حوادث

لزوم تقویت و توسعه مناسبات مرزی ایران و ترکیه

فرمانده مرزبانی ناجا بر تقویت و توسعه روابط مرزی ایران و ترکیه تأکید کرد و گفت: برگزاری جلسات مرزی موجب افزایش امنیت مرز مشترک می شود.

به گزارش ایران تودی ، سردار احمد علی گودرزی وی در یک کنفرانس ویدیویی با فرمانده کل ژاندارمری جمهوری ترکیه ، ژنرال آریف چتین ، در شهر مرزی بانه گفت: “برگزاری جلسات مرزی بین دو کشور باعث بهبود امنیت ، وحدت و همدلی مرزهای مشترک می شود.

وی با اشاره به تعامل و ارتباط مطلوب مرزبانان ایرانی و ترکی و ژاندارمری گفت: ایجاد روابط مرزی بین دو کشور مرز مشترک را برای قاچاقچیان در نقطه صفر مرزی خطرناک کرده است.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به گذشته تاریخی و روابط خوب ایران و ترکیه گفت: “ما در بسیاری از موضوعات فرهنگی و تاریخی مشترکات زیادی با ترکیه داریم و صمیمانه اعتقاد داریم که هر دو طرف با افتخار در برابر یکدیگر قرار می گیرند.”

گودرزی بر لزوم تقویت و توسعه روابط مرزی دو کشور برای تبادل تجربه تأکید کرد و گفت: مبارزه جدی مرزبانان ایران و ترکیه با گروه های تروریستی مسلح و مسلح و قاچاقچیان در مرز مشترک یکی از توافق نامه های دو طرف است.

تأکید بر توسعه روابط مرزی ایران و ترکیه

در ادامه جلسه ، سرلشکر عارف چتین با اشاره به وحدت و انسجام دو کشور ایران و ترکیه گفت: همانطور که دیدیم پرچم های دو کشور در کنار هم هستند و در کنار هم باقی خواهند ماند. امیدوارم تختی فراهم شود تا ما به زودی و از نزدیک ملاقات کنیم.

وی با اشاره به هزاران سال پیوند فرهنگی و تاریخی ایران و ترکیه گفت: اعتماد ، اعتقاد ، احترام و قبله دو کشور دوست و مسلمان ایران و ترکیه از ویژگی های مشترک تقویت روابط مرزی است.

ژنرال عارف چتین گفت: “هنگامی که ما متحد شویم ، هیچ نیرویی نمی تواند به دو کشور آسیب برساند و استعمارگران نمی توانند در سایه این اتحادیه بر ما حکومت کنند.”

به گزارش پایگاه خبری پلیس ، وی با اشاره به وفاداری و انسانیت ایران نسبت به ملت ترکیه در بلایای طبیعی سال گذشته ، اظهار داشت: امیدواریم با تلاش های متقابل ، کنترل بیشتری بر مرزهای دو کشور ، در برابر ترافیک و اقدامات غیرقانونی انجام شود. موفق باشید.

انتهای پیام