علمی و پزشکی

ماشین مرموزی که شیائومی برای رقابت با تسلا ساخته / عکس

شرکت چینی گوشی های هوشمند شیائومی در حال کار بر روی دو خودروی الکتریکی است که اولین آن ها با هدف رقابت با سدان تسلا مدل 3 طراحی شده است. ظاهرا اولین مدل با کد Modena بزرگتر و قدرتمندتر از تسلا است و قیمتی برابر با خودروی الکتریکی XPeng P7 خواهد داشت.

طبق گزارش ها، این شرکت دو نسخه متفاوت از این خودرو را در نظر گرفته است: یکی با قیمت پایه 38000 تا 43600 دلار و دیگری با قیمت پایه 51600 دلار.

انتظار می رود مدل مقرون به صرفه تر با باتری استاندارد 400 ولت لیتیوم فسفات آهن BYD کار کند و به عموم مردم فروخته شود. علاوه بر این، بسیاری از سنسورهای توسعه یافته با همکاری شرکت کانتیننتال آلمان، از جمله دوربین‌ها و پنج رادار میلی‌متری شبیه به آن‌هایی که در شاسی‌بلند Li Auto Li ONE 2021 استفاده می‌شود، در آن قرار دارد.

خودروی مرموز شیائومی برای رقابت با تسلا / عکس

مدل گران‌تر بر اساس معماری 800 ولت ولتاژ بالا ساخته شده است و از باتری Qilin CATL استفاده می‌کند که می‌تواند تنها در 15 دقیقه از 0 تا 80 درصد شارژ شود. علاوه بر این، به پردازنده Orin X انویدیا و حسگر LiDAR شیائومی و الگوریتم های توسعه یافته مجهز خواهد شد.

هر دو نسخه از سالن هوشمند مجهز به پردازنده های Qualcomm 8295 هستند که برای اولین بار در کراس اوور الکتریکی Jido ROBO-01 در اواخر امسال استفاده می شود. خودروی سری دوم شیائومی با نام Le Mans برای عرضه در سال 2025 برنامه ریزی شده است و دارای سه موتور با نرم افزار کنترل آنبورد خواهد بود. این محصول بر روی همان پلت فرم اول ساخته خواهد شد.

در مارس 2021، شیائومی اعلام کرد که با سرمایه گذاری اولیه 1.5 میلیارد دلاری و پیش بینی سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری دیگر طی ده سال آینده وارد صنعت خودروسازی خواهد شد.

در نوامبر 2021، این شرکت توافق نامه ای را با کمیته مدیریت منطقه توسعه اقتصادی و فناوری پکن برای ایجاد یک مرکز 300000 واحدی در Yizhuang، یک پایگاه مرکزی برای صنعت خودرو و ستاد فروش و تحقیق و توسعه امضا کرد. این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه 150 هزار خودرو در فاز، در دو فاز ساخته می شود و انتظار می رود تولید انبوه آن در سال 2024 آغاز شود.

5858