حوادث

مانور واکنش اضطراری استان های معین پایتخت برگزار می شود

معاون آمادگی ، مبارزه و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران استان تهران از مانور واکنش اضطراری در برخی استان های تهران و مانور امداد هوایی در پایتخت در اسفند ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایران تودی ، اسماعیل سلیمی در مورد انجام مانورهای واکنش اضطراری و مانورهای امداد هوایی در استان های خاص تهران اظهار داشت: این مانور مطابق با دستورالعمل های تاج و پروتکل های بهداشتی انجام می شود و مجوزهای لازم از مقر ملی کرونا گرفته شده است. در تهران. در ماه مارس سال جاری برگزار می شود.

سلیمی افزود: این مانور بر روی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران كه مركز مدیریت بحران 22 منطقه است متمركز خواهد شد و با دانشگاه های علوم پزشكی ، جمعیت هلال احمر ، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ، سازمان مدیریت اضطراری و پلیس.

معاون آمادگی ، مبارزه و پدافند غیرعامل سازمان مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه این پایتخت در مجاورت چندین گسل لرزه ای بالا واقع شده است ، گفت: با وجود چنین جمعیت زیادی ، در صورت وقوع یک حادثه فاجعه بار ، امکانات موجود در این کشور مطابق با شرایط مهم نیست. و نیازهای فوری شهر و مناطق اطراف آن.
با بیان اینکه هدف از این تمرین پیروی از دستورالعملهای سازمان مدیریت بحران در زمینه تقسیم برخی از استانهای پیشتاز و جانشین تهران است ، این دستورالعمل باید به دلیل ضعف مناطق 22 گانه در این مانور تا حد ممکن مثر باشد. پایتخت

“اگر یک زلزله 7 ریشتری در تهران رخ دهد ، کمک از سایر استانهای کشور اجتناب ناپذیر است و باید به خدمات حیاتی و آمبولانس به موقع پاسخ داده شود. رهبران و استانهای تعیین شده.” قبل از ظهور شهر تهران ، سلیمی هر یک از سازمانهای مسئول برای تعیین نقشها و مسئولیتهای خود به یک برنامه مشترک نیاز دارند.

وی در ادامه گفت که در دستورالعمل های مدیریت بحران برای استان های خاص ، مناطق 22 گانه تهران به ترتیب به پنج منطقه تقسیم می شوند: به ترتیب شمال غربی ، شمال شرقی ، جنوب شرقی ، جنوب و جنوب غربی و استان های قزوین ، مازندران ، سمنان ، گم و مرکز. اسامی استانهای پیشرو در این مناطق مسئول هدایت سایر استانهای خاص در هر منطقه در زمان بحران هستند.

“قبلاً برنامه هایی برای مانور در پیشتاز و در برخی از استانهای پایتخت ساخته شده است ، اما به دلیل گسترش ویروس کرونا و مانور برخی از افراد به دلیل ملاحظات کرونری ، آنها به تعویق افتاده اند. استانها در هر منطقه از تهران به طور جداگانه سازماندهی می شوند. “

معاون آمادگی ، مقابله با اقدامات و پدافند غیرعامل سازمان مدیریت بحران استان تهران گفت: این مانور ارائه هشدار و اطلاعات فوری پس از حادثه ، هماهنگی عملیات امنیتی ، عملیات جستجو و نجات و به تعویق انداختن و مداوای آسیب دیدگان در مناطق دیگر است. وی گفت: با توجه به اینکه این برنامه در سطح ملی برنامه ریزی شده و بیشتر روی فرآیند پاسخگویی و سلسله مراتب تیم تمرکز دارد ، در قالب یک میز گرد برگزار می شود.

وی گفت: طبق سناریوی پیش بینی ، ساعت 8:30 صبح نزدیک مرکز ری نزدیک تهران زمین لرزه ای فرضی به بزرگی 7 ریشتر رخ می دهد که باعث تخریب گسترده در مناطق مختلف خواهد شد. شريان تأمين خراب شده ، توزيع برق ، گازرسانی ، بسياری از شهروندان تهرانی بی خانمان ، زخمی و زیر آوار مانده اند.

سلیمی افزود با اعلام وضعیت اضطراری از سوی مرکز کنترل و فرماندهی مدیریت بحران در تهران ، ستاد ویژه مدیریت بحران در تهران ایجاد می شود و درخواست کمک ملی از سازمان مدیریت بحران می شود. تیم های واکنش سریع سازمان های امدادی و انتظامی پیشتاز و معین اعلام می کنند که سازمان مدیریت بحران کشور برای استانهای خاصی از تهران آماده است و براساس دستورالعمل های اعلان ، عملیات را برای اعزام نیروهای ویژه به تهران به تهران اعزام می کند.

معاون آماده سازی ، ضدپدافند و پدافند غیرعامل سازمان مدیریت بحران استان تهران: “سایر مواردی که همراه با این مانورها استفاده می شود ، مانور کمک هوایی تهران است که با پایگاه شکار مهرآباد ، نیروی هوایی و جمعیت هلال احمر همکاری می کند. سازمان آمبولانس. “و مجری قانون. این مانور عملیات بارگیری ، تخلیه نیروها و تجهیزات ، تخلیه و تخلیه مجروحان و هماهنگی میدانی عملیات فرودگاه را مطابق دستورالعمل های مدیریت بحران کشور انجام خواهد داد.

انتهای پیام