عمومی

مطلوب جلوه دادن شاخص‌ها کار درستی نیست – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، محمدعلی محمدی در نشست توجیهی سرشماری نفوس و مسکن با حضور روسای مجامع اسلامی و دهیاران استان همدان، بر اهمیت آمار به عنوان مبنای این برنامه تاکید کرد. ریزی وی گفت: هر تصمیم کوچک یا بزرگ باید بر اساس آمار و داده های دقیق گرفته شود تا برای جامعه هدف مثر باشد.

وی افزود: توزیع سرانه وام و بسیاری از تسهیلات بر اساس آمار نفوس و مسکن است و از این رو سرشماری نفوس و مسکن در تصمیم گیری و بسیج منابع بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه سرشماری مسکن امسال تنها در 5 استان انجام می شود، اضافه کرد: خوشبختانه استان همدان و شهر همدان در استان همدان برای سرشماری آزمایشی امسال انتخاب شده اند.

استاندار همدان تاکید کرد: شوراهای اسلامی و دهیاران باید با مسئولان سرشماری همکاری کنند تا بتوانیم با مشارکت دهیاری ها آمار دقیقی به دست آوریم.

وی افزود: تلاش برای مشارکت جامعه شهری در سرشماری و به دست آوردن اطلاعات دقیق جمعیتی و آماری می تواند بسیار موثر باشد و دستگاه های اجرایی مربوطه می توانند با اطلاع رسانی به جامعه هدف کمک کنند.

محمدی گفت گزارش ها وی با بیان اینکه آمار باید دقیق باشد ، اظهار کرد: درست نیست که شاخص ها را به خوبی نشان دهیم و در واقع مشکلات را حل کنیم ، اما چون شاخص ها نشان دهنده شاخص های خوب و مطلوب هستند ، شاخص ها از فرصت ها و وام ها محروم می شوند. . ام.

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان همچنین گفت: سرشماری آزمایشی نفوس و آپارتمان ها در استان همدان ، خوزستان ، اصفهان ، خراسان شمالی و چهار استان آذربایجان غربی همزمان از اول آبان ماه آغاز می شود و تا بیستم این ماه ادامه خواهد داشت.

مهدی صدوقی با اشاره به نحوه به دست آوردن آمار جمعیت و مسکن خانوارهایی که به همدان نقل مکان کرده اند، تصریح کرد: آمار خانوارهایی که بیشترین مدت اقامت در همدان را دارند در سال جاری توسط آمارگیران و آمارگیران ثبت می شود. جزوه آمار شهر همدان وجود دارد.

وی گفت: فرآیند جذب نیرو برای سرشماری اعلام و افراد واجد شرایط انتخاب شدند. در این ماه پیدا خواهد شد.

صدوقی خاطرنشان کرد که هر 10 سال یکبار این اتفاق می افتد یک بار وی افزود: سرشماری عمومی نفوس و محل زندگی در ایران برگزار می شود: سرشماری عمومی و رسمی نفوس و مسکن در سال 1405 برگزار می شود. در همین راستا مرکز آمار ایران سرشماری آزمایشی 1400 نفر را در تعدادی از استان ها انجام خواهد داد. و سرشماری آزمایشی به عنوان پایلوت. برای رفع کاستی ها، محدودیت ها، تنگناها و مشکلات احتمالی برای سرشماری عمومی و رسمی بعدی.

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه برنامه ریزی استان همدان با بیان اینکه کارکنان سرشماری شخصاً درب منزل خانواده ها را بازدید و اطلاعات نفوس و مسکن آنها را دریافت کردند، بیان کرد: روند سرشماری به صورت سیستمی و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

داده های خانوار در تبلت دانلود می شود و این اطلاعات در پایان هر روز از ابتدای سرشماری در سامانه مرکز آمار ایران قرار می گیرد تا روند سرشماری به صورت متمرکز توسط مرکز آمار ایران رصد شود. . .

وی اهداف سرشماری آزمایشی 1400 را کسب اطلاعاتی از قبیل سن، جنسیت، سطح تحصیلات، شغل، مسکن و نوع خانوار عنوان کرد و گفت: هدف سرشماری تنها خانوارهای ساکن همدان بوده است. هم روستایی و هم شهری