حوادث

قطعی آب و برق روستاهای زلزله زده برطرف شد/برقراری اسکان اضطراری به میزان مورد نیاز

ایران تودی / هرمزگان صبح شنبه (17 ژانویه) زمین لرزه ای به بزرگی 5.5 ریشتر در عمق 19 کیلومتری مرز خلیج فارس ، جزیره کش و نزدیک کنگ در استان هرمزگان – هرمزگان را لرزاند.

این زمین لرزه ساعت 01:01 روز شنبه 17 ژانویه ، 28 کیلومتری کنگ ، 34 کیلومتری بندرلنگه و 45 کیلومتری جزیره تنب بزرگ در استان هرمزگان و سپس تیم های ارزیابی در مناطق آسیب دیده از زلزله رخ داده است. ارسال شد.

در صورت لزوم اسکان اضطراری فراهم شد

مدیرکل بحران استانداری هرمزگان گفت: چادرهای آمبولانس برای رفاه حال مردم چهار روستای زلزله زده بندرلنگه برپا شده است.

مهرداد حسن زاده در گفت وگو با ایران تودی افزود: بلافاصله پس از وقوع زلزله ، تیم های ارزیابی و عملیاتی به منطقه اعزام شدند.

وی گفت: گزارش شده است که فقط یک سرپایی در این زمین لرزه مجروح شده است. قطعی آب و برق اکنون برطرف شده و تمام نیروهای امدادی و عملیاتی آمادگی کامل دارند. »

حسن زاده خاطرنشان کرد: در چهار روستای کلاتو ، دژگان ، سایه خوش و بسائیدو ، در صورت لزوم اسکان اضطراری فراهم شد.

بناهای تاریخی هرمزگان در برابر زلزله محافظت می شوند

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: این زلزله به آثار تاریخی هرمزگان آسیب نرساند.

رضا برومند بابیان اینکه صبح امروز (26 آذرماه) افزود: با توجه به بزرگی زمین لرزه صبح امروز و اهمیت ساختمان ها و بناهای تاریخی در مرکز و محله مرکز ، کارشناسان میراث فرهنگی از اوایل صبح امروز در حال ردیابی بناهای تاریخی هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه اطلاعات دریافتی نشان می دهد که هیچ خسارتی به بافت تاریخی بندر کینگ و بناهای تاریخی محله کانون وارد نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: متخصصان میراث فرهنگی در حال بررسی اوضاع هستند و در صورت دریافت اطلاعاتی درباره خسارت به آثار و بناهای تاریخی به آنها اطلاع می دهند.

شرایط اخیر آب و برق در مناطق زلزله زده استان هرمزگان

در منطقه زلزله زده استان هرمزگان ، شرایط آب عادی است و دو آب شیرین گردش کرده و هیچ چیز مشترکی در بخش برق بدون برق وجود ندارد و فقط یک مزرعه پرورش ماهی و میگو قطع شده است. تمام شد

میثم جعفرزاده در گفت وگو با ایران تودی اظهار داشت: گروه های عملیاتی وزارت نیرو از لحظه حادثه در مناطق زلزله زده استان هرمزگان آماده هستند و رفع مشکلات در شبکه های آب و برق را آغاز کردند. وقوع 3 زمین لرزه مواد مغذی از مدار خارج شده بود و اکنون مشکل تا حد زیادی حل شده است و تیم های عملیاتی در منطقه در حال حل مشکل هستند و تلاش ها تا حل کامل مشکل در منطقه ادامه خواهد داشت.

وی در مورد آخرین وضعیت حوضه آب استان هرمزگان اظهار داشت: چاه های تأمین کننده آب مورد نیاز تأسیسات آب شیرین کن مجموعه روستای دژگان به دلیل سقوط خاموش شده و از ابتدای حادثه آبرسانی سیار تأمین شده است.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو ، ساعاتی پیش یکی از 2،600 متر مکعب آب شیرین کن به صورت شبانه روزی به بهره برداری رسید و اکنون یک دستگاه آب شیرین کن دیگر نیز به بهره برداری رسیده و شرایط آب پایدار است.

صبح شنبه (17 ژانویه) زمین لرزه ای به بزرگی 5.5 ریشتر در عمق 19 کیلومتری مرز خلیج فارس ، جزیره کش و نزدیک کنگ در استان هرمزگان-هرمزگان را لرزاند. این زمین لرزه در ساعت 01:01 روز شنبه 17 ژانویه ، 28 کیلومتری کنگ ، 34 کیلومتری بندرلنگه و 45 کیلومتری جزیره تنب بزرگ در استان هرمزگان رخ داده است و به دنبال آن تیم های ارزیابی در مناطق تحت تأثیر این زمین لرزه قرار دارند. ، ارسال شد.

آب 10 روستای دژگان پس از زلزله / آسیب رسیدن به حدود 80 واحد روستایی وارد مدار می شود

استاندار هرمزگان گفت: پس از زلزله 5.5 ریشتری بندرلنگه و قشم یک نفر زخمی و سیستم آب و برق آسیب دید.

صبح امروز (17 ژانویه) فریدون همتی به خبرنگاران گفت: مجروحان در یک مکان سرپایی در سایه بندرلنگه تحت درمان قرار گرفتند و علت آسیب دیدگی ترس از زلزله و تلاش برای فرار از خانه بود.

وی گفت: دژگان ، سایه خوش ، دوآب ، بارکه سفلین در بندرلنگه و برخی از خانه های باسایدو در قشم دچار ترک خوردگی و ریزش است که تاکنون حدود 80-80 درصد خسارت و خسارت وارده در حدود 80 منطقه روستایی گزارش شده

استاندار هرمزگان خاطرنشان كرد: بخشي از شبكه برق سايه بندرلنگه آسيب ديده ، تحت تعقيب قرار گرفت ، نيروهاي فني و عملياتي به منطقه اعزام شدند و با آزار و اذيت جدي همكاران اين مشكل برطرف شد.

همتی گفت: قطع آب در حدود 10 روستای منطقه دژگان به دلیل ریزش چاه های شیرین سازی دژگان ایجاد شد ، نیروهای فنی و عملیاتی پس از مدیریت بحران استان به منطقه اعزام شدند و تمهیدات لازم برای آبرسانی سیار فراهم شد.

وی افزود: به محض وقوع این امر به فرماندار بندرلنگه دستور داده شد كه با هماهنگی مدیر كل مدیریت بحران و جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله زده آماده شود و از شب گذشته وضعیت رصد و پیگیری می شود.

استاندار هرمزگان افزود: در پی این فاجعه طبیعی جلسه ستاد بحران بندرلنگه برگزار شد و از شب گذشته اقدامات لازم انجام شده است.

وی گفت: نتایج کامل میزان خسارت پس از بررسی ارضی دستگاه های مربوطه و ارائه گزارش های کتبی ارائه می شود.

همتی یادآور شد: شب گذشته بلافاصله ستاد استان راه اندازی شد و هماهنگی های لازم با اعضا و فرمانداران کشم بندرعباس انجام شد. بندرلنگه ، خمیر ، مدیر ارشد هلال احمر ، مدیرعامل شرکت توزیع برق Il ، مدیر کل شرکت آب و فاضلاب Il ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل استانی.

به گزارش ایران تودی ، دو زمین لرزه به بزرگی 9.2 و 8.3 ریشتر در روستاهای سایه خوش ، کلاتو و دژگان بندرلنگه رخ داده و وضعیت اضطراری توسط جمعیت هلال احمر با هماهنگی مدیریت بحران استان و فرماندار بندرلنگه انجام شده است.

مسکن اضطراری در روستاهای زلزله زده هرمزگان در حال ساخت است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان با بیان اینکه شرایط زلزله در روستاهای هرمزگان در فواصل زمانی کنترل می شود ، گفت: ترک های عمیق در خانه های روستا و خسارت به بافت فرسوده این روستاها عمده خسارت بوده است.

مختار سلحشور صبح شنبه (17 ژانویه) در مصاحبه با ایران تودی ، درباره آخرین جزئیات زمین لرزه ای به بزرگی 5.5 ریشتر در نزدیکی مرز خلیج فارس ، جزیره کش و هرمزگان-کنگ افزود: “از زمان زلزله ، تیم فرستاده شد و همه مقامات از شب گذشته حوادث را دنبال می کردند.

وی گفت: حوادث اصلی در بندرلنگه و سه روستای این شهرستان ، کلاتو ، سایه خوش و دژگان رخ داده است که ترک های عمیقی در خانه های روستاها ایجاد شده و بافت فرسوده این روستاها آسیب دیده است.

سلحشور با بیان اینکه در هر سه روستا پناهگاه اضطراری ، چادر و فرش ایجاد شده و همه فرصت ها فراهم شده است ، گفت: با هماهنگی لازم بین فرمانداری ، دهیاران و دهیاران همه شرایط لازم فراهم شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ تلفاتی گزارش نشده است افزود: تنها یک مورد خسارت در روستای سایه خوش گزارش شده است که تحت درمان سرپایی است.

وی در پایان با اشاره به اینکه بازرسی ها هر از چندگاهی با همکاری سایر دستگاههای مسئول رصد و ادامه می یابد ، خاطرنشان کرد: تیمهای ارزیابی و مساعدت در محل حضور دارند و کلیه پیش بینی های لازم ارائه می شود.

این خبر تکمیل شده است …