حوادث

منشا بوی نامطبوع در جنوب تهران مجتمع دفن زباله آرادکوه است

اخبار آفتاب:

امین بابایی اظهار داشت: تغییر جهت باد از جنوب به شمال یا از جنوب شرقی به شمال غربی باعث می شود بوی نامطبوع مجتمع فرآوری و بازیافت به کهریزک و باگرشهر منتقل شود.

وی با بیان اینکه بوی نامطبوع آراد کوه باعث نارضایتی در بین مردم ولسوالی کهریزک شده است ، وی با تأکید بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جابجایی و جابجایی مجتمع فرآوری و بازیافت زباله ارادکوه شهرداری تهران ، و جمعیت منطقه کهریزک مبلغی را برای پرداخت زباله های تهران پرداخت نکردند. .

بابایی افزود: نشتی از تریلرهای سیم شهرداری تهران در خیابان های کهریزک و باگرشهر در طول مسیر انتقال پسماندهای تهران به آردکو باعث آلودگی و همچنین بیماری های مختلفی می شود.

وی خاطرنشان کرد: اداره محیط زیست تهران به دلیل بوی نامطبوع ، 27 سایت را در اطراف فرودگاه امام خمینی (ره) شناسایی کرده بود. مجهز به دستگاه های تمیز کننده ، اما هنوز بوی نامطبوع دارد.

منطقه کهریزک یادآور شد: امام خمینی (ره) منبع اصلی بوهای ناخوشایند در تهران در حوالی فرودگاه و جنوب تهران ، اطراف مجموعه پردازش و بازیافت زباله آرادکوه است ، اما شهرداری تهران در تلاش نیست نظر خود را تغییر دهد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران باید در قبال بوی نامطبوع و راه های جلوگیری از شیوع آنها و همچنین جابجایی مجتمع تصفیه و بازیافت زباله های آردکوه مسئول باشد تا به دنبال مقصر نباشد.

مجتمع تصفیه و بازیافت زباله آردکوه یکی از امکانات دفع زباله و بازیافت زباله در بخش کهریزک شهر ری ، تهران است. مجموعه آرادکوه در 23 کیلومتری جنوب کهریزک ، 23 کیلومتری جاده قدیم تهران – گم واقع شده است.

این مرکز بطور متوسط ​​روزانه 8000 تن انواع مختلفی از زباله ها را به مراکز مختلف از جمله 22 منطقه ، شهرک ها و شهرهای اطراف ، مراکز درمانی ، گل و لای شاخه ها ارسال می کند. این مجموعه در تهران امکانات مختلفی در رابطه با دفع زباله و بازیافت از جمله واحدهای فرآوری ، منطقه هوادهی برای تولید کمپوست ، کارخانجات تصفیه کمپوست ، سیستم دفع و تصفیه خانه شیراب دارد.

قسمت کهریزک ری واقع در شمال با بهشت ​​زهرا (علیها السلام) احاطه شده است ، بزرگراه تهران – گم در غرب ، باگرشهر در شرق و حسن آباد فشافویه در جنوب و از کیلومتری ری 13 کیلومتر فاصله دارد.