فرهنگ و هنر

محمدعلی اسلامی ندوشن درگذشت – ایران تودی

محمدعلی اسلامی ندوشن نویسنده و فرهنگی پیشکسوت کانادایی در سن 97 سالگی درگذشت.

این خبر را شیرین بیانی، همسر، نویسنده و پژوهشگر محمدعلی اسلامی ندوشا که پیش از این در برخی رسانه ها به اشتباه درگذشت وی اعلام شده بود، اعلام شد. isna گفت: این بار خبر صحت دارد و دیروز (14 اردیبهشت 1401) جهان فانی را وداع گفت. پنج سال آنها بسیار ضعیف و خسته بودند و دو روز ما را خسته کردند.

در این بیانیه آمده است: محمدعلی با عزت و مهربانی و آسایش زندگی کرد و به همین راحتی از دنیا رفت.

همسر اسلامی ندوشا نیز گفت که جسد وی تشییع و تحویل ایران خواهد شد. در اینجا (کانادا) بر اساس دین اسلام دفن شده اند.

محمدعلی اسلامی ندوشن در سال 1304 در شهر یزدین ندوشن به دنیا آمد. او فارغ التحصیل دانشکده حقوق بین الملل فرانسه و استاد سابق دانشگاه تهران بود و در آنجا به تدریس حقوق، نقد ادبی، سخنرانی و ادبیات تطبیقی ​​پرداخت. اسلامی ندوشن سال هاست که به تحقیق در مورد آثار علمی و ادبی ایران و ترجمه آثار نویسندگان جهان می پردازد و آثار او در بیش از 50 جلد در زمینه های مختلف اعم از ادبی، فرهنگی و اجتماعی منتشر شده است.

برخی از کتاب‌های محمدعلی اسلامی ندوشا عبارتند از: «داستان بی‌پایان حافظ»، «چهار گوینده صادق ایرانی»، «اندیشه‌هایی درباره حافظ»، «زندگی و مرگ پهلوانان در شاهنامه»، «داستان‌های داستان»، «سایه» سایه. «ایران و جهان در شاهنامه»، «نامه‌ای از نامور»، «ایران را فراموش نکنیم»، «پیروی از سایه خمینی»، «بحث حقوق بشر در جهان سوم»، «بیایید سخنرانی بشنویم». «ایران و تنهایی‌اش»، «ایران» چه می‌گوید؟

انتهای پیام/