فرهنگ و هنر

مراسم بزرگداشت «میرزا علی اکبر خان خرم قزوینی» برگزار شد

ایران تودی/ قزوین اشعار «میرزا علی اکبرخان خرم قزوینی» به همت حوزه هنری قزوین و با حضور علاقه مندان به شعر، ادب و موسیقی، اساتید، اهالی ادب و هنر، جمعی از رهبران و مسئولان، تجلیل از شهداست. توجه عمومی یکی از چهره های برجسته هنر موسیقی کشور است. مهمانی بود.

به گزارش ایران تودی، مراسم یادبود میرزا علی اکبر خان خرم قزوینی از نوازندگان و مدرسین مکتب قزوین از چهره های برجسته موسیقی کشور در تالار کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد.

در این مراسم که به همت حوزه هنری قزوین برگزار شد، علاقه مندان به شعر، ادبیات و موسیقی و اساتید و اهالی ادب و هنر، مسئولان و مسئولان و دانش آموزان خرم قزوین حضور داشتند.

امام جماعت موقت تهران حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نیز که در این مراسم حضور داشت، گفت: و این هنر در رهبری خلاقیت، تقویت جامعه و کمال مردم تأثیری ماندگار دارد. فضایل و ارزش های اخلاقی و دینی.

وی افزود: منطق استاد خرم زندگی و نگرش انسانی و دینی ایشان است و تربیت یافته مکتب علی بن ابیطالب(ع) بوده و بر این اساس هرگز نخواسته در دنیا زندگی کند و همیشه ساده و زاهدانه زندگی می کرد. “

این مقام مسئول بیان کرد: تواضع، حیا و ادب در وجود این استاد قزوینی است و انسان در باران ادب خود را با او احساس می کند و استاد شفیعی کدکنی از خرم قزوینی به عنوان شاعری عابد و عارف برجسته یاد می کند و می گوید: قزوینی مورد نیاز است. من به داشتن این چهره ها افتخار می کنم.

امام جمعه موقت تهران در خاتمه با بیان اینکه قزوین شهر کهن علم و دانش است گفت: جوانان قزوینی باید با زیبایی و علم این راه را ادامه دهند و از پیشگامان این راه باشند.

به گزارش ایران تودی، اجرای موسیقی زنده توسط چند تن از شاگردان استاد خرم قزوینی، افتتاحیه کتاب «حدیث خرم» و انتشار مستند کوتاهی از زندگی استاد خرم به تهیه کنندگی حوزه هنری قزوین از دیگر بخش‌های این مراسم بود. تعطیلات میرزا علی اکبر خان خرم قزوینی.

مراسم بزرگداشت «میرزا علی اکبرخان خرم قزوینی» برگزار شد

مراسم بزرگداشت «میرزا علی اکبرخان خرم قزوینی» برگزار شد

مراسم بزرگداشت «میرزا علی اکبرخان خرم قزوینی» برگزار شد

انتهای پیام/