عمومی

مشکل تردد اهالی جزیره خارگ ادامه دارد/ در انتظار تحقق وعده‌ها – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استانی – حامد عرب زاده: جزیره خارگ قطب صادرات نفت ایران و یکی از مهمترین نقاط کشور محسوب می شود اما به نظر می رسد این ماراتن حمل و نقل دریایی برای جمعیت صبور جزیره خارگ نباشد. . آنجا.

مردم ارجمند و متدین این جزیره در عرصه های مختلف خدمات دینی خود را به نظام مقدس اسلامی ایران انجام داده اند و گلزار شهدای این جزیره گواه بردباری و پایداری مردم شریف این دیار پاک است.

مشکل حمل و نقل دریایی برای ساکنان صبور خرق دیگر مشکلی ندارد زیرا اگر مشکلی وجود داشت تا به امروز برای آن چاره اندیشی شده بود.

وعده ها محقق می شود

یکی از ساکنان جزیره در گفتگو با خبرنگار آنلاین گفت: تاکنون در بحث حمل و نقل دریایی فقط وعده هایی شنیده ایم و اگر اتفاقی هم افتاده کوتاه مدت بوده است.

کریمی افزود: کشتی عملیاتی شرکت نفت فلات قاره در روزهای اخیر در بدترین شرایط ممکن جزیره نشینان را به بوشهر می برد.

وی در ادامه با تاکید بر حل مشکل تردد مردم جزیره خارگ خاطرنشان کرد: مردمی که هشت سال در این جزیره مقاومت کرده اند شایسته بهترین خدمات هستند.

بدترین شرایط جاده در خارکف

با این حال این جزیره از نظر حمل و نقل دریایی به ویژه در جاده بوشهر در بدترین وضعیت قرار دارد.آفلاین اعلام کرد.

آروس ماهیار نیز با مشکلات فنی زیادی دست و پنجه نرم می کند و مشخص نیست چه زمانی منطقه را ترک خواهد کرد.

مشکل ترافیک جزیره خارگ ادامه دارد/ منتظر تحقق وعده ها هستیم

نیاز به تهیه سه کشتی

نماینده مردم بوشهر، ژنو و دیلم در مجلس شورای اسلامی در ادامه پیگرد و مکاتبه با ساکنان جزیره خارگ در خصوص مسائل حمل و نقل، در نامه ای به وزیر نفت خواستار تامین اعتبار برای تامین سه فروند کشتی شد. اداره کل عملیات جزیره خارگ.

در متن نامه عبدالکریم جمیری به اوجی آمده است: پس از مکاتبات و پیگردهای متعدد، موضوع جابجایی اهالی جزیره خارگ به مناطق دیگر از جمله بنادر بوشهر و… مطرح شد. مشکلات پیش روی این منطقه سرزمین ماست. کشور عزیزی که به اهمیت استراتژیک و امنیتی خود بسیار حساس است.

در بخشی دیگر از این نامه آمده است که دولت خارک علاوه بر ایجاد تأسیسات نفتی و خدمات جاری و روزانه جزیره، به تسهیل تردد اهالی منطقه و کارکنان ادارات مختلف در جزیره توجه کند. توجه ویژه ای به تخصیص و تامین اعتبار شد اجاره کشتی با هزینه وزارت نفت و تخصیص 180 کشتی فضای رایگان برای اتباع خارجی عملیات کلی جزیره را مدیریت کرده و آنچه را که نیاز دارید بردارید. برای حل مشکل به این جزیره بروید و نتیجه را به من اطلاع دهید.

وعده وزیر نفت

وزیر نفت در پاسخ به نامه نماینده مردم بوشهر، ژنو و دیلم در مجلس شورای اسلامی، رهبری پروژه های نفتی وزارت نفت را موظف به نظارت بر موضوع کرد و دستورات مربوطه را نیز ارائه کرد. رویداد مرتبط..

در ادامه نامه از طریق شرکت پایانه های نفتی ایران، مدیریت نظارت بر توسعه مناطق نفت خیز موضوع را در دستور کار قرار داد.

وی در پاسخ به نامه دارابی، مدیرکل شرکت پایانه های نفتی ایران، گزارشی از آخرین وضعیت حمل و نقل ساکنان جزیره خارگ ارائه کرد و از وزارت نفت خواست تا سه فروند شناور با ظرفیت کامل (به طور متوسط ​​180 صندلی) را خریداری کند. به تعهدات اجتماعی خود عمل کنند. خرید بلیط چارتر تخصیص یارانه سفرهای نیمه‌هزینه به شهروندان بومی در مسیر خارگ – بوشهر – خارگ – گناوه و بالعکس و با هزینه وزارت نفت به سرپرستی اداره کل عملیات خارگ (40 درصد سهم ایران) پایانه‌های نفتی. شرکت، 30 درصد سهام شرکت نفت فلات قاره ایران و پتروشیمی خارگ 30 درصد سهام شرکت).

راه حل مشکل حمل و نقل دریایی خرید خدمات نیست. داشتن یک شرکت کشتیرانی قوی با قرارداد بلندمدت و تیم لجستیکی قوی تنها راه برون رفت از مشکل حمل و نقل دریایی در جزیره خارک است. آیا تا چند دهه دیگر شاهد پایان این ماراتن خواهیم بود؟