حوادث

مومو و شوخی‌های خطرناک آن

چندین هکر اینترنتی به نام مومو در مناطق مختلف ایران دستگیر شده اند

به گزارش ایران تودی ، شهروند آنلاین وی نوشت: “همه چیز به عنوان یک شوخی تلقی می شود ؛ چهره های ترسناک و معروف این روزها به یک سرگرمی وحشتناک تبدیل شده اند. کسانی که بازی خطرناکی را شروع کردند اکنون یکی یکی دستگیر می شوند. افرادی که این روزها با شمع های زشت شوخی می کنند.

طعمه آنها کودکان و نوجوانان هستند. به دلیل کمبود مهارت و دانش در فضای مجازی ، جوانان به راحتی هدف این تلفات و تهدیدات قرار می گیرند. تصویر زشت مومو به یک اسباب بازی در دست هکرهای اینترنتی تبدیل شده است.

“بیایید بازی کنیم” همه چیز با یک جمله ساده شروع می شود. مدت هاست که در مورد این جمله ساده اما خطرناک اخطارهای لازم داده می شود ، اما هنوز کسانی هستند که در دام این دروغگویان افتاده اند. این روزها کسانی که این چالش خطرناک را به یک سرگرمی جدید تبدیل می کنند.

در واقع ، Momo یک حساب WhatsApp است که در آن کاربر ابتدا یک لینک تماس دریافت می کند. پس از شروع مکالمه در حساب Momo ، فرد به رفتارهای پرخطر دعوت می شود. بنابراین بهتر است کاربران بدون باز کردن پیام هرچه سریعتر آن را حذف کنند ، زیرا بیشتر این پیام ها به دلیل تحریک پذیری ارسال می شوند.

تجاوز به دانشجو در ساری

دانش آموزی از ساروی به دلیل ایجاد وحشت در بین همکلاسی های خود تحت تأثیر تماس مومو دستگیر شد. این آخرین اخبار مربوط به فراخوان جدید برای خشونت سایبری است. دانش آموزی که یک چالش خطرناک را شروع می کند و با ارسال فیلم های ترسناک دوستان و همکلاسی های خود را درگیر یک بازی پیچیده می کند.

به دنبال ارسال و شکایت های اخیر چندین نفر در ساری ، این موضوع توسط کارشناسان پلیس FATA مطرح شد. این شکایات شامل ارسال پیام ها و فیلم های تهدیدآمیز به نام Momo Challenge برای فرزندان آنها بود. بنابراین ، با توجه به اهمیت موضوع تحقیقات تخصصی دقیق آغاز شد. تا زمانی که صاحب خط تلفن این شخص مشخص شود.

پلیس گفت این سیم کارت متعلق به وی است اما در دست پسرش است. تحقیقات بعدی نشان داد که کودک برای انجام مشق شب تلفن همراه دارد. وی همچنین پیام های تهدیدآمیز را بدون اطلاع پدر و مادرش از طریق واتس اپ ارسال کرد.

دانش آموز توهین شده تحت تأثیر چالش مومو به شوخی با همکلاسی های خود با تصویر مومو حسابی ایجاد کرد. وی با ارسال پیام های تهدیدآمیز باعث ایجاد استرس در میان برخی از دوستان خود شد. به همین دلیل پرونده ای درباره متهم تشکیل و به دادگاه ارائه شد.

گزارش

سرهنگ سامه خورشاد ، رئیس اداره پلیس فتا مازندران گفت: در صورت مواجهه با فرد مشکوک یا مجرمی ، از وب سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir در مرکز آمبولانس سایبری دیدن کنید و برای برخورد قانونی با گردانندگان این سایت ها به همکاران خود گزارش دهید. باید باشد. “

دستگیری یک گروه ترسناک در هرمزگان

با این حال ، این تنها مورد در ایران نیست. بازیکنان با روحیه نوجوانان فقط در سایر مناطق کشور برای سرگرمی دیده می شوند. برای اولین بار ، همزمان با هرج و مرج این بازی خطرناک در ایران ، اولین گروه خشمگین دستگیر شد. بلافاصله پس از مرگ نوجوان اهوازی که گفته می شود از ترس مومو دچار حمله قلبی شده است. در این زمان ، پلیس فتح هرمزگان گروهی را دستگیر کرد که در گزارش مومو دخالت می کرد.

این ماجرا توسط مردی روایت شد که اخیراً به پلیس FATA گفته است: “صاحب حساب WhatsApp با عروسکی به نام” Momo “و عکس پروفایل از ارواح شیطانی پیام بازی را برای فرزند من ارسال کرد. اما پس از آنکه پسرم از ادامه بازی خودداری کرد ، صاحب حساب از خانواده ما برای ما گفت.” او به طور مكرر پسرم را متقاعد كرد كه به بازی با تهدید ادامه دهد. “این باعث ترس و وحشت در خانواده های ما شد.”

مطالعات نشان داده است که افراد از شماره های موقت خارجی و یا حتی داخلی برای ایجاد حساب WhatsApp و ردیابی دیگران به همان روش استفاده می کنند. این برای دستگیری متهم پس از اقدامات پلیس و تحقیقات فنی کافی بود.

اعتراف به گناه من

در بازجویی ها ، مظنون گفت: “در گروه دورهمی ، اطلاعات مربوط به مومو در واتس اپ در حضور دوستان ارائه می شد. من همچنین برای سرگرمی حساب های واتس اپ را با پسر عموی خود و برخی از دوستانم ایجاد کردم. ما این کار را با شماره های سیم کارت یا شماره های موقت خارجی که نمی دانستیم انجام دادیم. ما عکس های پروفایل خود را ارسال کردیم. به او یک پیام ترسناک دادیم. “قصد ما فقط یک شوخی بود.”

در اعترافات پسر ، رهبر گروه و شش نفر از دوستان وی مشخص شد و اقدامات قانونی برای رسیدگی به پرونده در حال انجام است.

سرگرم کننده خطرناک دانش آموز Girofti

سومین بار بود که ابا همین خبر را از گیرفت می گرفت. مرد جوانی که بازی Moto را با انگیزه سرگرمی و ایجاد وحشت در بین همسالان خود تبلیغ می کند. کارشناسان پلیس فتاوی Giroft مشاهده کردند که شخصی در فضای مجازی یک لینک تماس ارسال کرده و تحت عنوان بازی Momo خواستار تماس با کاربران شد. به دلیل ترویج خشونت و اختلالات روانی در جوانان و نوجوانان ، کارشناسان پلیس FATA فرد را به جرم این اقدامات پلیس دستگیر کردند.

دستگیری بابلی مضطرب

پلیس مروج بابو را در بابل دستگیر کرد این موضوع در اوایل ماه نوامبر پس از شکایت مقامات مدرسه شهر از ارسال پیام ها و کلیپ های تهدیدآمیز به نام چالش Momo ، توسط کارآگاهان پلیس فتای فرماندهی مورد توجه کارآگاهان قرار گرفت.

تحقیقات نشان داد که شخصی از خط تلفن همراه برای ارسال پیام به شکل تماس با مومو با مدیر مدرسه و همکلاسی ها استفاده کرده است. پس از شناسایی و هماهنگی متهم توسط دادگاه ، فرد دستگیر و سیم کارت و تلفن همراه پیدا شد.

جو درگیری و آزار و اذیت با مومو در ایران

رئیس مرکز کشف و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتح ناجا ، فراخوان جدید در ایران را به عنوان محلی برای تعرض توصیف کرد: “مومو یک چالش آشکار نیست. بلکه جو فساد و آزار و اذیت توسط گروه های همسال است. پلیس FATA بر اساس اطلاعات عمومی در این مورد خاص ، موسوم به Momo ، عمل کرد که باعث افزایش سطح از هم پاشیدگی و گسترش در جامعه و ایجاد وحشت در مردم شد. تحقیقات پلیس FATA نشان داد که همه این پیام ها آزار و اذیت بوده است. برخی پیام های خود را با حساب های ایرانی ارسال کردند که ناشی از آزار و شکنجه است. این یک نگرانی مشترک است. “تجاوزات در فضای مجازی اکنون Momo نامیده می شود.”

وی گفت: “مردم نباید به پیام های ناشناس پاسخ دهند.” مردم نباید آنها را باز کنند. بهتر است افراد برای ضبط شماره ارسال کننده ابتدا از تصویر اسکرین شات بگیرند. سپس حتما پیام را حذف کنید. “افراد می توانند عکسهای صفحه را به بخش گزارش عمومی وب سایت پلیس FATA ارسال کنند.”

ما هیچ شکایتی از مومو نداشته ایم

در همین حال ، سرهنگ داوود معظمی گودرزی ، رئیس اداره پلیس FATA تهران بزرگ ، همچنین گفت که پلیس FATA در تهران حتی یک شکایت از مومو ارائه نکرده است. “آنها او را زیر نظر دارند ، اما ما با شکایت یا بازداشت مومو در تهران کاری نداریم.”

انتهای پیام