا با حضور غیرقانونی خود در منطقه ، مردم این کشور را در چنین وضعیت اسفناکی قرار داده اند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس ایران تودی ، سردار قاسم رضایی در بازدید از مرزهای جنوب شرقی کشور و پایانه مرزی سود ، وضعیت امنیتی مرزهای ایران اسلامی با افغانستان را تشریح کرد و گفت: “طبق اطلاعاتی که به دست ما رسیده و در جریان سفر ما ، صلح کامل ، میهن اسلامی ، واقع در مناطق مرزی و ما هیچ نگرانی در مورد امنیت مرزهای خود نداریم.

وی با اشاره به زیرساخت های مربوطه ایجاد شده در مناطق مرزی ایران اسلامی در سال های اخیر ، افزود: “مرزبانان جمهوری اسلامی ایران از عزیزان ما محافظت و مراقبت می کنند. میهن با هوشیاری کامل و اشراف کامل.” و اجازه ندهید کوچکترین بی اعتمادی در مناطق مرزی کشور.

جانشین فرمانده جمهوری اسلامی ایران گفت: نتیجه حضور غیرقانونی ایالات متحده در افغانستان چیزی جز ویرانی و ناامنی نیست و امروز مردم جهان به کمک های بشردوستانه و بهترین کمک های جهانیان نیاز دارند. اجازه می دهد دولت مردمی تشکیل شود و خارجی ها در امور داخلی این کشور دخالت نکنند.

وی با اشاره به اوضاع افغانستان ، افزود: “بیش از 40 سال ، ایالات متحده جنایتكار ، به رهبری حضور غیرقانونی خود در منطقه ، صلح و آرامش را از مردم منطقه گرفته و چنین وضعیت اسفناكی را ایجاد كرده است. مردم مسلمان افغانستان “.

سردار رضایی اظهار داشت: با توجه به اوضاع افغانستان محدودیت های ترافیکی بین دو کشور در پایانه های مرزی دوگارون و ماهیرود ایجاد شده و امیدوارم به زودی برداشته شود اما در پایانه مرزی سود ، تردد خودرو و کالاهای مبادله ای یکسان است. مانند گذشته و براساس پروتکل های مرزی. ما در این منطقه مرزی مشکل خاصی نداریم.

وی اظهار داشت: در سال های پس از انقلاب اسلامی هیچ تهدیدی از سوی جمهوری اسلامی ایران برای همسایگان آن وجود نداشت اما برخی اوقات افراد متکبر با ایجاد نزاع سعی در ایجاد مشکل در منطقه دارند اما دو کشور دارای مردم و مراجع مسلمان هستند آنها همیشه با هم بوده اند و مشکلی وجود ندارد. رفتار در یک محله خوب برای همه ثابت شده است.

انتهای پیام