علمی و پزشکی

ماشین اپل نیامده بازار را به هم ریخت

اگرچه اپل هنوز در مورد خودروی خود موسوم به “Apple Car” چیزی نگفته است و تاکنون تنها شایعات و گزارش های مختلفی در مورد آن منتشر شده است، اما طبق یک نظرسنجی جدید، یک چهارم خریداران خودروهای جدید اپل را خریداری خواهند کرد. . ماشین آن را نسخه جدید خود می دانند و از کیفیت آن شگفت زده می شوند.

شرکت مشاور Strategic Vision در گزارشی جدید توضیح می دهد که نزدیک به سه دهه است که صاحبان خودروهای جدید را در مورد اینکه چه خودروهایی را در نظر دارند و کیفیت آن خودروها را چگونه ارزیابی می کنند، بررسی کرده است. هر نظرسنجی شامل بیش از 45 خودرو است و برای سال 2022، Apple Car به لیست اضافه شده است.

مزیت و محبوبیت اپل کار نسبت به رقبای خود

به گفته این مدیر شرکت، و همانطور که در نمودار زیر (از بلومبرگ) مشاهده می کنید، اپل در این نظرسنجی سومین برند برتر معرفی شد و 26 درصد از مشتریان گفتند که قصد خرید خودرو با اپل را دارند. برند در آینده اپل نیز پس از تویوتا (38 درصد) و هوندا (32 درصد) در این جدول قرار دارد و می توان شاهد محبوبیت فورد (21 درصد) و تسلا (20 درصد) بود.

الکساندر ادواردز، مدیرعامل چشم انداز استراتژیک، در ادامه توضیح می دهد: «قدرت اپل به همین جا ختم نمی شود. چیزی که دیگران باید نگران آن باشند این است که اپل بیش از هر شرکت خودروسازی دیگری مشتاقان را به خود جذب می کند، دو برابر بیشتر از نیروگاه هایی مانند هوندا، تویوتا و تسلا. به عنوان مثال، بیش از 50 درصد از دارندگان تسلا قطعا در آینده به خرید یک خودروی اپل فکر خواهند کرد.

همانطور که در نمودار بالا می بینید، 24 درصد از پاسخ دهندگان وقتی در مورد کیفیت برند پرسیده شد، بالاترین گزینه ممکن (من آن را دوست دارم) انتخاب کردند که نشان می دهد اپل به خوبی از رقبای خود جلوتر است. برای تسلا، تویوتا و هوندا این میزان به ترتیب 11، 15 و 13 درصد بوده است.

با این حال، هنوز راه زیادی تا ورود اپل خودرو به بازار باقی مانده است. طبق شایعات، این خودرو از سال 2014 و قبل از عرضه اولین نسخه اپل واچ در دست ساخت بوده است، اما اکنون انتظار می رود پس از سال 2024 به بازار عرضه شود.

5858