حوادث

ماجرای مشکوک خرید ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو با رسید جعلی در یک طلافروشی در تهران!

آفتاب‌‌نیوز:

در تاریخ 2 مه ، یک پرونده کلاهبرداری به پلیس تاکریش ارسال شد ، جایی که صاحب طلافروشی شکایت از جعل و تقلب تحت عنوان خرید 60 سکه بهار آزادی را داشت. در ارتباط با این موضوع ، با دستور مقام قضایی ، برای تحقیقات تخصصی به مأموران پایگاه اول پلیس آگاهی تهران بزرگ تحویل داده شد.

به گفته مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت ، پس از اطلاع پلیس از موضوع ، شاکی به پایگاه اول احضار شد و در این مدت وی به مأموران گفت: در تاریخ 27 فروردین 99 نفر به نام هاشم با طلافروشی تماس گرفتند و خواستار خرید 60 دستگاه شدند. سکه بهار آزادی سه میلیارد و هفتصد میلیون ریال بود. این شخص شماره ساتنا را از من دریافت کرد و چند دقیقه بعد از طریق یکی از پیام رسان ها تصویر یک سند پیام رسانی را برای من ارسال کرد.

داستان مشکوک گرفتن 3 میلیارد و 700 میلیون یورو با رسید جعلی در یک طلافروشی در تهران!

شاکی ادامه داد: به دلیل اینکه ساعت کار تمام شده بود ، نمی توانستم بانک را تعقیب کنم و خریدار اصرار داشت که پس از واریز پول بلافاصله سکه ها را به او تحویل دهم و در این زمینه به عنوان پیک ، یک موتورسیکلت به پیک فرستاد. او آن را به فروشگاه فرستاد و سکه ها را از من گرفت. پس از تحویل سکه ها ، متوجه شدم که او مبلغی را به حساب من واریز نکرده است و من فریب این حقه را خورده ام.

یا برای بدست آوردن این اطلاعات در وهله اول ، کارآگاهان توانستند یک پیک موتوری شخصی برای تحویل پول تعیین کنند. این فرد در 22 آگوست با هماهنگی افسر دادگاه دستگیر و به اداره اطلاعات اول فرستاده شد. علیرضا که دستگیر شد پس از انتقال به پایگاه اول پلیس آگاهی در بیانیه ای گفت: من ارز و سکه طلا رد و بدل کردم و یک روز میترا برای جلوگیری از دستگیری سیم کارت آماده کرد و پس از آن سیم کارت را خراب کردم.

در مرحله بعدی تحقیقات پلیس محل میترا مشخص شد و وی با هماهنگی دادگاه در یک عملیات پلیس در حوالی خیابان تهران نو در 23 آگوست دستگیر شد. میترا پس از ورود به کلانتری به جرم خود اعتراف کرد و گفت: “من از شاکی هیچ پولی نگرفتم اما از او یورو گرفتم.” در همین رابطه شاکی دوباره به ستاد انتقام احضار شد و وی نیز ماجرای فروش ارز را تأیید کرد و گفت به دلایلی در شکایت خود به جای ارز در مورد سکه های طلا صحبت کرده است.

متهم دستگیر شده نیز اعتراف کرد: من چندی پیش برای ازدواج با داریوش ملاقات کردم و اقدامات انجام شده کاملاً مطابق با نقشه وی بود. اکنون داریوش به یکی از کشورهای اروپایی گریخت.

با تأیید خبر ، دو مظنون دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای ادامه تحقیقات جنایی به دادسرا اعزام شدند و تحقیقات پلیس برای شناسایی و بازداشت مظنون فراری ادامه دارد.