حوادث

لزوم اخذ گواهینامه برای رانندگان موتورسیکلت‌های سبک و برقی

رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر نقش غیرقابل انکار موتورسیکلت در تدوین مقررات راهنمایی و رانندگی و وقوع تصادفات گفت: 6.5 میلیون موتورسوار فاقد گواهینامه رانندگی هستند.

به گزارش ایران تودی، سردار سید کمال هادیان فر وی با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی به همراه دستگاه های اجرایی کشور دو وظیفه اصلی را بر اساس قوانین و مقررات در دستور کار دارد، گفت: ساماندهی ترافیک، توسعه انضباط و کارآمدی ترافیکی و پیشگیری. و کاهش حوادث و سوانح رانندگی. .

وی افزود: شاید جدی ترین گام ها توسط دستگاه ها همراه با پلیس راه، سازمان راهداری و شهرداری ها در 293 هزار کیلومتر از جاده های جمهوری و در بیش از 1440 شهر کشور در راستای این دو وظیفه مهم در حال انجام باشد. .

رئیس DYP فرج افزود: امروزه توسعه نظم ترافیکی در جهان یکی از شاخص های اصلی توسعه یافتگی کشورها است و در این راستا تمامی کاربرانی که در کشورها به ویژه در کشور ما از حمل و نقل استفاده می کنند در درجه اول رانندگان هستند. از وسایل نقلیه، اغلب رانندگان پارک های عمومی و رانندگان خودروها، افرادی که بیش از 64 درصد از ترافیک را تشکیل می دهند، و سپس راکبان موتورسیکلت با بیش از 12.5 میلیون موتورسیکلت که از این تعداد 6.5 میلیون راننده فاقد گواهینامه رانندگی هستند. مسافران وسایل نقلیه و عابران پیاده که در شهرها و گاه در برخی جاده ها تردد می کنند و سپس سایر کاربران حمل و نقل محسوب می شوند.

رئیس اداره کل فرج افزود: آنچه مهم است تصادفات رانندگی و ایمنی وسایل نقلیه است که ارتباط مستقیمی با حوادث دارد. واضح است که افزایش ترافیک که در سال جاری بیش از 24 درصد افزایش یافته است، متاسفانه ارتباط تنگاتنگی با افزایش تصادفات دارد، هر چه ترافیک بیشتر باشد شاهد تصادفات بیشتری خواهیم بود.

وی افزود: نقش موتورسیکلت در توسعه انضباط جاده ای و وقوع تصادفات غیر قابل انکار است. متأسفانه 34 درصد تصادفات در کشور به ویژه در شهرها مربوط به راکبان موتورسیکلت است که از دیرباز دلیل گرانی اخذ گواهینامه به ویژه به دلیل تمایل به اخذ بوروکراسی اضافی و غیرضروری بوده است. برخی از مردان صاحب موتورسیکلت دارای گواهینامه اندک هستند از این رو پلیس راهنمایی و رانندگی در تلاش است با استفاده از اختیارات قانونی خود اقدامات مناسبی را برای تسهیل صدور گواهینامه موتورسیکلت انجام دهد.

در ادامه فرجا، رئیس اداره دی. گواهینامه های مصوب 1392 هیأت وزیران هر شخصی که هر وسیله نقلیه زمینی را تردد می کند باید گواهینامه رانندگی مربوط به آن وسیله نقلیه را داشته باشد در تبصره این ماده قانونی گواهینامه رانندگی زمینی موتوری و غیرموتوری طبق شرایط صادر می شود. بر اساس تشخیص و ابلاغ قوانین راهنمایی و رانندگی.

هادیانفر تاکید کرد: همه دوستان و هموطنان عزیز بدانند که قانونگذار افرادی را که بدون گواهینامه رانندگی می کنند در ماده 723 قانون مجازات اسلامی مورد توجه و مجازات قرار می دهد راننده را به مرجع قضایی تحویل دهید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرج افزود: تمامی راکبان موتورسیکلت ( کاربراتوری، انژکتوری و موتور برقی) نیاز به گواهینامه رانندگی دارند و هیچ استثنایی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: گاهی متأسفانه شنیده می شود که برخی از فروشندگان موتورسیکلت برقی یا سبک موتورسیکلت زیر 50 متر مکعب را می فروشند و می گویند نیازی به گواهینامه ندارند، برای رانندگی سبک و برقی باید گواهینامه بگیرید. موتور سیکلت ها گواهینامه رانندگی.

رئیس پلیس راهور در خصوص موضوع گواهینامه رانندگی موتور سیکلت برای بانوان افزود: بر اساس ماده واحده اصلاحیه ماده 22 قانون حمل و نقل کالاهای خارجی از خاک جمهوری اسلامی ایران مصوب 1388. مسئوليت صدور گواهينامه رانندگي در قلمرو جمهوري اسلامي ايران بر عهده نيروي انتظامي مي باشد، در تبصره ماده 20 قانون «تخلفات ترافيكي ترافيكي» مصوب 1388 ذكر شده است كه به آقايان داده مي شود. گواهینامه رانندگی موتور سیکلت

رئیس پلیس راهور فراجا درباره علل تصادفات در تصادفات موتورسیکلت گفت: در صورت تصادف راننده موتورسیکلت بدون گواهینامه در تامین امنیت وی و پرداخت خسارت مشکل ایجاد می شود و همچنین در صورت وقوع تصادف نیز مشکل ایجاد می شود. موجب تلفات جانی می شود، مجازات های خاصی در نظر گرفته می شود و در برابر این افراد قانون سختگیرانه خواهد بود.

به گزارش پلیس نیوز هادیانفر، وی در پایان گفت: امیدواریم با تلاش رانندگان قانونمند در بخش های مختلف به ویژه موتورسواران بتوانیم نظم و انضباط جاده ای را ارتقا داده و از تصادفاتی که همواره خسارات مادی و معنوی جبران ناپذیری را به دنبال دارد، بکاهیم. به کشور، به دولت، به مردم عزیزمان، بیایید مانند گذشته گام های اساسی برداریم و ببینیم که نظم جاده ها بهتر می شود و تصادفات جاده ای روز به روز کاهش می یابد.

انتهای پیام