عمومی

مخمصه مسی – ایران تودی

شاید مهم ترین اتفاقی که این روزها انتظار می رود بازگشت لیونل مسی به فرانسه باشد. جایی که تیر تیز خود را شلیک کرد و مردم این کشور را از تجربه قهرمانی جام جهانی برای دومین بار متوالی باز داشت.

به گزارش ایران تودی دنیای اقتصاد او نوشت: دقیقاً شش روز دیگر، لیگ 1 فرانسه از سر گرفته خواهد شد و فوتبال مانند سایر لیگ های معتبر اروپایی به تیم باشگاهی خود باز خواهد گشت. پس از یک ماه هیجان انگیز در قطر که با پایانی فراموش نشدنی به اوج رسید، ستاره ها اکنون باید مهارت های فوتبالی خود را برای باشگاه به نمایش بگذارند. اما این انتقال چندان آسان نیست. شاید مهم ترین اتفاقی که این روزها انتظار می رود بازگشت لیونل مسی به فرانسه باشد. جایی که تیر تیز خود را شلیک کرد و مردم این کشور را از تجربه قهرمانی جام جهانی برای دومین بار متوالی باز داشت. مسی پس از فدا کردن جان خود برای قهرمانی در جام جهانی، به عنوان بهترین بازیکن تاریخ به پاریس باز می گردد، جایی که بسیاری ممکن است انتظار آن را نداشته باشند. به خصوص با توجه به اتفاقاتی که اخیرا رخ داده است.

آرژانتینی ها برای سومین بار قهرمان جام جهانی آنقدر سرمست شدند که فراموش کردند در فوتبال اصول اخلاقی و حرفه ای وجود دارد. بلافاصله پس از قهرمانی و زمانی که همه بازیکنان در رختکن آلبی سلسته روی پا بودند، امیلیانو مارتینز، برجسته ترین مدافع این تیم و یکی از ستاره های تمسخر فینال، کیلیان امباپه از هم تیمی هایش درخواست کرد. یک دقیقه سکوت مهاجم فرانسوی! اما مارتینز از امباپه دست نکشید. مطمئناً او 4 بار در فینال از امباپه عبور کرد، از جمله ضربات پنالتی، اما همچنان از هر فرصتی برای تمسخر ستاره خروس ها استفاده می کند. نمونه ای از آن عروسکی نوزادی است که به جای سر تصویر امباپه روی آن نقش بسته است که دروازه بان آرژانتینی آن را در خیابان های بوئنوس آیرس حمل کرد تا ستاره جوان را به تمسخر بگیرد.

همه اینها زمانی اتفاق افتاد که مسی در کنار مارتینز در پاری سن ژرمن هم تیمی امباپه بود و شاهد نابودی خط حمله تیم باشگاهی اش بود. پس از این اتفاق بسیاری از هواداران پی اس جی به لئو حمله کردند که هموطنانش نباید اجازه چنین اتفاقی را بدهند. کار به جایی رسیده که کافه ای در فرانسه پیراهنی مسی به شکل کشیش روی زمین درست کرده و از مشتریان می خواهد قبل از ورود کفش های خود را با آن تمیز کنند! اتفاقی که انزجار ستاره آرژانتینی را به اوج رساند. البته برخی معتقدند این تصویر مخابره شده مربوط به پیش فینال است و منشا آن هواداران مارسی است. تصویر بالا پیراهن باشگاه مسی است در حالی که مارسی دشمن قسم خورده پی اس جی است.

در هر صورت، چه باج گیری رسانه ای باشد و چه گذشته، مسی اکنون با معضل عجیب بازگشت به باشگاهش مواجه است. او مطمئناً در بازی هفتگی پاری سن ژرمن مقابل استراسبورگ بازی نخواهد کرد و در حال حاضر از این باشگاه در مرخصی است، اما اتحاد مجدد و همکاری او با امباپه اجتناب ناپذیر است. گفته می شود ستاره جوان باشگاه از جلب توجه بیشتر مسی نسبت به او راضی نیست و این دو رابطه خوبی با هم ندارند. در هر صورت حالا هواداران بومی پاری سن ژرمن هم پشت امباپه هستند و باید دید لئو چگونه از پس این چالش بر می آید.

انتهای پیام