علمی و پزشکی

لزوم چکاپ سالانه دیابت در افراد بالای ۳۵ سال/افزایش آمار ابتلا به دیابت پس از شیوع کرونا

مدیرکل انجمن دیابت ایران به افراد بالای 35 سال توصیه کرد برای غربالگری دیابت احتمالی به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

به گزارش ایران تودی، امیرکمران نیکوسخن در خصوص آمار دیابت نوع دو گفت: حدود 14 درصد از جمعیت 25 تا 75 ساله کشور به دیابت مبتلا هستند که حدود 7 میلیون نفر را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه در یکی دو سال اخیر تعداد مبتلایان به دیابت در دنیا افزایش یافته است، تصریح کرد: طبق آمار قبلی در سال 2019 تعداد این افراد 463 میلیون نفر در دنیا بوده و تعداد این افراد در سال 2020 از مرز نیم میلیارد نفر عبور خواهند کرد، اما متأسفانه طبق آمار سال گذشته تعداد مبتلایان به دیابت در جهان به 537 میلیون نفر رسید و در کمتر از 9 سال از قبلی فراتر رفتیم. پیش بینی. .

نیکوزاخن ویروس کرونا را که باعث گسترش خانه نشینی شده است، یکی از دلایل افزایش تعداد بیماران دیابتی دانست و گفت: فعالیت بدنی نیز در این مدت کاهش یافته است. نرخ دیابت در کشور ما 11 درصد بود، امروز این رقم به 14 درصد رسیده است و بر اساس میانگین جهانی بالاتر از دنیا هستیم.

وی افزود: شیوع دیابت در شرق مدیترانه بیشتر از سایر نقاط جهان است و در منطقه ما پاکستان، کویت و …. در ایران برخی از شهرهای کشور مانند یزد شیوع بالایی از دیابت دارند که به سبک زندگی و عادات غذایی افراد مربوط می شود.

وی با تاکید بر اهمیت درمان و پیشگیری از بیماری ها گفت: هر دوی این ها مهم است، از طرفی باید در زمینه پیشگیری اولیه و ثانویه کار کرد و بحث خانوادگی نیز در این بیماری مهم است.

اخبار مرتبط:

مصوبه شورای عالی بیمه برای پیگیری اجرای خدمات دیابت

تعداد کودکان مبتلا به دیابت در انگلیس در حال افزایش است

نیکوسخن در عین حال با یادآوری اینکه دیابت بدون علامت است افزود: حدود 44.7 مورد دیابت در دنیا ناشناخته است و نیمی از افراد از دیابت بی اطلاع هستند، بنابراین غربالگری بسیار مهم است. از آنجایی که سن خود یکی از عوامل موثر بر دیابت است، توصیه می شود افراد بالای 35 سال به مراکز درمانی مراجعه کنند.

مدیرکل انجمن دیابت ایران در یک برنامه رادیویی، سابقه خانوادگی و سبک زندگی افراد را مهم دانست و افزود: افراد زیر 35 سال در صورت اضافه وزن یا چاقی باید سریعا معاینه شوند. .

انتهای پیام