ورزشی

مسئولیت من در پرسپولیس کمتر از سرمربیگری نبود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حمید مطهری عصر جمعه در نشست خبری بعد از بازی با مس رفسنجان اظهار داشت: هفته اول لیگ بود و بازی های اول خیلی سخت است چون اطلاعات دقیقی از حریف ندارید. دانش عمومی تر الگوی بازی طوری بود که در نیمه اول فوتبال خیلی خوبی ارائه دادیم.

وی افزود: فوتبال واقعاً پیشرفت می کرد و با توجه به اینکه مس رفسنجان در نقل و انتقالات نقاط ضعفی دارد برنامه خوبی است. کوچولو هر چند سعی کردیم از نقل و انتقالات منفی حریف استفاده کنیم اما نتوانستیم از موقعیت های خود به خوبی استفاده کنیم.

سرمربی تیم فوتبال نساجی ادامه داد: موقعیت هایی داشتیم حتی به تیرک دروازه حریف هم زدیم اما مس رفسنجان در نیمه دوم خیلی بهتر از ما بود. این موضوع فشار بیشتری به نساجی وارد کرد اما سعی کردیم بازی را کنترل کنیم. اگرچه تمرینات در مدل قرارگیری شیمبا ما هشدار دادیم، اما دوباره تکرار شد.

او گفت: پری بازیکن با کیفیتی است و ضربه سر عالی دارد. از بازیکنانم تشکر می کنم که جنگیدند، تلاش کردند و تمام انرژی خود را گذاشتند. هر کدام زحمت کشیدند. آنها به خصوص در نیمه اول آنچه را که ما دنبالش بودیم انجام دادند و اگر کمی بیشتر به خودشان ایمان داشتند، می توانستیم پیروز شویم. در نهایت تساوی یک نتیجه عادلانه برای این بازی بود.

مطهری که اولین تجربه سرمربیگری خود را در لیگ برتر داشت در این خصوص گفت: سال هاست به عنوان مربی فوتبال فعالیت می کنم و در این سال ها پیشنهادات زیادی داشتم اما اخلاقی و اصولی هستم. ویژگی هایی که باعث شد این بار سرمربی شوم.

وی افزود: پیشنهادات را نپذیرفتم هرچند می توانستم زودتر این کار را انجام دهم. می دانید، کار در پرسپولیس، تیم قبلی من، خیلی سخت بود. کاری که من در این تیم انجام دادم بالاتر است خوب سخت بود. با این حال، من برای همه تیم ها کار کردم و دستیار هر مربی شدم و کارم را با جدیت انجام دادم.

سرمربی تیم فوتبال نساج گفت: فوتبال ایران کار سختی برای مربیان بود. البته سرمربیان مسئولیت بیشتری دارند اما کار من در پرسپولیس مسئولیت بزرگی بود و اگر بخواهیم آن را محدود کنیم کمتر از سرمربی بودن نبود. این شغل فشارهای خودش را دارد اما برای موفقیت در این پست سعی می کنم تمام تلاشم را بکنم و با افرادی که برای تیم، بچه ها، رسانه ها و فوتبال زحمت می کشند رابطه خوبی برقرار کنم.

وی ادامه داد: اگر در دسته هجومی ارقام چشمگیری داشته باشید نتیجه یکسان می شود. در مجموع مس تیم بسیار خوبی است و در نشست خبری قبل از بازی هم گفتم آنها تیم قابل احترامی هستند. خیلی جاها می بینم که این تیم ها پول خرج کرده اند و میلیاردها درآمد داشته اند. این حرف ها درست نیست.

مطهری تاکید کرد: فوتبال ما باید به جایگاهی برسد که همه تیم ها خوب باشند و هزینه کنند. ناگفته نماند که برخی تیم ها میلیاردها هزینه می کنند. وقتی فوتبال حرفه ای است، همه تیم ها باید حرفه ای باشند مکان های عالی بودن

گفت: مثلاً سپاها پول خرج می کند؟ من از آن لذت می برم. فوتبال حرفه ای این است. اینکه برخی می گویند تیم ما پول ندارد، اما دارد، خوب نیست. این تیم ها پول دارند و پول خرج می کنند. شاید در سال های آینده در یکی از این تیم ها باشم. معنی ندارد. تیم ها هزینه می کنند و نتیجه می گیرند. مس رفسنجان تیم قابل احترامی است و در نیمه دوم خیلی به ما فشار آوردند اما در نهایت تساوی منصفانه بود.

سرمربی نساجی در باره گفت: من به نظر همکارم احترام می گذارم و دوست ندارم در این مورد صحبت کنم. در مورد داوری باید بگویم خدا حافظ و حمید حاج ملک، هیئت داوران بسیار سالمی هستند، اما من به خودم قول دادم در باره داوران، حتی اگر سه پنالتی علیه یا به نفع تیم من باشد، من صحبت نمی کنم.