ورزشی

لیگ ۲۲، بدون چانه‌زنی در اختیار اسکوچیچ

به گزارش شفاف، سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال در حاشیه سمینار آموزشی دستیاران اجرایی و مدیران تیم های لیگ برتری و لیگ یک گفت: می دانید باید این را داشته باشیم. خلاصه برای هر فصل و در مورد موارد جدید کنترل دوپینگ بیایید در مورد داوری و موضوعات مسابقه صحبت کنیم تا نظرات نزدیکان خود را بدانیم. انشاالله بتوانیم از این طریق کیفیت مسابقات را ارتقا دهیم.

وی درباره نامه فیفا در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه ها گفت: در پایان این روند هستیم. گویا نامه ای رسیده است. اولاً مقامات بالاتری مانند وزارت ورزش باید تصمیم بگیرند. من اختیار کاملی بر متن نامه ندارم، اما اگر قرار باشد روند ذکر شده در نامه انجام شود، مجری آن هستیم و امیدوارم بتوانیم آن را به خوبی انجام دهیم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که در این جلسه نگرانی باشگاه ها و سازمان لیگ چیست، گفت: بیشتر سختی ها به انتظارات ما از باشگاه ها و از باشگاه ها مربوط می شود. از ما و اگر بتوانیم این انتظارات را کاهش دهیم، چالش ها کاهش می یابد. به طور کلی اگر دستورالعمل هلدینگ و آربیتراژ رعایت شود به این هدف خواهیم رسید.

مهدی وضعیت ورزشگاه ها در آستانه شروع لیگ برتر را اینگونه توضیح داد: از تهران شروع کنیم. سه تیم سایپا، پیکان و هوادار تیم های تهرانی لیگ برتر و لیگ یک هستند. تهران فقط ورزشگاه آزادی و پاس قوامین را در کانون توجه قرار داده است. در ورزشگاه شهید وطنی همه چیز آماده است به جز پوشش چمن ورزشگاه، نمی دانم چه زمانی آماده می شود. هر گونه تاخیر در آماده سازی آن به عهده پیمانکار می باشد.

وی ادامه داد: قسمت های VIP و سایر قسمت های ورزشگاه آبادان تخریب شده و پس از بازسازی قابل اسکان است. کرمان، انزلی و ورزشگاه امام خمینی (ره) برای صعود به لیگ برتر اراک تلاش زیادی می کنند.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال درباره موضوع حق پخش گفت: حرکت افقی داریم. هیچ ساختار تجاری تعریف شده ای برای باشگاه ها وجود ندارد. این کار بستری است که توسط قانونگذار محترم و شورای اسلامی ورزش حرفه ای تعیین می شود. حامی او ممکن است وزارت ورزش باشد. ما همچنین یک راه حل سریع داریم که می تواند باشگاه ها را به استقلال مالی برساند. دلیل اصلی اینکه استقلال و پرسپولیس نتوانستند مجوز حرفه ای بگیرند مشکلات مالی بود. انضباط مالی و اداری باشگاه های ما را از نظر مالی مستقل می کند و اگر به این مهم برسند می توانیم بازرسی ها و جریمه های خود را افزایش دهیم. وقتی این استقلال را ندارند با آنها چه کنیم؟ حق با آن هاست.

مهدی در پاسخ به این سوال که آیا در برنامه ریزی های لیگ برتر به برنامه های تیم ملی توجه شده است، گفت: درخواست آقای اسکوچیچ را زودتر دریافت کردیم و در برنامه ریزی ها لحاظ شد. 100% زمانی که می خواهد بدون چانه زنی به او داده می شود. برنامه ما بر اساس تقویم تیم ملی است و هدف ما این است که تیم ملی کشورمان بدون دغدغه به مسابقات جهانی برود. اگر فورس ماژور مانند گرد و غبار، آلودگی هوا و… نباشد، می توانیم نیم فصل را تا جام جهانی سپری کنیم.

وی در خصوص زمان برگزاری سوپرجام توضیح داد: سوپرجام بعد از نیم فصل اول و بعد از جام جهانی برگزار می شود. قبل از آن، ما برای بازی Super Bowl وقت نداریم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در پایان درباره 3 بازی انجام نشده در هفته آخر لیگ بیست و یکم گفت: دعا می کنیم به دلیل فورس ماژور این اتفاق تکرار نشود. .