استان ها

مشکل گمرکی ۳۰ هزار خودرو در خودروسازی‌های بم حل خواهد شد

به گزارش خبرگزاری ایران تودی؛ محمدمهدی فداکار در سفر بمی گفت: هدف از سفر بامبا افتتاح چندین پروژه در شهرستان های شرق استان است.
وی از برگزاری جلسات متعدد با مدیران فرمانداری شهرستان بم و بازدید از مجموعه ارگ ​​جدید از جمله در سفر به شرق استان خبر داد.
استاندار کرمان در بازدید از کارخانه خودروسازی بم گفت: ارگ جدید زیرساخت های خوبی دارد اما مشکلاتی مانند خروج خودروها و مشکلات گمرکی و … نیز وجود دارد که به زودی برطرف می شود.
فداکار ادامه داد: ظرفیت های خوبی ایجاد کرده اند که امیدواریم روز به روز در تولید و پیگیری مسائل و رفع نیاز بازار خودرو در کشور افزایش یابد.
استاندار کرمان با اشاره به انباشته شدن حدود 30 هزار خودرو در کارخانجات بم گفت: مشکلات گمرکی این خودروها طی مذاکره با رئیس گمرک کشور در جلسه هفته جاری برطرف می شود.
وی همچنین به مشکلات سوخت رسانی در شهرستان بم اشاره کرد و گفت: گازرسانی به این منطقه باید زودتر حل می شد اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. این موضوع به طور موقت در حال حل و فصل است، جلساتی با استانداران شرقی برگزار می شود و امیدواریم در این هفته مشکل حل شود.
فداکار در ادامه گفت: مشکل کمبود خودرو از سوی شرکت ها نیست، بلکه واردات قطعات خودرو از کشورهای دیگر و تحویل اوراق و اسناد به گمرک است که به همین دلیل برخی شرکت ها دیرتر این کار را انجام می دهند.
وی افزود: با توجه به بحث امروز با رئیس گمرک، 10 درصد باقیمانده قطعات خودرو به صورت گارانتی نگهداری می شود و یا در تدارک دو برابر شدن گارانتی هستند و مابقی را نگه داشته و خارج می کنند.
لازم به ذکر است این بازدید با حضور فرماندار و امام جمعه بم، معاون عمرانی استاندار، مدیر عامل حوزه استانداری و مسئولین محلی صورت گرفت.

48